Ungå at tage på når jeg drikker...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ungå at tage på når jeg drikker...
Jeg skal holde fødselsdags middag for mine veninder her på fredag, der vil bliver serveret sushi, pastasalt, og is med hindbær og så vil der også være alkohol. Jeg vil prøve at spise små mængder og kun holde mig til et par glas vodka drinks! men er det muligt at undgå at tage på? i sa fald hvad ville i foreslog jeg spiste i løbet af dagen og hvad ville i foreslå jeg spisete og dyrkede af motion dagen efter?:D
håber i vil hjælpe mig :)
14 år21. april 2010 kl. 22:07
re: Ungå at tage på når jeg drikker...
Hvis man taber sig et kilo om ugen, vil man udsætte ens vægttab med en uge hvis man drikker en genstand. Dette skyldes at leveren har travlt med at forbrænde alkoholen, så den ikke har tid til at forbrænde fedt.
Du kan sagtens undgå at tage på, men du kan også godt regne med at du ikke vil tabe dig ugen efter, så det må du gøre op med dig selv om det er det værd.
Man bør ikke dyrke motion dagen efter man har drukket alkohol, i hvert fald ikke hvis man har følt sig beruset. Men masser af vand, frugt og grønt er vejen til at skylle "giften" ud af kroppen igen.
Hav en god fødselsdagsfest :-)
14 år21. april 2010 kl. 22:16
Hejsa. Jeg ved ikke om du kan undgå at tage på sådan en dag. For et par uger siden holdt jeg min søns fødselsdag og hele den dag spiste jeg alt hvad der bød sig....(læs meget usundt)! Jeg tog 1,5 kg. på, men jeg havde gjort op med mig selv at det var okay. Til gengæld vil jeg i løbet af 2-3 dage tilbage på samme vægt som før. Så jeg tror at man engang imellem skal prioritere at spise "normalt" til lignene lejlighed og kæmpe de næste 2-3 dage. Håber at du får en dejlig dag:o)
14 år21. april 2010 kl. 22:19
hmmm det er vist ikke det værd, tror nu alligevel jeg dropper alkoholen (såfremt jeg kan hiihi)
14 år21. april 2010 kl. 22:33
rdrd: hvor har du den oplysning fra? Har under hele mit vægttab drukket næsten hver weekend, og hvad med dem, der drikker et glas rødvin om dagen og stadig taber sig? Jeg drikker hver weekend pt. ( andre perioder slet ikke, men det påvirker stort set ikke mit vægttab om jeg drikker eller ej hvis jeg kompenserer med mad og motion) Jeg drikker primært tequila shots og vodka danskvand - en 4-5 genstande. Så dyrker jeg masser af motion og begrænser indtaget af mad. Det er nemt nok..
14 år22. april 2010 kl. 00:43
burdeikke: fra de danske vægtkonsulenter
14 år22. april 2010 kl. 08:03
Jeg har også haft fin succes med at holde fest når der er fest. Bare man ikke gør enhver lejlighed til en fest og bare at mad-overforbruget stopper, når festen er ovre.

Så slå dig bare løs på din fødselsdag. Det vil koste dig en 2-4 dage, men set i det lange perspektiv (en livslang sund livsstil) så er det fint at feste på den måde.

Det vigtigste er sådan set at du ikke forstsætter med resterne dagen efter (hav en plan for hvordan du kommer af med resterne. Smid dem ud, frys dem ned, giv dem væk... du må bare ikke spise dem næste dag).
14 år22. april 2010 kl. 08:36
Jeg vil blot lige tilføje, at man sagtens kan more sig til en fest uden alkohol. Mange gange har jeg faktisk haft det sjovere.
Siden den 31/12-1999 har jeg ikke drukket, andet end en enkelt gang sidste sommer, hvor jeg for øvrigt blev så forfærdelig syg, selvom det kun var en 5 % Asti.

14 år22. april 2010 kl. 09:02
Jeg har selv fødselsdag på lørdag og har de samme tanker som du...
Jeg er nået så langt og har gjort op med mig selv at det skal fejres, jeg servere forholdsvis sund med på fødselsdagen, sørger for at drikke vand nok, men der skal altså også være plads til at gi den lidt gas, mit liv handler om andet end at tælle kalorier og være på slankekur.
Håber du slipper dig løs og får en fantastisk fødselsdag...:-)
14 år22. april 2010 kl. 09:36
Hvis jeg fx udelader midddagsmad eller aftensmad og spiser meget slankt hele dagen, altså grøntsager og magert kød (jeg ved godt det er anderledes når det er fødselsdag med mad, men alligevel.. ) og kun drikker tequila samt vodka danskvand, har jeg reelt underskud dagen efter og ser INGENTING på vægten, snarere tværtimod. Det skal så også tages i betragtning at jeg tit danser 5 timer i træk når jeg er ude.. Det er mest det der med at sidde stille, æde og drikke en hel aften, der kan have voldsomme konsekvenser.
14 år22. april 2010 kl. 09:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });