hej :)
Jeg er selv lige kommet igang (har lige været igennem en 3-mdrs hormonbehandling og har taget 10 kg på), og lever på følgende måde:
Begrænser mit indtag af kulhydrater. Dvs. jeg spiser ikke så meget brød, kartofler og pasta. Hvis jeg spiser brød, er det "nøglehulsmærket".
Ingen slik og søde sager
Masser af grønt
Spiser små måltider og spiser langsomt. Man bliver faktisk mæt længe før man tror :)
Drikker meget vand
Man kan sige, at selv små skridt er ok. F.eks. skifte smør ud med lätta, skummetmælk i stedet for letmælk osv. Det tæller jo altsammen i kcal-regnskabet :)
Hvor meget skal du tabe dig? Jeg vejer i dag 75 kg og vil gerne ned på 65 :) Er 168 høj.
#2 af xony (slettet)
Jeg har netop taget den store beslutning at jeg vil forsøge at tabe mig. Jeg er diabetiker, og jeg er netop stoppet med at ryge, hvilket jo har tilføjet et par kg. Indtil videre har jeg ikke benyttet mig af nogen særlige kure, jeg har bare indført flere grøntsager og mere vand i min daglige kost.
Grundlæggende kan jeg ikke se noget, der er decideret usundt, jeg tror bare at jeg får flere kalorier ind end jeg selv er klar over. Så til at starte mid har jeg indført den regel, at hvis jeg bliver småsulten skal jeg hellere tage en gulerod end en skive rugbrød, og pålægget er nu fra Den Grønne Slagter. Ydermere er sukkeret i min morgenkaffe erstattet med sødetabletter.
Så er mit spørgsmål bare: Er mine skridt LIDT for små, eller er det okay? Har I ellers nogen gode råd? Mangler 20 kg for at komme ned hvor jeg gerne vil, men gør ikke noget at det går lidt langsomt, bare der sker noget.
Håber på svar
Maria