#2 af Fifmikkel (slettet)
Jeg vil så gerne prøve!!
Du læser en tråd i debat > vægttabFifmikkel (slettet)
re: Jeg vil så gerne prøve!!
Hejsa, jeg har også været på ww kur men kunne heller ikke finde tid til at komme afsted. Jeg tabte 8 kg men tog desværre allesammen plus lidt mere på da jeg stoppede med "kuren"
Synes det lykkes bedre når jeg selv bestemmer hvilken "kur" jeg vil være på. Dvs jeg bare omlægger min kost i stedet for.
Held og lykke med de 10-15 kg *ss* Det skal nok kunne lade sig gøre.
Knus
Synes det lykkes bedre når jeg selv bestemmer hvilken "kur" jeg vil være på. Dvs jeg bare omlægger min kost i stedet for.
Held og lykke med de 10-15 kg *ss* Det skal nok kunne lade sig gøre.
Knus
18 år16. marts 2006 kl. 09:42
FruT (slettet)
re: Jeg vil så gerne prøve!!
Hej Grevinden. Det er for det første rigtig godt at du prøver at holde op med at ryge. Jeg bor selv sammen med en der ryger og han har forsøgt flere gange at holde op. I mandags besluttede han sig for at prøve igen og sørme om han ikke har holdt det :-) Han bruger nikotintyggegummi og det lader til at hjælpe.
For både rygning og vægttab gælder det, at man skal finde noget der er brugbart for en selv.
Du har fx principperne fra WW, du kunne forsøge at følge dem igen og så evt. stå kontrolvejning overfor din mand?
Du skal selvfølgelig over være motiveret - det er alfa omega. Men det er et stort projekt du har gang i, både med at holde op med at ryge og tabe dig i vægt.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
For både rygning og vægttab gælder det, at man skal finde noget der er brugbart for en selv.
Du har fx principperne fra WW, du kunne forsøge at følge dem igen og så evt. stå kontrolvejning overfor din mand?
Du skal selvfølgelig over være motiveret - det er alfa omega. Men det er et stort projekt du har gang i, både med at holde op med at ryge og tabe dig i vægt.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
18 år16. marts 2006 kl. 09:43
Kirsten P (slettet)
re: re: Jeg vil så gerne prøve!!
Vi er alle unikke, så det er også forskelligt hvordan vi taber os. Jeg kan se der er mange herinde der kan lige WW men det hvis man tager på når man slækker på det er det jo ikke sagen. Jeg tæller kalorier og jeg har udgangpunkt i hvordan jeg ville spise hvis jeg ikke var på kur. Man kan ikke ændre hele sin sine spisevaner på en gang, tror jeg, men tage små skridt af gangen. Vi ved jo alle hvor skoen trykker hos os selv.
18 år16. marts 2006 kl. 12:56
annap (slettet)
re: re: re: Jeg vil så gerne prøve!!
Hej Kirsten
Du har helt ret. Vi har allesammen vores forskellige måder at gøre tingene på. Jeg tror heller ikke på "kure". Det handler om at ændre sine vaner. Skifte de dårlige ud med de gode - lidt ad gangen, så det ikke er alt for overvældende.
Og så skal man ikke undervurdere betydningen af motion. Udover, at man selvfølgelig brænder en masse kalorier af, så bliver man også mere spændstig. Jeg har i hvert fald oplevet, at jeg har spændstige muskler. Selvfølgelig omgivet af et godt lag fedt (vejer 89 kilo), men fedtet forsvinder lige så stille og roligt.
Problemet er, at det tager tid at blive slank. Og jeg bliver i hvert fald temmelig utålmodig indimellem. Hvis nogen opfandt en pille, så man blev slank på en dag, tja så var jeg den første til at snuppe den. Men sådan er det jo ikke, så tålmodighed og til tider synes jeg hårdt arbejde, så når vi allesammen målene.
Hvordan vi gør det, er jo op til hver enkelt :-)
Anna
Du har helt ret. Vi har allesammen vores forskellige måder at gøre tingene på. Jeg tror heller ikke på "kure". Det handler om at ændre sine vaner. Skifte de dårlige ud med de gode - lidt ad gangen, så det ikke er alt for overvældende.
Og så skal man ikke undervurdere betydningen af motion. Udover, at man selvfølgelig brænder en masse kalorier af, så bliver man også mere spændstig. Jeg har i hvert fald oplevet, at jeg har spændstige muskler. Selvfølgelig omgivet af et godt lag fedt (vejer 89 kilo), men fedtet forsvinder lige så stille og roligt.
Problemet er, at det tager tid at blive slank. Og jeg bliver i hvert fald temmelig utålmodig indimellem. Hvis nogen opfandt en pille, så man blev slank på en dag, tja så var jeg den første til at snuppe den. Men sådan er det jo ikke, så tålmodighed og til tider synes jeg hårdt arbejde, så når vi allesammen målene.
Hvordan vi gør det, er jo op til hver enkelt :-)
Anna
18 år16. marts 2006 kl. 17:10
Kirsten P (slettet)
re: re: re: re: Jeg vil så gerne prøve!!
Du har helt ret, motion skal der til.
Du har også helt ret i at det kræver tålmodighed, jeg er med på den pille der kan fjerne overvægten på en nat.
Du har også helt ret i at det kræver tålmodighed, jeg er med på den pille der kan fjerne overvægten på en nat.
18 år16. marts 2006 kl. 18:40
Muldebeerg
Jeg vil så gerne prøve!!
Hej Grevinde!
Nogen gange kan det hjælpe at skulle "stå lidt til ansvar", når man ved at man ryger i. Derfor kunne du jo evt. forsøge at gøre som Asta Elise og Kirsten P, der laver logbog herinde og skriver hvad de har spist igennem hele dagen..Det skal selvfølgelig være ALT, dvs. uden snyd, da det jo i sidste ende kun er dig selv du snyder..*ss*
Jeg skriver dagbog på et andet site og for mig har det i hvert fald den effekt, at jeg tænker mig om en ekstra gang inden jeg tager noget af det usunde...For jeg synes det vil være så ærgerligt at skulle gå til bekendelse, at jeg ikke kunne holde det jeg havde lovet mig selv den pågældende dag..*gg*
Hhmm..blev det mon rodet? Håber du fangede pointen og held og lykke med det. Og forresten, tillykke med de 13 kg. du har tabt..-Er de stadig væk?
Knus og pøj pøj fra Muldebeerg
Nogen gange kan det hjælpe at skulle "stå lidt til ansvar", når man ved at man ryger i. Derfor kunne du jo evt. forsøge at gøre som Asta Elise og Kirsten P, der laver logbog herinde og skriver hvad de har spist igennem hele dagen..Det skal selvfølgelig være ALT, dvs. uden snyd, da det jo i sidste ende kun er dig selv du snyder..*ss*
Jeg skriver dagbog på et andet site og for mig har det i hvert fald den effekt, at jeg tænker mig om en ekstra gang inden jeg tager noget af det usunde...For jeg synes det vil være så ærgerligt at skulle gå til bekendelse, at jeg ikke kunne holde det jeg havde lovet mig selv den pågældende dag..*gg*
Hhmm..blev det mon rodet? Håber du fangede pointen og held og lykke med det. Og forresten, tillykke med de 13 kg. du har tabt..-Er de stadig væk?
Knus og pøj pøj fra Muldebeerg
18 år17. marts 2006 kl. 03:09
Jeg læser jo med interesse alle jeres indlæg - og noget er rigtig spændende. Jeg har fulgt Madital over flere gange - og jeg kan også kende flere af jeres navne der er kommet igen.
Jeg selv vil gerne smide 10-15 kg - som langsomt er røget på efter jeg er holdt op med at ryge - og jeg prøver, men ryger i hver gang det bliver weekend.
Kender i det?
Mht vægt tab - så har jeg faktisk tidligere tabt 13 kg på ww - men jeg har ikke tiden til at komme afsted til vejning. Så nu prøver jeg her
Hav en dejlig dag