WHAT!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

WHAT!!!
Lørdag holdte jeg fødselsdag for alle veninderne, var lidt træt af det da jeg jo godt vidste at det nok kunne ses på vægten, men jeg ga det gas og sparede hverken på spise eller drikke, jeg ville nyde min fødselsdag.
Lørdag morgen vejede jeg 58,8 men da jeg stillede mig på vægten her mandag morgen sagde den 57,8, det var så ikke lige hvad jeg havde regnet, men blev da sindsyg glad... Vildt tænker jeg bare..:-)
14 år26. april 2010 kl. 11:34
re: WHAT!!!
Wuhuu! Man har lov at være heldig en gang imellem! Til lykke med fødselsdagen!
14 år26. april 2010 kl. 11:57
Tillykke med fødselsdagen og sikke en rar overraskelse :)
14 år26. april 2010 kl. 12:41
Der kan være mange årsager til den meget forskellige vægt. hvis du vejer dig hver dag i ugen vil du opdage at vægten flyver op og ned.
årsagsmuligheder:

_Alkohol øger det anti diuretiske hormon= tisseriet. dette øger tørst, men også muligheden for en let dehydrering.
-op til menstruation øges væske mængden i kroppen.
-hvis du ikke har kommet af med afføring i flere dage, har du en del af det der vejer med.
-hvis du har dukket meget alkohol og spist stort, øger det trangen til defækation=afføring.
-når du har tømmer mænd spiser du ikke så meget(som regel)

jeg kunne fortsætte listen.

det mest troværdige vægttab fåes ved at veje dig højest 1 gang om ugen. en hverdagsmorgen midt på ugen. uden tøj på og før indtag af ernæring og væske.

14 år26. april 2010 kl. 19:46
Jeg vejer mig hver morgen, og min vægt flyver ikke op og ned, den eneste vej min vægt går er nedad... For mig fungere det udemærket at jeg vejer mig hver morgen, så det tror jeg nu nok jeg bliver ved med...:-)
Det skal siges at jeg stadig ikke har taget noget på efter weekendens strabasser...:-)
14 år27. april 2010 kl. 14:29
Jeg vejede mig i en meget lang periode dagligt, om morgenen uden tøj før morgenmad. Jeg registrerede alle målingerne. Min vægt gik generelt ned - man kunne tydeligt se den tendens hvis man 'zoomer' ud i forhold til periode. Men kurven var ganske savtakket - den varierede faktisk ret meget fra dag til dag og fra uge til uge.

Så hvis man måler sig hver dag, så skal det helst være ud fra en slags videnskabelig nysgerrighed - man skal i hvert tilfælde ikke tage målingerne for nær.

Jeg gjorde også det at jeg hele tiden havde et mål på 1 kilo over 14 dage. Det mål brugte jeg til at måle min succes med - og så havde jeg en meget flot, savtakket kurve at kikke på når jeg ville se den generelle tendens.
14 år27. april 2010 kl. 19:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });