giv mig et LOS bagi
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: giv mig et LOS bagi
Der er mange ting der kan hjælpe, men det vigtigste er at du finder motivationen igen.
Har du prøvet at skrive top 10 grunde op til at det er godt hvis du taber dig 5 kilo mere. Og top 10 grunde til at det er skidt hvis du ikke taber dig 5 kg mere. Lav det bare til top 5, hvis du så finder gode grunde. Personlige grunde, som rører ved _dig_.
Skriv disse grunde op på en seddel og hæng den op hvor du ser den dagligt. Læs den højt for dig selv mindst en gang om dagen.
Derudover skal du igang med at træne nej-musklen. Sig "Nej" til dig selv. "Nej, jeg er ikke sulten", "Nej jeg behøver ikke spise nu, fordi der er kun en time til spisetid og jeg dør ikke af sult i mellemtiden". Sig det gerne højt til dig selv. Og husk så at rose dig selv for at have sagt nej.
Det er også vigtigt at huske at man vinder krigen ved en masse små sejre - men man vinder ikke dem alle. Så hvis du har spist noget usundt og kommer i tanke om at det ikke var så godt, så gør en ceremoni ud af at smide resten i skraldespanden. Og ros dig selv for din standhaftighed - også selvom du spise 9 tiende dele og kun smed den sidste bid ud.
Det handler om at komme tilbage i kampen og det kan godt være nødvendig at tage lidt tilløb.
Har du prøvet at skrive top 10 grunde op til at det er godt hvis du taber dig 5 kilo mere. Og top 10 grunde til at det er skidt hvis du ikke taber dig 5 kg mere. Lav det bare til top 5, hvis du så finder gode grunde. Personlige grunde, som rører ved _dig_.
Skriv disse grunde op på en seddel og hæng den op hvor du ser den dagligt. Læs den højt for dig selv mindst en gang om dagen.
Derudover skal du igang med at træne nej-musklen. Sig "Nej" til dig selv. "Nej, jeg er ikke sulten", "Nej jeg behøver ikke spise nu, fordi der er kun en time til spisetid og jeg dør ikke af sult i mellemtiden". Sig det gerne højt til dig selv. Og husk så at rose dig selv for at have sagt nej.
Det er også vigtigt at huske at man vinder krigen ved en masse små sejre - men man vinder ikke dem alle. Så hvis du har spist noget usundt og kommer i tanke om at det ikke var så godt, så gør en ceremoni ud af at smide resten i skraldespanden. Og ros dig selv for din standhaftighed - også selvom du spise 9 tiende dele og kun smed den sidste bid ud.
Det handler om at komme tilbage i kampen og det kan godt være nødvendig at tage lidt tilløb.
14 år15. april 2010 kl. 22:16
ileby (slettet)
tak for de gode råd, dem vil jeg absolut tage til mig....
14 år17. april 2010 kl. 20:48
Belfast (slettet)
Jeg tager dem også...du er altid klar med gode råd iakob.
Det er rigtig dejligt og vi er nogle der nyder godt af dem :0)
Det er rigtig dejligt og vi er nogle der nyder godt af dem :0)
14 år19. april 2010 kl. 18:52
jeg ved ikke hvad der går af mig...
Jeg har tabt 11 kg siden nytår, og vægten har stået stille den sidste måned. (ikke uden grund, da jeg har spist mere en jeg burde)
Jeg tror jeg har været helt "høj" over mit vægttab, at nu er jeg bare likeglad... Jeg vil så gerne tabe mig 5 kg mere, men motivationen er helt i bund. Jeg får ikke vejet min mad, og den står tit på et eller andet af det "forbudte" jeg har tidliger kun spist lidt slik i weekenden, men nu har jeg lyst til det hele tiden..
Det skal så siges at jeg er startet i skole, og sidder meget stille, men det synes jeg nu bare jeg bliver mere sulten af... og det er ikke i skolen det største problem er, det er når jeg kommer hjem...
øøøvvv altså... jeg havde bare sådan brug for at komme af med min frustration, og hvis i har nogle gode råd til hvordan jeg kan få fokus igen er i velkommen...