#2 af SiriS (slettet)
Pinligt og træls
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: Pinligt og træls
Til lykke med at du har fået skuden vendt rundt igen! Dét er til gengæld hverken pinligt eller træls!
Måske kan du få noget ud af at se lidt nærmere på hvorfor du lod stå til, selv om du kan lide din sunde livsstil og slanke facon. Uanset om du deler det med os eller ej (det kan være vi andre kan blive klogere af dine erfaringer).
Jeg vil selv igen/ stadig tabe 12 kilo, hvoraf jeg havde tabt de 5 i efteråret, taget 3-4 kilo på igen i vinter, tabt 2 gennem 5 uger og nu er tilbage ved udgangspunktet fra juli 2009. Heldigvis er jeg i bedre form end dengang, men er dybt ærgerlig og forundret over at det var så nemt at tage det hele på igen.
Vi bliver heldigvis hele tiden klogere.
Måske kan du få noget ud af at se lidt nærmere på hvorfor du lod stå til, selv om du kan lide din sunde livsstil og slanke facon. Uanset om du deler det med os eller ej (det kan være vi andre kan blive klogere af dine erfaringer).
Jeg vil selv igen/ stadig tabe 12 kilo, hvoraf jeg havde tabt de 5 i efteråret, taget 3-4 kilo på igen i vinter, tabt 2 gennem 5 uger og nu er tilbage ved udgangspunktet fra juli 2009. Heldigvis er jeg i bedre form end dengang, men er dybt ærgerlig og forundret over at det var så nemt at tage det hele på igen.
Vi bliver heldigvis hele tiden klogere.
14 år12. april 2010 kl. 10:12
sommer75
Jeg står samme sted som jer. Havde tabt mig lidt manglede blot 3 kg så en periode uden motion og med dejlig mad. Så + 3 kg
NU er det NU. Jeg skal tabe mig 6 kg. SÅ har jeg BMI 25 og det vil jeg være tilfreds med ( til at starte med hihi)
Drømmer om at vægten siger 67 kg selvom det er vægten fra før jeg fik børn. Men drømme må man jo gerne ;-)
Så håber på at få en opsang herinde hvis det bliver svært. :-)
NU er det NU. Jeg skal tabe mig 6 kg. SÅ har jeg BMI 25 og det vil jeg være tilfreds med ( til at starte med hihi)
Drømmer om at vægten siger 67 kg selvom det er vægten fra før jeg fik børn. Men drømme må man jo gerne ;-)
Så håber på at få en opsang herinde hvis det bliver svært. :-)
14 år12. april 2010 kl. 17:33
Dorothea (slettet)
Kender det alt for godt selv...er selv i gang med sdan et projekt og denne gang skal det holdes for det er træls at
skulle smide de samme kg om og om igen.
Du skal være glad for at du fik sat bremsen i inden det blev til flere kg. Nu er det forår og så går alting nemmere...pøj pøj med det.
skulle smide de samme kg om og om igen.
Du skal være glad for at du fik sat bremsen i inden det blev til flere kg. Nu er det forår og så går alting nemmere...pøj pøj med det.
14 år13. april 2010 kl. 06:52
SiriS (slettet)
Jeg kom til at tænke på at du sikkert er god til at tabe dig, men når du skal holde vægten, har du måske svært ved at holde igen med sukker- og fedtfyldte sager (siden du vil skære dem helt fra i vægttabsperioden). Måske vil du på langt sigt have glæde af at træne opmærksomhed og nydelse af luksusvarerne, sådan at du med tiden behøver mindre af dem for at tilfredsstille dig. Det er ihvertfald en del af min personlige strategi, og det virker med både cola, chokolade og barer, hvor jeg nu kan nøjes med en tår eller et lille stykke af kærestens. Det går ikke så godt med slik i pose og kage, men jeg øver mig i at springe over eller tage et enkelt stykke, eller simpelthen spise noget andet, fx frugt.
14 år13. april 2010 kl. 07:56
iakob
Igår var hele familien ude at handle og vi havnede i Cocobelle i Randers Storcenter, hvis I kender det sted. Det er et sted som serverer sandwich, pizza og pastaretter. Der er mulighed for at få en bagt kartoffel, men den er toppet med bacon og creme.
Det endte med at jeg bestilte en vegetar-pizza, fordi jeg blev fristet over evne af mandens fuldfede pizza og ungernes pommes fritter og pølser mv. Jeg havde bare lyst til varm mad. Vegetarpizza var så det jeg kunne komme på med mindst kalorier i. Og jeg levnede et stump af pizzaen da jeg følge mig mæt. Men alligevel så endte dagen med et energioverskud.
Jeg stoppede op og tænkte over hvad jeg kunne bestille i stedet for bare at bestille det mest energirige måltid på kortet. Så langt så godt. Nu har jeg så også lært - igen - at pizza med ost bare er en dårlig idé - især hvis det er købepizza. Jeg klør på.. men jeg ærgrer mig alligevel lidt over den dumme pizza.
Siri: Jeg tror du har ret. Jeg har svært ved at holde igen, men ikke kun med slik og kager - også med god mad. Jeg spiser hurtigt - og vil samtidig gerne sidde og spise lige så lang tid som andre. Så jeg skal også øve mig i at spise langsommere. Men jeg skal helt sikkert blive bedre til at spise mindre guf eller helt springe over. Det er bare så pokkers svært.
Jeg kan dog mærke at jeg er kommet længere end jeg var tidligere. Dengang før jeg gik på kur, da kunne jeg få helt ondt af mig selv, hvis jeg ikke fik guf når andre fik. Nu er det mere... det at tænderne løber i vand. Det er en lyst, der skal styres - ikke en trøst/tryghed der skal fjernes.
Det endte med at jeg bestilte en vegetar-pizza, fordi jeg blev fristet over evne af mandens fuldfede pizza og ungernes pommes fritter og pølser mv. Jeg havde bare lyst til varm mad. Vegetarpizza var så det jeg kunne komme på med mindst kalorier i. Og jeg levnede et stump af pizzaen da jeg følge mig mæt. Men alligevel så endte dagen med et energioverskud.
Jeg stoppede op og tænkte over hvad jeg kunne bestille i stedet for bare at bestille det mest energirige måltid på kortet. Så langt så godt. Nu har jeg så også lært - igen - at pizza med ost bare er en dårlig idé - især hvis det er købepizza. Jeg klør på.. men jeg ærgrer mig alligevel lidt over den dumme pizza.
Siri: Jeg tror du har ret. Jeg har svært ved at holde igen, men ikke kun med slik og kager - også med god mad. Jeg spiser hurtigt - og vil samtidig gerne sidde og spise lige så lang tid som andre. Så jeg skal også øve mig i at spise langsommere. Men jeg skal helt sikkert blive bedre til at spise mindre guf eller helt springe over. Det er bare så pokkers svært.
Jeg kan dog mærke at jeg er kommet længere end jeg var tidligere. Dengang før jeg gik på kur, da kunne jeg få helt ondt af mig selv, hvis jeg ikke fik guf når andre fik. Nu er det mere... det at tænderne løber i vand. Det er en lyst, der skal styres - ikke en trøst/tryghed der skal fjernes.
14 år13. april 2010 kl. 08:24
bisseb (slettet)
Jakob, jeg har lært mig selv, hvis ikke det kan være anderledes, altid at vælge det mindst fede/usunde. Og det var jo du gjorde.
Pizza er ikke smart, og det ved du. Næste gang gør du det bedre! Næste gang siger du til dig selv at lysten til varm mad blot er en dårlig undskyldning for at svigte dig selv.
Men lad være med at give dig selv tæsk med din lille fejltagelse! Dem laver vi alle sammen hele tiden, og vi lærer af dem!
Pizza er ikke smart, og det ved du. Næste gang gør du det bedre! Næste gang siger du til dig selv at lysten til varm mad blot er en dårlig undskyldning for at svigte dig selv.
Men lad være med at give dig selv tæsk med din lille fejltagelse! Dem laver vi alle sammen hele tiden, og vi lærer af dem!
14 år13. april 2010 kl. 16:17
iakob
Ja... næste gang undgår jeg helt sikkert pizza. Men lysten til varm mad var nu mere end en dårlig undskyldning.
Havde de haft tomatsuppe, det sted, så havde jeg helt sikkert bestilt det. Energifattig, varm mad ledte jeg længe efter på spisekortet.
Problemet var nemlig at jeg sad og småfrøs.
Havde de haft tomatsuppe, det sted, så havde jeg helt sikkert bestilt det. Energifattig, varm mad ledte jeg længe efter på spisekortet.
Problemet var nemlig at jeg sad og småfrøs.
14 år13. april 2010 kl. 20:07
Jeg ved godt hvad jeg gør galt, jeg ved godt hvad jeg skal gøre - og alligevel så er jeg blevet lidt småfed igen (BMI på 25,7).
Så nu må jeg igang igen. Indtastning.
Heldigvis er det nu også endelig blevet "cykel-på-arbejde" tid og havetid, så jeg får også mere motion.
Jeg har, mens min vægt har været på optur, haft et par meldinger herinde om at nu skulle det også være. Jeg var fuld af motivation og vilje- og handlekraft. Alligevel så tog jeg bare mere på. Jeg har nok brug for nogen til at holde mig fast - nogen som jeg ikke bliver sur på ligesom det sker når min mand træder ind på denne øretævernes holdeplads som det er, at holde mig på dydens smalle sti.
Reglerne er klare - der skal arbejdes på at genindføre gode leveregler. Det vil sige:
1) Nul slik og kager og kalorieholdige drikkevarer.
2) Cykl til og fra arbejde (10 km hver vej). I denne uge skal der cykles hver dag, mindst 1 vej.
3) Der skal registreres mad og motion
Belønning: Jeg laver en lækker kage i weekenden - hvoraf jeg må få et normalt stykke.