#2 af annap (slettet)
logbog onsdag
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: logbog onsdag
Hej Kirsten
Flot dag med masser af motion :-)
Godt, du går mæt i seng :-)
sov godt
Anna
Flot dag med masser af motion :-)
Godt, du går mæt i seng :-)
sov godt
Anna
18 år15. marts 2006 kl. 21:54
Asta Elise (slettet)
Astas onsdag
Har været i byen med de to små. Turen ind på to kilometer var for meget på min datter på snart to, så hun endte med at sidde på barnevognen. Jeg skal vist have købt en lille stol til hende.
Vi købte bla havrekiks til hjemvejen - nogle med 35% mindre fedt. Før jeg spiste af dem, regnede jeg kalorieindholdet ud i sådan en kiks - 66 kalorier. Så fem kedelige kis svarer til et stykke fantastisk wienerbrød! Det må være jordens mest kedelige måde at blive fed på! Børnene får lidt kiks og mælk til eftermiddagskaffen, så pakken hurtigt bliver tom. Jeg skal i hvert fald ikke til at hygge mig med dem!
God slankedag i øvrigt - faldt ikke i med noget. ( Men nu ligger der en åben pakke kiks i køkkenskabet - bare jeg klarer mig i dag..)
HIlsen Asta Elise
Har været i byen med de to små. Turen ind på to kilometer var for meget på min datter på snart to, så hun endte med at sidde på barnevognen. Jeg skal vist have købt en lille stol til hende.
Vi købte bla havrekiks til hjemvejen - nogle med 35% mindre fedt. Før jeg spiste af dem, regnede jeg kalorieindholdet ud i sådan en kiks - 66 kalorier. Så fem kedelige kis svarer til et stykke fantastisk wienerbrød! Det må være jordens mest kedelige måde at blive fed på! Børnene får lidt kiks og mælk til eftermiddagskaffen, så pakken hurtigt bliver tom. Jeg skal i hvert fald ikke til at hygge mig med dem!
God slankedag i øvrigt - faldt ikke i med noget. ( Men nu ligger der en åben pakke kiks i køkkenskabet - bare jeg klarer mig i dag..)
HIlsen Asta Elise
18 år16. marts 2006 kl. 08:37
Fifmikkel (slettet)
Lyder som en rigtig god slankedag...
Min var ok, men absolut ikke god *g* Faldt vidst lige i, ups!
Nå startede med franskbrød til morgenmad og glemte at drikke noget...
Videre til blodprøvetagning, absolut ikke min favortiting!!
Frokost var 2 skiver rugbrød med tomat, torskerogn, kyllingepølse og agurk, igen ingenting at drikke endnu.
eftermiddag var en gulerod, stadig intet drukket hele dagen
Aften stod på pizza... drak 1 glas vand...
senere på aften var jeg bare SÅ dårlig, svimmel og slap at vi måtte ha' fat i vagtlægen som beordrede mig til at drikke MINDST 1 L vand inden jeg gik i seng og så spise et stort stykke chokolade. Ja så fik jeg vidst også lært noget i dag...
Håber torsdag bliver bedre *s* Har da allerede husket at drikke et glas saft (uden sukker)
Af motion fik jeg 1 times gåtur...
Min var ok, men absolut ikke god *g* Faldt vidst lige i, ups!
Nå startede med franskbrød til morgenmad og glemte at drikke noget...
Videre til blodprøvetagning, absolut ikke min favortiting!!
Frokost var 2 skiver rugbrød med tomat, torskerogn, kyllingepølse og agurk, igen ingenting at drikke endnu.
eftermiddag var en gulerod, stadig intet drukket hele dagen
Aften stod på pizza... drak 1 glas vand...
senere på aften var jeg bare SÅ dårlig, svimmel og slap at vi måtte ha' fat i vagtlægen som beordrede mig til at drikke MINDST 1 L vand inden jeg gik i seng og så spise et stort stykke chokolade. Ja så fik jeg vidst også lært noget i dag...
Håber torsdag bliver bedre *s* Har da allerede husket at drikke et glas saft (uden sukker)
Af motion fik jeg 1 times gåtur...
18 år16. marts 2006 kl. 09:02
Kirsten P (slettet)
re: re: logbog onsdag
Til Asta Elise
Ja nogle gange kan man blive pænt overrasket når man sætter sig ind i næringsindholdet. I øvrigt synes jeg du klarer det godt når du går hjemme på barsel og har andre små børn. De kan godt suge kræfterne ud af en så man ikke orker at holde en "kur" Det der med at man taber sig når man ammer virkede heller ikke på mig i sin tid.
Til fifmikkel
Det må da ha` været noget af en forskrækkelse. Det var heller ikke meget du spiste og når du heller ikke drikker vand. Hvis du ikke har det så godt med vand, hvad så med fun light eller Fresh.
Ja nogle gange kan man blive pænt overrasket når man sætter sig ind i næringsindholdet. I øvrigt synes jeg du klarer det godt når du går hjemme på barsel og har andre små børn. De kan godt suge kræfterne ud af en så man ikke orker at holde en "kur" Det der med at man taber sig når man ammer virkede heller ikke på mig i sin tid.
Til fifmikkel
Det må da ha` været noget af en forskrækkelse. Det var heller ikke meget du spiste og når du heller ikke drikker vand. Hvis du ikke har det så godt med vand, hvad så med fun light eller Fresh.
18 år16. marts 2006 kl. 13:11
Fifmikkel (slettet)
re: re: re: logbog onsdag
Hejsa
Ja jeg har også været ude at købe en masse light saft i dag, så jeg husker at drikke. Smagen af vadn er absolut ikke mig desværre -og når jeg så i forvejen er dårlig til at huske at drikke, ja så skal det vidst gå galt på et tidspunkt. Det værste er næsten at jeg hælder en masse vand i Alexander (min søn på 3 år), og ikke engang der husker jeg selv at drikke... dumme mig.
Ja jeg har også været ude at købe en masse light saft i dag, så jeg husker at drikke. Smagen af vadn er absolut ikke mig desværre -og når jeg så i forvejen er dårlig til at huske at drikke, ja så skal det vidst gå galt på et tidspunkt. Det værste er næsten at jeg hælder en masse vand i Alexander (min søn på 3 år), og ikke engang der husker jeg selv at drikke... dumme mig.
18 år16. marts 2006 kl. 15:04
Muldebeerg
Hej Fifmikkel!
Kan du SÅ få smidt nogle ½-liters flasker på køl! Tror da lige du skal ha' 3-4 flasker ind og stå, evt. med saftevand i, så du kan holde lidt regnskab med, hvor meget du får drukket. -Det er faktisk en væsentlig del af et vægttab at huske at få væske indenbords, husk det, ven. *ss*
Sørg også for at spise nogle flere grøntsager og 2-3 stk. frugt daglig. Det er godt for maven allerede at komme igang med grøntsager, fx. gulerødder om formiddagen. Så er der en masse fibre at arbejde med. -Jeg skræller en ordentligt omgang, så jeg kan gå og "gnufle" lidt i løbet af dagen...
Ja, det var lige en "kærlig skideballe" fra mig..Håber du er ok igen og at du aldrig glemmer at drikke igen..*ss*
Knus fra Muldebeerg ;o)
Sørg også for at spise nogle flere grøntsager og 2-3 stk. frugt daglig. Det er godt for maven allerede at komme igang med grøntsager, fx. gulerødder om formiddagen. Så er der en masse fibre at arbejde med. -Jeg skræller en ordentligt omgang, så jeg kan gå og "gnufle" lidt i løbet af dagen...
Ja, det var lige en "kærlig skideballe" fra mig..Håber du er ok igen og at du aldrig glemmer at drikke igen..*ss*
Knus fra Muldebeerg ;o)
18 år17. marts 2006 kl. 02:59
Fifmikkel (slettet)
re: Hej Fifmikkel!
Tak *s* trænger vidst til en kærlig skideballe! Har lavet en kande med saft som står i køleskabet, sådan et 1L kande, som SKAL tømmes mindst en gang hver dag, gerne 2... så mon ikke det hjælper, god idé med gulerødderne, man kan vel bare skrælle en masse og have stående i lidt vand i køleskabet også? Det burde gøre det lidt lettere at huske så.
Knus
Knus
18 år17. marts 2006 kl. 09:04
annap (slettet)
re: re: Hej Fifmikkel!
Jep. Gulerødder er helt fint. Jeg starter min morgen med at skære ca. ½ kilo i små hapser, som jeg har med mig i en pose. Skøønt. Det er endnu bedre end en hel gulerod, mundrette hapser, mmmmm
Anna
Anna
18 år17. marts 2006 kl. 16:36
Var til spinning 45 min
sundhed og velvære(gymnastik) 1 time
og efter en kaffepause 20 min på løbebåndet ( 1 min gang 3 min løb)
maddag:
morgen: hindbær med chaesy A38, musli og nøddekerner.
formiddag: 1 banan
frokost: råkost af hvidkål/gulerødder/ananas
½ stk rugbrød med makrel i tomat
½ stk rugbrød med 11% brie
eftermiddag: ½ stk grovbrød med skinke
1 appelsin
aften:torsk/porregratin
tomatsalat
1 stk grovbrød
i dag går jeg ikke sulten i seng.