hyggemad

Du læser en tråd i debat > vægttab

hyggemad
hejsa til jer alle.

Vil lige sige at jeg læser jeres indlæg med stor interesse. Det er sjældent jeg svarer, fordi en anden allerede har skrevet det jeg ville sige.....

I øvrigt er det skønmt der er kommet sådan et liv i forummet igen ;-)

Nå, jeg ville såmænd lige fortælle om vores nye hygge dille her i huset. Jeg har en skøn datter på femten. Vi tæller begge WW points - skal begge smide 3-5 kilo. Hver aften går vi sammen i køkkenet og laver den dejligste frugtsalat. Resterne spiser vi som skøn og sund 1 points formiddagsmad dagen efter. ( det er kun bananerne , der tæller)

I går havde vi gæster. vi var således 6 personer om at spise en salat bestående af:
1 annanas
500 g jordbær
4 appelsiner
4 bananer
3 æbler

Hertil laver jeg "dressing" af Gaio naturel tilsat 1 tsk sukker og 1 tsk vanille. Stort set det hele blev spist under høje UHM og glade smil. Skønt med en slanke dessert der falder i god smag.

Ha'en fortsat god weekend.
18 år19. marts 2006 kl. 09:48
re: hyggemad
Det lyder også lækkert. Sådan noget kan jeg også godt li også selv om jeg ikke skulle tabe mig
18 år19. marts 2006 kl. 18:28
re: re: hyggemad
Hej Snartslank!

Uuhhhmmm...ja frugtsalat er ikke tosset, vel..I perioder (når der er masser af lækker frugt at ta' af) plejer vi at lave en kæmpe portion frugtsalat (uden dressing) og så dele den ud i nogle bøtter. Så kan både kæresten og jeg få med i skole/på arb. og bruge det som et super lækkert - og mættende mellemmåltid...

Lækkert!

Knus fra Mulde
18 år19. marts 2006 kl. 19:56
re: re: re: hyggemad
Det lyder godt nok lækkert. Jeg synes det bedste er, at dig og din datter er sammen om det.

Jeg må prøve at lave det næste weekend.

I kunne også prøve at lave frugtsmoothies. Jeg var hjemme hos en veninde, der lavede det med en liter yoghurt (fx cheasy) og en pose frosne jordbær (hindbær eller andre frosne bær er også en mulighed) og så i blenderen med det hele. Hun smagte det til med vaniliesukker og noget sødestof, jeg bruger ahornsirup (måske ikke det sundeste) og min mor bruger cheasy vanillie-yoghurt, for den er allerede sødet.

Bare et forslag, hvis I skulle få lyst til at prøve noget andet.
18 år19. marts 2006 kl. 20:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });