Uforståeligt vægtforøgelse

Du læser en tråd i debat > vægttab

Uforståeligt vægtforøgelse
Hej alle
Jeg er nået en stilstand i mit vægttab og er meget uforstående om hvorfor. For to dage siden vejede jeg 58,8 på vægten. Samme dag spiste jeg omkirng 1200 kalorier, dyrkede motion og spiste intet usundt. Jeg spiste aftensmad 5 timer før jeg gik i seng og spiste intt efter. Da jeg vågnede næste morgen for at veje mig følte jeg mig yderst oppustet og vægten viste da også 600 gram mere den dag. Det undrede mig men jeg tænkte det var bar en enkelt dags smutter med for meget væske i kroppen eler lignende. Nu er præcis det samme så sket for mig idag. Igår spiste jeg kun sundt, jeg spiste 1200 kalorier og følte mig igen oppustet imorges og vejer endnu engang 600 gram mere end i søndags.
Hvad gør jeg galt? Ka jeg virkerlig ha taget 600 gram på på to dage selvom madital siger jeg sku ha tabt mig omkring 200 gram?
På forhånd tak for hjælpen, jg er efterhånden lidt fortvivlet:)
14 år20. april 2010 kl. 12:24
re: Uforståeligt vægtforøgelse
Der kan være forståelige grunde: menstruation, graviditet og vand i kroppen af motion, mad ol.

Hvis du ikke har gjort noget usædvanlig og der ikke er hormonelle grunde til vægtstilstanden, så er du udsat for en stilstandsperiode.

Rigtig mange skriver herinde om sådan en periode, som kan vare fra nogle få dage til 2-3 måneder. Du er slet ikke alene. Man ikke kan forklare det, men hvis man med sig selv *ved* at man burde tabe sig (dvs man spiser fornuftig, har et fornuftigt kalorieunderskud pr dag, er ikke undervægtig) så er der ikke andet at gøre, end at fortsætte og bare vente på at kroppen kommer over den fase.

En proces foregår tit i ryk. Det er sådan set ikke specielt underligt at vægttab også foregår i ryk. Men det kan godt være svært at holde sig motiveret. Det er så din udfordring lige nu. Hold dig motiveret og fortsæt med den gode livsstil.

Husk at vægttabet ikke er det primære - det er den sunde livsstil. Så sæt fokus på din livsstil i stedet. Og sæt andre mål (som jeg også skrev for nylig i en anden tråd om det samme). Motionsmål kan være godt. Eller brug tiden på at håndtere andre problemer du måtte have: er du socialt tilbageholdende og ville gerne have kontakt med nye mennesker - så arbejd på at skabe denne kontakt. Har du problemer efter en underlig barndom eller mopning i skolen? Tag disse ting op med dig selv og gør op med gamle spøgelser....
14 år20. april 2010 kl. 12:47
man kan ikke lige se på dit brugernavn om du er kvinde eller mand, hvis du er kvinde så prøv at se mit svar i tråden "ØV ALTSÅ"
14 år20. april 2010 kl. 12:48
tillykke du er kommet til et vægtplato.
det er svært at komme igennem både op og ned.
så når du snart er igennem, er der et niveau hvor din vægtstigning stopper et stykke tid. (hvis du tager på igen)
kroppen forsvare sin vægt. efter et vægtplato er den vægt den forsvarer mindre(jubii)
bare fortsæt som om det ikke er der, så er du snart videre.
14 år21. april 2010 kl. 07:53
Ja det må være noget alla det... Jeg har nemlig ikke min menstruation lige for tiden(da jeg havde den for et par uger siden gik min vægt også, men faldt igen hurtigt). Jeg blir dog stadig ved med at tage på og vejer nu et kilo mere end i søndags. Jeg spiser stadig sundt og motionere og sørge for ikke at spise senere end 4 timer før jeg går i seng. Alligevel har jeg følt mig umådelig oppustet de sidste tre dage, hvilket er meget uvant.. Normalt er jeg sulten og klar til morgenmad, det har jeg ikke været den her uge - tværtimod. Men det er vel bar en lille bakke jeg skal over inden jeg (forhåbentlig) begynder at tabe mig lidt igen så jeg kan nå min målvægt:)
Tak for svarene alle!
14 år21. april 2010 kl. 13:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });