Mange "Marias mandag..."

Du læser en tråd i debat > vægttab

Mange "Marias mandag..."
Jeg har lige opdaget at mit indlæg "maris mandag" er kommet på rigtig mange gange.. Det er da irriterende. Beklager mange gange. Jeg troede faktisk slet ikke det var kommet på fordi hele systemet "låste" da jeg skulle gemme mit indlæg.. Mystisk. Nå, men det kan jeg ikke gøre noget ved. Nu ved ALLE da ihvertfald hvad jeg spiste igår :-)
Så kan jeg lige benytte lejligheden til at brokke mig over mig selv idag.. Jeg har spist rigtig dumt... Vi laver p.t. bolcher på mit arbejde og dem gik jeg lige ombord i.. Ligeså med smagsprøver på karameller... Da jeg så kom hjem og skulle lave fisk til aftensmad tænkte jeg, hvad pokker, nu er det gået galt idag, og stegte fisken på panden istedet for at dampe den, som planen var.. Surt. Samtidig spiste jeg en temmelig stor portion tortellini (fyldt pasta)
Min dag har set sådan ud:
Morgenmad: A38 med havregryn
Mellemmåltid: 1 appelsin
Frokost: 1 stor portion grøntsagssuppe + lidt rejeret fra mandag.
Eftermiddag: 4 gulerødder
aften: 1 fisk vendt i mel og stegt i becel, med en stor portion grøntsager og fyldt pasta til.
ca. 2 liter vand.
½ times gåtur med hunden.

Hvordan kan man "Styre" sine tanker så man bare spiser det rigtige, det der er godt for en? Hvordan gør I andre...

Maria
18 år21. marts 2006 kl. 19:27
re: Mange "Marias mandag..."
Det gør da ingenting med dit indlæg *ss*
Har ingen idé til hvordan man får vendt tankerne, men hvis der er nogen der sidder med svaret ja så læser jeg da gerne med! :)

Min dag i dag har set ok ud... 1700 kcal indtaget...
Morgen: havregryn med mælk og rosiner + et stykke brød (øv!)
formiddag: 1 blomme
frokost: 2 stk rugbrød m pålæg og agurk og tomat
eftermiddag: hjemmelavet "is" uden sukker... lavet af frosne jordbær, lidt sødemiddel og A38 0,1%
Aften: tunbøf med resten af pastasalaten fra i går tilsat et par chilirejer.

Og 1,6L væske er indtaget i dag, det bliver bedre og bedre!!

Har udover det gået ½ time, shoppet 1 time og cyklet ½ time...

Knuser
18 år21. marts 2006 kl. 20:13
re: re: Mange "Marias mandag..."
Hej Mariamarolle

Det der med at vende tankerne. Hmmm... For det første må du ikke tænke "Alt eller intet". Altså ikke noget med "Nu har jeg syndet, så kan jeg ligeså godt blive ved, nu er det jo gået galt alligevel".

For det andet. Fokuser på dit mål, når du får lyst til at spise det "forbudte". Tænk positivt hele tiden. Forestil dig selv slank. Forestil dig følelsen, når du når målet. Hvor fedt det bliver. Asta Elise har en god metode med at sige højt til sig selv "Slank og sund" eller sådan noget lignende. Selvom det virker fjollet i starten, er det ikke nogen dum idé.

Se dig selv i spejlet hver morgen med god samvittighed. Sig "Jeg er superlækker - jeg bliver endnu mere lækker, når jeg når mit mål".

Og så at være til stede i nuet hele tiden. Ikke tænke "Jeg taber mig i morgen" - men i dag.

Og når du så falder i. Pyt med det. Sket er sket - og så videre mod målet.

Og så en gang imellem. Tillad dig lidt af det usunde - bevidst. Smagsprøver på karameller eller bolsjer er da ok. Bare du ikke spiser en hel pose.

Det var bare et par tanker fra mig. Håber du kan bruge noget af det.

Pøj pøj

Knus Anna
18 år21. marts 2006 kl. 22:12
Hej mariamarolle - jeg tænkte nok at der havde været nogle problemer, da dit indlæg kom flere gange :-) Det betyder bestemt ingenting :-)

Det er rigtigt hvad annap skriver, at du må ikke tænke alt eller intet. Så er det nemlig at det kan gå galt.

Du må op på hesten igen og starte på en frisk dag. Alle kan smuttet i.

Held og lykke :-) Håber du får en god dag - gælder selvfølgelig også alle jer andre.
18 år22. marts 2006 kl. 06:31
re: re: Mange "Marias mandag..."
Det var tydeligt det ikke var ed vilje du sndte flere af det samme indlæg. Jeg er også kommet til det engang.

Jeg vil bare tilslutte mig de andre og sige op på hesten igen. Det var den dag, dagen derpå er en ny dag.

Måske du kunne have glæde af den bog jeg er ved at læse (jeg er ikke kommet så langt endnu, det går lidt langsomt)
Den er af Dr. Phil Mcraw og hedder aldrig mere vægtproblemer.
18 år22. marts 2006 kl. 08:39
re: re: re: Mange "Marias mandag..."
Hej Kirsten

Glæd dig. Bogen er kanon.

Anna
18 år22. marts 2006 kl. 11:27
Hej Mariamarolle

Jeg ser det at slanke sig som en læreprocess. Så hver gang jeg falder i, tænker jeg over hvorfor. En dag sad jeg og læste i en kogebog med en åben dase hjemmebagte cookies på bordet... Næste dag stod samme dåse åben, mens jeg havde en meget barsk og berigende samtale med min store pige... Nu ved jeg i hvert fald at bordet skal være ryddet, når der sker sådanne ting.

I dit tilfælde kunne det være, at du skulle beslutte kun at spise fem bolcher, når I laver slik på arbejdet. Endnu bedre kunne du foreslå at I lavede frugtsalat i stedet. Der er ingen grund til at lave slik med børn på skoler eller daginstitutioner - mine børn får kun slik torsdag aften, og det synes jeg som mor er rigeligt for dem. Selvfølgelig er det i orden med slik ved særlige lejligheder og når jeg selv er på arbejde, hænder det da også at mine elever får lidt til den søde tand.

Jeg prøver at tænke i "hverdage" og "festdage". Hvis jeg er kommet til at spise for meget eller for sødt eller for fedt i løbet af dagen, ender det for det meste med, at jeg bliver enormt sulten, og spiser endnu mere hen under aften. For mig er der ikke andet for, end at regne sådan en dag for en ufrivillig festdag og så starte på en frisk med to glas vand og en skål havregrød den næste morgen.

Hilsen Asta Elise
18 år22. marts 2006 kl. 14:00
Hej,
Jeg er i den "heldige" situation at jeg for ca. en maaned siden havde en daarlig oplevelse med at spise usundt. Jeg faldt i 2 dage i traek (chips, chokolade, wienerbroed, mayo-sandwich, pizza etc), men oplevede at jeg fik det fysisk daarligt med kvalme, hovedpine og forstoppelse i flere dage efter. Min mave kunne ganske enkelt ikke kapere den usunde mad mere (ihvertfald ikke i saa store maengder)
Derudover blev jeg ogsaa naermest depri og fik lyst til at gemme mig under dynen. Et blodsukker niveau der raser op og ned kan nemlig give humoersvingninger.
Efter de 2 dage fik jeg tvunget mig selv til at traene og gaa en lang tur, fik det mentalt meget bedre, og kom derefter ind i en god cirkel igen.

Denne oplevelse har faaet mig til at indse at min krop ikke har godt af det usunde sukker og fedt, og jeg har slet ikke lyst til wienerbroed naar jeg taenker paa hvor skidt jeg fik det sidst. Det er bestemt en meget stoerre hjaelp end tanken om vaegt-tab.
Saa mit raad er at du boer laegge maerke til hvordan din krop reagerer paa det usunde - og saa overveje om det er det vaerd.
Mvh Lone
18 år23. marts 2006 kl. 10:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });