#2 af FruT (slettet)
Torsdag og fredag
Du læser en tråd i debat > vægttabFruT (slettet)
re: Torsdag og fredag
Chokolade er absolut også min væreste fjende - jeg ELSKER det. Også kage :-)
En god idé kan være, at du ikke har det mindste chokolade eller kage til at ligge der hjemme, men en masse lækker frugt. På den måde "slipper" du for at tænke på, at det er nemt ligge at gufle det når det nu er der.
Det er øv at spise noget usundt, for derefter at gå rundt med rigtig dårlig samvittighed. Måske du kunne lave en regel (hvis du virkelig gerne vil nyde noget usundt guf), at du een gang om ugen må få fx et lækkert stykke chokolade? Bare en idé.
Det var flot at du spiste dine vindruer i stedet for kagen i skolen - super flot! Og det var rigtig flot at du kom i svømmehallen, hvor du kunne forbrænde nogle kalorier.
Godt og sunde tanker herfra :-)
En god idé kan være, at du ikke har det mindste chokolade eller kage til at ligge der hjemme, men en masse lækker frugt. På den måde "slipper" du for at tænke på, at det er nemt ligge at gufle det når det nu er der.
Det er øv at spise noget usundt, for derefter at gå rundt med rigtig dårlig samvittighed. Måske du kunne lave en regel (hvis du virkelig gerne vil nyde noget usundt guf), at du een gang om ugen må få fx et lækkert stykke chokolade? Bare en idé.
Det var flot at du spiste dine vindruer i stedet for kagen i skolen - super flot! Og det var rigtig flot at du kom i svømmehallen, hvor du kunne forbrænde nogle kalorier.
Godt og sunde tanker herfra :-)
18 år17. marts 2006 kl. 18:07
annap (slettet)
re: re: Torsdag og fredag
Hej Tangplante
Sket er sket. Og hav så god samvittighed over svømmeturen og det du har handlet til weekenden - og så videre med dig. Læg det bag dig :-) Og næste gang, du keder dig, skræl en gulerod :-) så går tiden da med det.
Og som Jørgensen siger - hold dit hjem fri for de usunde ting, så er der ikke noget, der frister :-)
Synes også du klarede skoledagen flot :-)
Anna
Sket er sket. Og hav så god samvittighed over svømmeturen og det du har handlet til weekenden - og så videre med dig. Læg det bag dig :-) Og næste gang, du keder dig, skræl en gulerod :-) så går tiden da med det.
Og som Jørgensen siger - hold dit hjem fri for de usunde ting, så er der ikke noget, der frister :-)
Synes også du klarede skoledagen flot :-)
Anna
18 år17. marts 2006 kl. 19:00
I dag, fredag, har jeg været til fødselsdag, hvor jeg også spiste kage. Det har jeg så ikke dårlig samvittighed over. Mærkeligt. Måske er det fordi jeg bestemte mig for, at jeg ville spise det, og fordi jeg var sammen med andre mennesker? Min torsdags-chokolade var jo min kæphest, jeg spiste alene og af kedsomhed...
Men de gode ting: Jeg er lige kommet hjem fra svømmehallen, så der røg jo lidt motion. Og jeg har i dag handlet til weekenden, frugt og grønt og groft brød og den slags. Forkælede mig selv med peanuts og feta til den dejlige salat jeg skal have til aftensmad :-)
Tænk sunde tanker!