Til lykke med at du har fået skuden vendt rundt igen! Dét er til gengæld hverken pinligt eller træls!
Måske kan du få noget ud af at se lidt nærmere på hvorfor du lod stå til, selv om du kan lide din sunde livsstil og slanke facon. Uanset om du deler det med os eller ej (det kan være vi andre kan blive klogere af dine erfaringer).
Jeg vil selv igen/ stadig tabe 12 kilo, hvoraf jeg havde tabt de 5 i efteråret, taget 3-4 kilo på igen i vinter, tabt 2 gennem 5 uger og nu er tilbage ved udgangspunktet fra juli 2009. Heldigvis er jeg i bedre form end dengang, men er dybt ærgerlig og forundret over at det var så nemt at tage det hele på igen.
Vi bliver heldigvis hele tiden klogere.
#2 af SiriS (slettet)
Jeg ved godt hvad jeg gør galt, jeg ved godt hvad jeg skal gøre - og alligevel så er jeg blevet lidt småfed igen (BMI på 25,7).
Så nu må jeg igang igen. Indtastning.
Heldigvis er det nu også endelig blevet "cykel-på-arbejde" tid og havetid, så jeg får også mere motion.
Jeg har, mens min vægt har været på optur, haft et par meldinger herinde om at nu skulle det også være. Jeg var fuld af motivation og vilje- og handlekraft. Alligevel så tog jeg bare mere på. Jeg har nok brug for nogen til at holde mig fast - nogen som jeg ikke bliver sur på ligesom det sker når min mand træder ind på denne øretævernes holdeplads som det er, at holde mig på dydens smalle sti.
Reglerne er klare - der skal arbejdes på at genindføre gode leveregler. Det vil sige:
1) Nul slik og kager og kalorieholdige drikkevarer.
2) Cykl til og fra arbejde (10 km hver vej). I denne uge skal der cykles hver dag, mindst 1 vej.
3) Der skal registreres mad og motion
Belønning: Jeg laver en lækker kage i weekenden - hvoraf jeg må få et normalt stykke.