Ny bruger

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny bruger
Hej. Jeg er ny, og synes godt nok det er svært at bruge det her. Jeg får slet ikke det jeg skal have af mad iflg. herinde, med det gør jeg jo+ekstra. Hvordan regner man det helt rigtig ud? Måler jo ikke min mad, men det er jo ca. vægtmængder. Kan nogle hjælpe mig?? :) Håber det kommer til at lykkes for mig. Mange tak. Hilsen HelleDJ
14 år11. maj 2010 kl. 06:42
re: Ny bruger
Jeg har klaret mig igennem tiden herinde med at gætte mig til vægten på det jeg spiser. Nogle gange - når jeg har været hjemme med adgang til en vægt har jeg vejet maden for ligesom at lære hvad ting vejer. SÅ det kan sagtens lade sig gøre.

Ellers handler det om at få oprettet sin profil rigtigt. Der taster du ind hvad dit energiniveau er og ud fra det og din vægt beregner programmet hvor meget du kan spise. Under MAD taster du så ind hvad du spiser og på oversigten kan du se hvordan det passer i forhold til hvor meget du forbrænder. Det er egentlig ganske enkelt.

Spørg endelig hvis der er nogle specifikke ting ved siden du synes er svært. Der er altid nogle som kan svare.

Hvor meget skal du tabe dig?
14 år11. maj 2010 kl. 06:53
Og det der med, at man nogle gange ikke indtager det man skal, det kender jeg godt til!

Jeg har det nemlig på den måde at jeg overordnet spiser fornuftigt, men jeg falder i (lidt for ofte) og spiser en masse usunde ting. Men det svinger op og ned, så derfor kan jeg sagtens have dage med et minimums indtag. Jeg tror det er bedst hvis du prøver at gøre det en hel uge, og så se hvordan dit indtag svinger (:
14 år11. maj 2010 kl. 11:45
Hej igen. Tak for svarene. Kæmper videre. Men ved jo bare at det programmet fortæller mig om mit kacl. indtag ikke passer. Men lærer nok at styre det. Prøver at veje min mad så godt jeg kan..
Jeg har sat et mål på 6 kilo inden 31/12-10 simpelthen fordi jeg ved at det er meget meget svært for mig at tabe mig.. Så alt der over er bare positivt :)
14 år11. maj 2010 kl. 14:41
Hvorfor er du sikker på at programmet fortæller dig noget forkert ? Prøv at komme med nogle eks. Det er min erfaring fra den tid hvor jeg var meget standhaftig med indtastningerne at til trods for at jeg mest gættede mig frem, så passede programmets beregning af mit forventede vægttab uhyggelig godt med virkeligheden.
14 år12. maj 2010 kl. 08:41
Det kan også være at det er rigtig.. Prøve at ramme mængderne så godt jeg kan :) Men det er rart at se hvor meget man egentlig spiser. Men hvis jeg nu får færre kcal ind jeg skal bruge bør jeg jo tabe mig helt naturligt.. Men det er jo ikke sket før.. Måske er nøgleordret Tålmodighed.. Men er altid klar på gode råd og forslag :o)
14 år12. maj 2010 kl. 19:03
hej ny bruger jeg er også ny her, jeg skriver at jeg dyrker motion og spiser sundt mad, og hjælper andre med at dyrke motion. hilsen kondifolket
14 år17. maj 2010 kl. 12:44
Jeg har ogsaa lidt problemer med at beregne vaegten af madvarerne.
Jeg har ingen vaegt at veje tingene paa, saa jeg er noedtil at tage list paa slump.

Jeg goer det, at jeg ser hvor meget den enkelte vare vejer foer der er taget af den(1*), og saa beregner jeg saadan cirka udfra det.

(1*) - eks.: 1 pakke pita broed m/ 6 stk. pita vejer 400g. 400 divideret med 6 = 80g. Jeg goer det samme med de oevrige ingredienser i mine maaltider, og saaledes kan jeg nogenlunde regne ud hvor mange kcal jeg faar. :)
- Der staar ogsaa hvor mange kcal der er i hver 100g, saa man kan dele det op hvis man foretraekker det.
14 år18. maj 2010 kl. 04:01
det kan være en god ide at veje at hvad du spiser, bare her i den første tid. Så bliver du også mere opmærksom på hvor meget du egentlig indtager.
Når man gætter sig til vægten, kan man let sætte den for lavt, og selv 5 g glemt hver gang tæller jo opad. :)
14 år18. maj 2010 kl. 08:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });