Hvis jeg gør hvad jeg hele tiden har gjort, så får jeg hvad jeg altid har fået

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvis jeg gør hvad jeg hele tiden har gjort, så får jeg hvad jeg altid har fået
Jeg har før pivet her, fordi jeg ikke trods masser af spinning, og efter-bogen kost, ikke tabte mig.

Jeg har siden taget en tænker, og er nået frem til at min motion og kost i forvejen var så optimeret, at jeg ikke tog på, men heller ikke tabte mig. Og efter princippet om at ”hvis du gør hvad du hele tiden har gjort, så får du hvad du altid har fået” så har jeg taget skeen i den anden hård, og kører nu overvejende Nupo.
Nu rykker vægten den rigtige vej, med god hastighed.

På Nupos hjemmeside forklares de forskellige metoder, og jeg har lavet min egen hybrid:
Jeg spiser 6 portioner Nupo om dagen, overvejende dobbelt portioner, 3 gange om dagen.
Jeg supplerer med ”rigtig mad” en gang om dagen, men det er naturligvis kalorielet, og i meget meget begrænsede mængder (Læs: portioner som passer til et barn på 5 år).
Desuden supplerer jeg med lidt grønt eller frugt i løbet af dagen.
Jeg drikker naturligvis masser af vand, grøn the og kaffe.
Jeg spinner stadig 5-6 gange om ugen, og tager efter behov en eller anden energibar eller proteinbar inden træning.

Spørgsmål:
Er man ikke sulten på Nupo: Jo, det er man, men nu er sult jo ikke en sygdom!
Smager det ikke grimt: Jo, det gør det, men man vænner sig til det!
Er det ikke besværligt, når man ikke er hjemme: Jo det er helt fjollet at rende rundt med en stavblender i dametasken, sammen med et par ”baner” Nupo, men lidt ekstra besvær i 6 uger er en lille pris at betale.

Er det det værd? Det bliver det, og det føles damn godt at ha besluttet ikke at mit hoved ikke skal lade sig styre af min krops impulser!
14 år13. april 2010 kl. 10:51
re: Hvis jeg gør hvad jeg hele tiden har gjort, så får jeg hvad jeg altid har fået
på den ene side syntes jeg at det er superfedt du har taget kontrollen.
på den anden side.. du lever nu af noget mad, der ikke mætter dig, der ikke smager godt og der bare ikke er noget ved.
Min holdning til diverse diæter og vægttabsforsøg er at man skal ikke fjerne glæden fra sig selv. Jeg nægter f.eks. at fjerne al ting usundt fra min koste. Kage er godt og at man taget et enkelt stykke i ny og næ sker der ikke noget ved. Spiser man hele bradepanden går det naturligvis galt.
Altså mådehold og glæde vs kedelig pulvermad?
14 år13. april 2010 kl. 11:15
re: Hvis jeg gør hvad jeg hele tiden har gjort, så får jeg hvad jeg altid har fået
Noia, jeg giiiider ikke være igang med et vægttab som ikke batter på vægten fra nu og det næste halve år!
Jeg vil hellere tage 6-8 kedelige uger på pulver, end at holde på til juleaften.

Jeg HAR prøvet den fornuftige metode med at spise de rigtige ting på den rigtige måde, og har i det hele taget mange års vane med sund, varieret kost og motion. Men enten flytter vægten sig slet ikke, eller også flytter den sig så langsomt at det virker umotiverende.

Dermed ikke sagt at mit valg er det rigtige for alle, jeg har bare valgt den kedelige sure metode for at få det overstået!
14 år13. april 2010 kl. 11:46
Pøj pøj - jeg håber du får et godt resultat :)
14 år13. april 2010 kl. 12:49
Jeg er lidt på Noia's hold - men jeg kan sagtens forstå dig.
Det er virkelig frustrerende ikke at komme nogle vegne.

Jeg håber at vægttabet holder når du begynder at spise normalt igen :)
14 år14. april 2010 kl. 06:40
Mærkelig kommentar!

>Jeg håber at vægttabet holder når du begynder at spise normalt igen :)<
14 år14. april 2010 kl. 21:53
Hvad er der mærkeligt i den?

14 år14. april 2010 kl. 22:45
Den kommentar kunne jeg nu også være kommet med......netop fordi man ofte tager det hele på igen efter nupo-kure og lignende
14 år14. april 2010 kl. 23:01
Mennesker med et afhængighedsforhold til mad tager -uanset kur-form - temmeligt ofte det hele på igen, fordi de neopt har et uerkendt problem, som de ikke er villige til at arbejde med.

"Hvis jeg gør hvad jeg hele tiden har...."
14 år15. april 2010 kl. 14:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });