#2 af bruger slettet
Tre fluer med et smæk
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Tre fluer med et smæk
Tror at jeg ville have svært ved at få protein nok uden kød... Synes ikke at tofu ser appetitligt ud, men jeg har heller ikke prøvet så skal ikke kunne udtale mig om det :-) Kan ikke fordrage kickærter, bønner og den slags, så ved ikke rigtig hvor jeg skulle få protein fra udover kød....
Jeg kunne godt overveje at droppe alt okse og svinekød, det spiser jeg alligevel ikke ofte, men jeg kunne nok ikke undvære kylling og fisk..
Hvor længe har du været vegetar, og har du mærket nogen forskel efter du stoppede med at spise kød?
Hvad spiser du som erstatning for kød?
Hilsen Julie/1000dreams
Jeg kunne godt overveje at droppe alt okse og svinekød, det spiser jeg alligevel ikke ofte, men jeg kunne nok ikke undvære kylling og fisk..
Hvor længe har du været vegetar, og har du mærket nogen forskel efter du stoppede med at spise kød?
Hvad spiser du som erstatning for kød?
Hilsen Julie/1000dreams
14 år3. maj 2010 kl. 21:15
Noire (slettet)
Jeg tillader at citere mig selv fra en anden tråd.
"At spise vegetarisk er jo generalt et moralsk valg og det kan bestemt være et meget sundt valg.
Men flere og flere undersøgelser tyder på, at et højt indtag af protien, når man lige præcis skal tabe sig er vejen frem. Det hjælper til at bevare muskelmassen og mætter i længere tid end kulhydrater.
Det var min erfaring de år jeg var vegetar, at det var rigtig nemt at holde min vægt, men hvis jeg havde lyst til at tabe et par kilo ekstra var det en kamp uden lige. Min plan er så at gå tilbage til en vegetarisk levestil når jeg vejer det jeg føler jeg skal og er tilfreds med, men det er i bund og grund er det et moralskt valg fra min side :).
se bla. denne artikel om vigtigheden af protein under vægttab:
[url]iform.dk/kost/sund-vaegt/spis-rigtigt-og-tab-dig-mere [/url]
"At spise vegetarisk er jo generalt et moralsk valg og det kan bestemt være et meget sundt valg.
Men flere og flere undersøgelser tyder på, at et højt indtag af protien, når man lige præcis skal tabe sig er vejen frem. Det hjælper til at bevare muskelmassen og mætter i længere tid end kulhydrater.
Det var min erfaring de år jeg var vegetar, at det var rigtig nemt at holde min vægt, men hvis jeg havde lyst til at tabe et par kilo ekstra var det en kamp uden lige. Min plan er så at gå tilbage til en vegetarisk levestil når jeg vejer det jeg føler jeg skal og er tilfreds med, men det er i bund og grund er det et moralskt valg fra min side :).
se bla. denne artikel om vigtigheden af protein under vægttab:
[url]iform.dk/kost/sund-vaegt/spis-rigtigt-og-tab-dig-mere [/url]
14 år3. maj 2010 kl. 21:27
SundDiæt (slettet)
Jeg er vegetar gennem flere år - og vi har aldrig spist bedre, sundere eller nydt maden mere ;0)
Hvad angår (oftest ubegrundede bekymringer om) protein, vil jeg anbefale at læse her:
vegetarforening.dk
Der er nemlig langt mere grund til at være opmærksom på D-vitamin, jern og B12 vitamin som vegetar.
Det kan man også læse mere om her:
vegetarforening.dk
Hvad angår (oftest ubegrundede bekymringer om) protein, vil jeg anbefale at læse her:
vegetarforening.dk
Der er nemlig langt mere grund til at være opmærksom på D-vitamin, jern og B12 vitamin som vegetar.
Det kan man også læse mere om her:
vegetarforening.dk
14 år3. maj 2010 kl. 21:30
biologi c
jeg er også vegetar.
14 år5. maj 2010 kl. 12:28
bruger slettet
Jeg har hørt et sted at man skal have ét gram protein pr kg kropsvægt for at bevare sin muskelmasse, kan det godt passe?
14 år8. maj 2010 kl. 14:03
rdrd (slettet)
20 - 30 g for en voksen er nok, hvis det er protein af god kvalitet f.eks. æg. Hvis man vil opbygge muskelmasse skal man have mellem 1 og 1,5 g pr kilo kropsvægt.
14 år8. maj 2010 kl. 21:19
Jeg overvejede lige hvor mange der er vegetare herinde? Til dem der ikke er vil jeg da klart anbefale det, eftersom at det er sundt for en (selvfølgelig skal du spise rigtigt. Men det skal man jo altid :) ) og er godt for mijløet. Så ikke at forglemme dyrene.