ØV ALTSÅ

Du læser en tråd i debat > vægttab

ØV ALTSÅ
er simpelthen rigtig godt igang og motiveret for mit vægttab (skulle gerne ramme bikiniformen til Juli :o)

Spiser rigtigt, masser af fibre, protein og vand, vand, vand - og det gik SÅ godt i starten. Men nu har jeg ramt muren - fuldstændig. Vægten går enten op eller står stille.

Har kørt på i to uger nu med et vægttab fra 74,7 til 70,3 - men nu er jeg igen oppe på 71,0.

HJÆLP motivationen glider fra mig - opmuntrende kommentarer og råd til fastholdelse af den altafgørende motivation er kærkomne!!

Jeg ved, at man indimellem rammer muren (har haft fornøjelselsen af et vægttab på 40 kg - men er nu taget de 15 kg på igen) og at man begynder at tabe sig igen..og ved, at der er tale om et meget lille tal og meget kort tid... men det er stadig MEGA-TRÆLS.

Lovely
14 år19. april 2010 kl. 13:41
re: ØV ALTSÅ
Ja, vel er det træls.

Men der er ikke så meget du kan gøre ved det - blot du fortsætter på fornuftig vis så skal det - og-det-ved-du-jo-så-godt - nok komme igen.

Brug denne tid til noget fornuftigt. Skift fokus. Skift rutiner ud, som du keder dig med. Sæt motionsmål i stedet for vægtmål. Løb en anden tur end du plejer, vær mere fysisk med børnene (hvis de endnu er i lege-alderen). Klask et målebånd mellem lårene. Brug tid foran spejlet (gerne i en tøj- eller skobutik ;-).

Læs... læs ugeblade om sund mad og god motion. Gå på biblioteket og lån en bog om sunde kostvaner, din foretrukne motionsform (der findes masser af løbehåndbøger og cykelhåndbøger. Sikkert også om din foretrukne form). Luk op for altomkost.dk og kik den igennem.

Snak med veninder om dit projekt. Især dem, som også er eller lige har været på kur.

Skriv dine mål op - og grundene til at du ønsker at være slank / ikke være tyk. Hvad er dine top-10 grunde til at du gerne vil være slankere? Hvad er dine top-10 grunde til at du ikke vil være tyk? Hvis du kan mærke at det rykker i maven, når du tænker på en grund - så er det noget som er vigtigt for dig. Skriv det op. Læs det. Tænk på hvordan det vil blive, hvis du bare lader stå til.
14 år19. april 2010 kl. 14:44
Der er bare ikke noget der er mere umotiverende end når vægten begynder at stå stille, selvom man stadig slider i det for at få vægten ned.
Er sikker på at det nok skal gå fremad igen for dig, bare du bliver ved med at holde hovedet koldt og fortsætter med at leve sundt...
Krydser alt hvad jeg har for at du holder motivationen, er sikker på at det nok skal gå....:-)

Hilsen Dorthe
14 år19. april 2010 kl. 14:56
Først og fremmest stort tillykke med de allerede tabte 40kg :-)
jeg har tastet stort set alt, både vægt og mad, hver dag siden jeg fandt denne geniale hjemmeside og er faktisk blevet meget overrasket over hvor meget min cyklus spiller ind i min vægt.
Jeg har fundet ud af at både ved ægløsning og ved "slutningen" af cyklussen vejer jeg i gennemsnit 1kg mere end i de andre perioder - måske dette også er tilfældet hos dig??

Denne opdagelse har i hvert fald gjort at jeg kan trække lidt på skuldrene over tallet på vægten og blive ved at holde motivationen, for jeg ved på sigt at mine anstrengelser giver pote.
14 år19. april 2010 kl. 14:58
Jeg synes også, at det er fantastisk flot, at du har tabt dig 40 kg...imponerende.

Jeg er selv lige startet med at tabe mig, hvilket jeg aldrig har kunnet gennemføre tidligere, og jeg tager en dag ad gangen. Jeg prøver at holde mig til ca. 1000-1200 kalorier om dagen, og så taster jeg det mad/drikkevarer ind, som jeg overvejer at tage. Jeg bliver altid overrasket over, hvor stor betydning en lille smule "nydelse" har, så det er som regel ikke nydelsen værd.

Jeg er også skrækslagen for at min vægt står stille eller endnu værre, at jeg tager på igen, men holder jeg de daglige kalorier nede, så BØR og MÅ jeg tabe mig...måske ikke i dag eller i morgen, men på sigt.

Sååååh....holder du kalorierne en del under det, du forbrænder, som kommer det helt af sig selv...lige pluldselig.

Og forresten...solen skinner, og vi vil ha' bikinikrop - basta!
14 år20. april 2010 kl. 08:18
Mange tak
For de gode råd - jeg føler mig faktisk mere motiveret. Navnlig den der med, om min cyklus indvirker - for jeg har mange gange tænkt tanken, men bare ikke studeret det nærmere. Der kan sagtens være noget om snakken.

Sætter mængden af motion i vejret - og styrketræningen, det kan selvfølgelig også have en indflydelse.

Dejligt med et forum, der kan hjælpe lidt - når det hele bare bliver for ØV. Og det gør det jo - når man skal tabe sig.

Knus til alle
14 år20. april 2010 kl. 08:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });