#2 af bruger slettet
Brug for råd
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Brug for råd
Hmm se det ser jo også lidt mystisk ud må jeg indrømme... Altså jeg kan umuligt sætte fingeren på hvad du kunne gøre forkert eller hvad der kunne være galt, men kan du måske skrive et eksempel på hvad du spiser i løbet af en dag så er det nemmere at komme med råd..
Og hvilken slags motion du dyrker og hvor ofte er også vigtigt, det er jo meget forskelligt hvad folk mener er regelmæssig motion :-)
Og hvilken slags motion du dyrker og hvor ofte er også vigtigt, det er jo meget forskelligt hvad folk mener er regelmæssig motion :-)
14 år8. maj 2010 kl. 14:57
Krina
En dags kost kunne f.eks se ud som denne:
Morgenmad
180g Økologisk minimælk (81 kcal)
36g All-Bran Plus (120 kcal)
250g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
2g Sukker, stødt melis (saccharose) (8 kcal)
Frokost
250g Flødegratineret pasta m/spinat/rodfrugter, færdigret, frost (240 kcal)
Aftensmad
0g Hørfrø, rå (2 kcal)
0g Hvedekerner, hele/knækkede (1 kcal)
5g Skummetmælk (2 kcal)
0g Bagegær, presset, rå (0 kcal)
2g Fromage frais 0,3% (1 kcal)
0g Rugkerner, skårne (1 kcal)
40g Oksekød, hakket, lavt fedtindhold, råt (67 kcal)
9g Speltmel (31 kcal)
0g Smørbart blandingsprodukt, 80% fedt (3 kcal)
0g Solsikkefrø, afskallede, tørrede (2 kcal)
602g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
84g Baked beans i tomatsovs, konserves (80 kcal)
50g Løg, rå (23 kcal)
2g Hvidløg, rå (3 kcal)
10g Peberfrugt, rød, rå (3 kcal)
14g Tomatpure, koncentreret (12 kcal)
1g Salt, stensalt, køkkensalt (0 kcal)
Formiddag
15g Dragé, lakrids (57 kcal)
Eftermiddag
1g Hvedekerner, hele/knækkede (4 kcal)
1g Smørbart blandingsprodukt, 80% fedt (9 kcal)
1g Hørfrø, rå (6 kcal)
5g Fromage frais 0,3% (2 kcal)
1g Rugkerner, skårne (4 kcal)
1g Solsikkefrø, afskallede, tørrede (8 kcal)
30g Speltmel (101 kcal)
1g Sukker, stødt melis (saccharose) (2 kcal)
10g Flødechokolade (54 kcal)
275g Coca Cola light (0 kcal)
12g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
15g Jordbær, dybfrost, usukrede (5 kcal)
1g Bagegær, presset, rå (1 kcal)
15g Skummetmælk (5 kcal)
I alt indtaget: 942 kcal
Min motion består af lidt blandede ting. Allerhelst ville jeg egentlig gerne løbe, men mit knæ er uenig,så det har jeg måttet droppe - i stedet går jeg en tur 5-6 gange i ugen, i raskt tempo, ca 40-60min. Derudover styrketræner jeg hver anden + lidt ekstra "for sjov" træning på WII'en. Det bliver til omkring 30 min - mindst hveranden dag.
Morgenmad
180g Økologisk minimælk (81 kcal)
36g All-Bran Plus (120 kcal)
250g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
2g Sukker, stødt melis (saccharose) (8 kcal)
Frokost
250g Flødegratineret pasta m/spinat/rodfrugter, færdigret, frost (240 kcal)
Aftensmad
0g Hørfrø, rå (2 kcal)
0g Hvedekerner, hele/knækkede (1 kcal)
5g Skummetmælk (2 kcal)
0g Bagegær, presset, rå (0 kcal)
2g Fromage frais 0,3% (1 kcal)
0g Rugkerner, skårne (1 kcal)
40g Oksekød, hakket, lavt fedtindhold, råt (67 kcal)
9g Speltmel (31 kcal)
0g Smørbart blandingsprodukt, 80% fedt (3 kcal)
0g Solsikkefrø, afskallede, tørrede (2 kcal)
602g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
84g Baked beans i tomatsovs, konserves (80 kcal)
50g Løg, rå (23 kcal)
2g Hvidløg, rå (3 kcal)
10g Peberfrugt, rød, rå (3 kcal)
14g Tomatpure, koncentreret (12 kcal)
1g Salt, stensalt, køkkensalt (0 kcal)
Formiddag
15g Dragé, lakrids (57 kcal)
Eftermiddag
1g Hvedekerner, hele/knækkede (4 kcal)
1g Smørbart blandingsprodukt, 80% fedt (9 kcal)
1g Hørfrø, rå (6 kcal)
5g Fromage frais 0,3% (2 kcal)
1g Rugkerner, skårne (4 kcal)
1g Solsikkefrø, afskallede, tørrede (8 kcal)
30g Speltmel (101 kcal)
1g Sukker, stødt melis (saccharose) (2 kcal)
10g Flødechokolade (54 kcal)
275g Coca Cola light (0 kcal)
12g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
15g Jordbær, dybfrost, usukrede (5 kcal)
1g Bagegær, presset, rå (1 kcal)
15g Skummetmælk (5 kcal)
I alt indtaget: 942 kcal
Min motion består af lidt blandede ting. Allerhelst ville jeg egentlig gerne løbe, men mit knæ er uenig,så det har jeg måttet droppe - i stedet går jeg en tur 5-6 gange i ugen, i raskt tempo, ca 40-60min. Derudover styrketræner jeg hver anden + lidt ekstra "for sjov" træning på WII'en. Det bliver til omkring 30 min - mindst hveranden dag.
14 år8. maj 2010 kl. 15:16
bruger slettet
Hvordan kan det være at der står at du har spist 0g hørfrø fx? hvordan kan man det? xD
Jeg må sige at jeg er en kende forvirret - når du smører smør/blandingsprodukt på brødet, vejer du det så og får det til 1gram? Det er næsten umuligt at smøre 1gram på et stykke brød, bare for at dække et halvt stk rugbrød, skal man jo næsten bruge 10g...
Er du sikker på at der ikke er noget i vejen med din madvægt? Det kunne jo forklare meget i hvert fald..
Jeg må sige at jeg er en kende forvirret - når du smører smør/blandingsprodukt på brødet, vejer du det så og får det til 1gram? Det er næsten umuligt at smøre 1gram på et stykke brød, bare for at dække et halvt stk rugbrød, skal man jo næsten bruge 10g...
Er du sikker på at der ikke er noget i vejen med din madvægt? Det kunne jo forklare meget i hvert fald..
14 år8. maj 2010 kl. 15:33
lilja (slettet)
Når man skriver sine egne opskrifter ind kan den godt pensle opskriften ud på den måde og så bliver dagens madindtag mystisk ud ;)
14 år8. maj 2010 kl. 16:48
Krina
præcis - det er en del af en opskrift på et speltbrød;)
14 år8. maj 2010 kl. 17:01
sommer75
Krina: Det du gennegår er nøjagtig det samme der s ker for mig.
Nu har jeg også forsøgt at snyde kroppen ved at få forskellig antal kcal men lige lidt hjælper det.
Min siger 75 kg lige nu og jeg er 170 høj så at tabe 5-7 kg ville bestemt ikke gøre mig undervægtig tværtimod burde der være muligt.
Jeg forsøger pt med bogen skrump dig glad så håber at den har en virkning for som dig er jeg snart desperat.
Så lad os høre fra nogle med nogle råd....
Nu har jeg også forsøgt at snyde kroppen ved at få forskellig antal kcal men lige lidt hjælper det.
Min siger 75 kg lige nu og jeg er 170 høj så at tabe 5-7 kg ville bestemt ikke gøre mig undervægtig tværtimod burde der være muligt.
Jeg forsøger pt med bogen skrump dig glad så håber at den har en virkning for som dig er jeg snart desperat.
Så lad os høre fra nogle med nogle råd....
14 år8. maj 2010 kl. 18:49
biologi c
du må have en ubalanceet i dit stofskifte. der skal rettes inden du kan tabe dig.
prøv at låne: "Din opti male vægt" bog på biblioteket den indeholder en masse test.og måske kan du få taget en faste blodprøve. så lægen kan se hvad du fejler.
held og lykke
prøv at låne: "Din opti male vægt" bog på biblioteket den indeholder en masse test.og måske kan du få taget en faste blodprøve. så lægen kan se hvad du fejler.
held og lykke
14 år9. maj 2010 kl. 12:07
Kirsten P (slettet)
Din historie ligner min. Jeg fik taget en blodprøvefor stofskiftet for et par år siden men det var normalt.
Jeg ved hellere ikke hvad jeg skal gøre. Her i 2010 har jeg tabt 3 kg og taget de 2 på igen.
Nu har jeg købt ind til suppekuren og starter imorgen og håber at tabe de 2 kg og så starte forfra med at tælle kal. for det kan ikke passe når man spiser mindre end man forbruger
Jeg ved hellere ikke hvad jeg skal gøre. Her i 2010 har jeg tabt 3 kg og taget de 2 på igen.
Nu har jeg købt ind til suppekuren og starter imorgen og håber at tabe de 2 kg og så starte forfra med at tælle kal. for det kan ikke passe når man spiser mindre end man forbruger
14 år9. maj 2010 kl. 18:59
riebech (slettet)
Hej Karina.
Jeg ville nok proeve at trappe motionen op. Mange diaetister anbefaler at motionere 60 minutter om dagen i stedet for, at holde kalorieindtaget saa relativt lavt i forhold til dit basalstofskifte. For mange af os er det jo desvaerre ikke muligt i en travl hverdag, men saa maa man vaelge sin motionsform med omhu feks. er spinning enormt effektivt og skaansomt for knaeene.
Desuden ville jeg nok goere mig nogen overvejelser om hvorvidt de 6-7 kg var alle de bekymringer vaerd. Maaske er det i laengden bedre for livskvaliteten at acceptere den vaegt, end en konstant kamp. Nu er det jo ikke sikkert at du foeler saadan, men saadan ville jeg nok selv have det efter 1 1/2 aar :-)
Held og lykke!!
Mvh Rie
Jeg ville nok proeve at trappe motionen op. Mange diaetister anbefaler at motionere 60 minutter om dagen i stedet for, at holde kalorieindtaget saa relativt lavt i forhold til dit basalstofskifte. For mange af os er det jo desvaerre ikke muligt i en travl hverdag, men saa maa man vaelge sin motionsform med omhu feks. er spinning enormt effektivt og skaansomt for knaeene.
Desuden ville jeg nok goere mig nogen overvejelser om hvorvidt de 6-7 kg var alle de bekymringer vaerd. Maaske er det i laengden bedre for livskvaliteten at acceptere den vaegt, end en konstant kamp. Nu er det jo ikke sikkert at du foeler saadan, men saadan ville jeg nok selv have det efter 1 1/2 aar :-)
Held og lykke!!
Mvh Rie
14 år11. maj 2010 kl. 09:49
jeg har forsøgt at tabe mig i 1½ år nu, men uden meget held og er efterhånden ret frustreret. Lidt historie; efter en juleferie for 1½ år siden, var vægten landet på 68 kg, hvilket er er i overkanten til mine 162 cm. Først brugte jeg programmet herinde, som havde været til hjælp før, men ikke denne gang. Jeg søgte hjælp hos en diætist (på nettet, da min økonomi ikke rækker til andet;)) og hun sagde at jeg hvis jeg spiste omkring 1500kcal om dagen, skulle jeg kunne tabe mig. Det forsøgte jeg, men uden resultat. Derefter foreslog hun, at jeg tog en skrap periode, hvor jeg kun spiste 1200kcal. om dagen. Det virkede en kort periode, hvor jeg fik arbejdet med ned på 65,5kg, men der skulle kun meget små udsving til, så steg vægten. Diætisten måtte melde pas - hun anede ikke hvad jeg mere kunne gøre...
Nu står jeg så her, 1½ år efter og vægten ligger og svinger mellem 66 og 67kg. Jeg dyrker regelmæssig motion og tæller kcal. hver dag. Jeg ligge i snit på 12-1400kcal om dagen - varieret kost, men jeg taber mig ikke af det. Spiser jeg blot en enkelt dag mere, er der straks kontant afregning på vægten. Jeg har nemlig forsøgt om jeg kunne snyde kroppen, ved at have stor variation i kcal indtaget dvs. spise 1600 én dag, og så 1100 den næste og etc. men det hjalp desværre heller ikke - men et forsøg på ikke bare at vænne kroppen til et fast indtag af kcal.
Jeg har fået målt stofskifte osv. og alt er tilsyneladende normalt.
Nogen der har oplevet noget lignende og som pluselig har fundet en løsning, eller blot har en idé om hvad der sker?
Min hidtige normal vægt, som jeg kunne holde ved alm. kost var ca. 60 kg.
Kh.
Karina