For tidligt at fejre?

Du læser en tråd i debat > vægttab

For tidligt at fejre?
Har rigtig længe ligget på en BMI på 25. Noget jeg slet ikke kunne acceptere eller forstå. Har igennem de sidste 2-3 år bare lige så langsomt taget på pga af mangel på motion og en for stor madglæde. 10 kg er det blevet til :(

Men nu skal de væk, og er begyndt at cykle ihærdigt. (Næsten 80 km i alt indtil videre bare i April), og jeg kan da også se et resultat på mine lår. De virker til at være blevet strammet op.
Min mave er min ærkefjende og jeg venter spændt på resultat (men har som sagt kun været i gang siden starten af april) Jeg har før haft success med at cykle mavefedtet væk.

Mht vægttab, så ser det ud til at jeg har tabt mig lidt over 1 kg indtil videre siden starten af april måned og det ser ud til at fortsætte. Jeg tør ikke helt fejre noget endnu (selvom min BMI nu er under 25) for jeg ved hvor meget ens vægt kan svinge påg f.eks væske. Men samtidig ved jeg også at min krop er ved at 'danne' en masse muskler ligenu (der før har været lige så slappe som en sprunget elastik) og muskler vejer som bekendt en del, så det at jeg overhovedet har tabt mig istedet for at tage på, går jeg ud fra er et stort stort plus :)
14 år13. april 2010 kl. 11:08
re: For tidligt at fejre?
Det er aldrig for tidligt at fejre. Jeg holder på at fejre tit og ofte fordi man skal samle på succesoplevelser.

En fejring kan så gå fra det små: sig "GODT GÅET" til dig selv. Fortæl det til dem i din omgangskreds som vil svare "Nej hvor dejligt!!". Til det store: belønning i form af nyt tøj eller udråbelse til alverden: JEG TABER MIG!

Men desto flere små sejre du fejrer - som du bemærker - desto bedre er det. Fejr hver 5. kilo der tabes. Fejr hver runde og halvrunde kilotal du vejer. Fejr hver hele ciffer på BMI-skalaen du dropper under. På den måde fejrer man tabte 5, 10, 15.. kilo og vægt på 80, 75, 70, 65, 60.. .og BMI på 28, 27, 26, 25, 24 .. mange fejringer.

Og så kan man i øvrigt også fejre tøjstørrelser, man er gået ned samt svære begivenheder som man fik styr på (f.eks. hvis man ikke rå-æder til et bryllup mv).

Personlig synes jeg at BMI under 25 er værd at fejre. Sæt en vase op med blomster i, hyg lidt om dig selv. Se en god film. Kys din kæreste (hvis du har én). Naturligvis skal det fejres - du har nået et trin på vejen.
14 år13. april 2010 kl. 11:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });