hvad gør i

Du læser en tråd i debat > vægttab

hvad gør i
hejsa
hvad gør i for at tabe jer? og hvordan holder i den så i ikke falder for meget i ?

Hilsen Rikke
18 år14. marts 2006 kl. 22:03
re: hvad gør i
Jeg tæller kalorier, og så dyrker jeg en del motion. Motionen regulerer appetitten, men tro ikke at det er nemt og at jeg ikke falder i for så ville jeg havde været slank idag.
18 år14. marts 2006 kl. 23:38
re: re: hvad gør i
Hej Rikke

Jeg spiser masser af grønt og frugt. Holder igen med brød og mælkeprodukter. Og så magert kød. Brød, pasta, ris er altsammen brunt. Dvs. fuldkorn. Ingen hvide ris, nul hvidt brød osv. Fuldkorn mætter dejligt og holder maven gående, og gør også at man ikke spiser så meget ad gangen. Det kan også gøres med gryn, men det er jeg ikke så meget til.

Jeg tæller ikke kalorier, men spiser mindst 1 kg. af det grønne hver dag. Så er der ikke plads til så meget mere :-)

Og så dyrker jeg motion. Jeg går/løber stort set hver dag (fredag er fridag) og dyrker styrketræning 3 gange om ugen (håndvægte derhjemme).

Jeg har oplevet, at motionen gør, at jeg kan skeje lidt ud engang imellem. Et glas rødvin, lidt slik osv. Og det er super. For jeg skal smide rigtig mange kilo (mangler ca. 18 kilo endnu).

Og så er det vigtigt at have opbakning. Venner, familie, mand/kæreste eller et forum som dette.

Håber du kan bruge det til noget.

Anna
18 år15. marts 2006 kl. 09:56
re: hvad gør i
Jeg har regnet en slankedag igennem ud fra de ting, jeg plejer at spise. Hvis jeg ikke ammede, ville jeg prøve at nøjes med 1200 til 1500 kalorier. Nu spsier jeg omkring 1800 til 2000 kalorier. Ud fra min standard slankedag bytter jeg - forskelligt brød, kød, frugt og grønt. Jeg orker ikke at veje alt, hvad jeg spiser over flere dage - så lidt unøjagtigheder i kalorieregenskabet må jeg leve med.

Ligesom Anna spiser jeg alt det grønt, jeg overhovedet kan klare og to tre stykker frugt oveni. Det giver mæthed, så jeg nemmere kan overholde kuren.

For at modstå fristelser gør jeg tre ting.

1. Gør det vanskeligt
Jeg køber ikke slik og kage på tilbud. Hvis jeg får lyst til noget usundt, kræver det en tur i byen efter det.

2. Begræns skaden
Når jeg falder i, prøver jeg at finde en lille kage i bageren eller en lille plade chokolade fra en kiosk - ikke noget med en hel plade Marabou fra et supermarked.

3. Spis sundt til
Jeg spiser gerne gulerødder eller lidt frugt sammen med det usunde - for at holde blodsukkeret i ro.

Hilsen Asta Elise
18 år15. marts 2006 kl. 13:18
re: re: hvad gør i
Hej Rikke!

Jeg forsøger i øjeblikket helt at holde mig fra søde sager og sodavand. Det har fungeret fint i godt 1½ uge nu, men det holder selvfølgelig ikke 100% i længden. Jeg har drukket ca. 4-5 glas Cola Light i perioden og spist et enkelt stykke trøffelkage m. creme fraiche til. Efter blot et par dage uden masser af sukker, bliver trangen faktisk ikke så stor mere. ;o)
Til gengæld forsøger jeg også at spise 6 gange om dagen ( 3 måltider og 3 mellemmåltider), så jeg ikke bliver sulten og kommer igang med at guffe alt det usunde i mig. -Har næsten altid vand og gulerødder med mig, hvor jeg end går og står..

Sådan er det for mig lige pt., -dvs. jeg er inde i en god periode..ha ha ha..

Knus fra Muldebeerg
18 år15. marts 2006 kl. 22:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });