Tager på !!! hjælp

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tager på !!! hjælp
Jeg er så frustreret og jeg fatter ikke hvad der sker med min krop.
Jeg skal tabe mig otte kilo og er sat til at skulle indtage ca. 1200kcal pr. dag. Jeg spiser mellem 800 kcal og 1200 kcal dagligt. Spiser ca. 200 g, frugt morgen og ca. 800 g. grønt fordelt over resten af dagen. Jeg får også olietilskud. Jeg spiser ikke stivelse. Dertil kommer ca. dyrker 1 times konditionstræning dagligt og er meget aktiv. Hvorfor tager jeg på - min vægt stiger stødt og roligt.
- to kilo på syv uger Jeg har fået undersøgt mit stofskifte, hormonbalance mm. og alt er normalt???
14 år13. maj 2010 kl. 14:27
re: Tager på !!! hjælp
Måske har al din træning resulteret i mere muskelvægt?

Der kan være mange årsager men det er svært at spå om uden at kende din nuværende højde og vægt og spisevaner ellers.
14 år13. maj 2010 kl. 14:43
Jeg måler 169 og vejer 68,5 kilo og er 34 år. Ikke at jeg er overvægtig, men jeg har altid haft det bedst fysisk ved at veje omkring 60 kilo. Har også tænkt på muskler men forøges ens muskelmasse voldsomt af konditionstræning??? Jeg kunne forstå det, hvis det gjalt styrketræning...
14 år13. maj 2010 kl. 14:48
Det kan være din krop har vænnet sig til at få det lave kalorieindtag. Jeg har opdaget at det virker til at mit stofskifte stiger, hvis jeg indimellem tager en dag eller to med 1800 -2000 kalorier. Det er sådan hver anden uge eller noget jeg gør det.
14 år13. maj 2010 kl. 15:09
Tak - lyder rigtigt, det vil jeg prøve :-)
14 år13. maj 2010 kl. 16:33
Lad mig høre om det hjælper ;)
14 år13. maj 2010 kl. 17:03
Hej Hannah,

Træning, selv konditionstræning opbygger muskler, men prøv evt. at måle dig i cm på overarm, bryst, talje, hofte, lår og læg og hold øje med cm efter en uges tid og se hvad der sker... måske du taber dig i omkreds, da muskler fylder mindre i omkreds men vejer mere end fedt... til gengæld forbrænder musklerne flere kcal i løbet af dagen.
Held og lykke med vægttabet - enten i kilo eller cm.
14 år15. maj 2010 kl. 22:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });