#2 af rikkeh87 (slettet)
Om at sætte sig mål..
Du læser en tråd i debat > vægttabrikkeh87 (slettet)
re: Om at sætte sig mål..
Jeg tænker tilbage og prøver at huske hvilken vægt jeg havde det bedst med, inden jeg begyndte at tage på. For mig er det 70 kg. Der føler jeg mig tilpas slank og skal ikke bekymre mig alt for meget om hvad jeg spiser. Men der er også 16,5 kg til endnu, så hvem ved om jeg også skifter mening når jeg kommer til længere ned.
Hvis du har svært ved at se dig selv udefra, så er der måske en blandt familie og venner der kan hjælpe dig?
Tillykke med det foreløbige vægttab:)
Hvis du har svært ved at se dig selv udefra, så er der måske en blandt familie og venner der kan hjælpe dig?
Tillykke med det foreløbige vægttab:)
14 år9. april 2010 kl. 12:05
bruger slettet
Jeg har et billede af mig selv i badedragt, som blev taget engang for længe siden før jeg fik børn.
Dengang vejede jeg lige i underkanten (ca 50 kg), så mit mål er et sted i mellem det og min nuværende vægt (69 kg).
Mit første mål hedder 59,9 kg og så må jeg jo se hvordan jeg ser ud til den tid. Jeg vil meget gerne kunne passe en str. 38, som jeg tror vil være passende til mig. Jeg er 1.64 høj, men har faktisk aldrig vejet en passende vægt. Før jeg fik børn lå jeg altid på kanten af undervægt, og efter jeg fik børn altid til den gode side.
Så min drøm er bare at være ganske almindelig normalvægtig. Har en normal kropsbygning, så tror umiddelbart at 56-57 kg vil være passende til mig.
Men det er jo svært at sætte mål, når man ikke rigtig ved hvordan det vil se ud, så jeg ville som en anden også foreslår, tage en med på råd. Og ellers tage små mål af gangen og så se hvordan du har det med det, når du når dem. Du kunne jo starte med 65 og så se om det er mere passende.
Tillykke med de første kilo, og held og lykke med resten :-)
Vh Karin
Dengang vejede jeg lige i underkanten (ca 50 kg), så mit mål er et sted i mellem det og min nuværende vægt (69 kg).
Mit første mål hedder 59,9 kg og så må jeg jo se hvordan jeg ser ud til den tid. Jeg vil meget gerne kunne passe en str. 38, som jeg tror vil være passende til mig. Jeg er 1.64 høj, men har faktisk aldrig vejet en passende vægt. Før jeg fik børn lå jeg altid på kanten af undervægt, og efter jeg fik børn altid til den gode side.
Så min drøm er bare at være ganske almindelig normalvægtig. Har en normal kropsbygning, så tror umiddelbart at 56-57 kg vil være passende til mig.
Men det er jo svært at sætte mål, når man ikke rigtig ved hvordan det vil se ud, så jeg ville som en anden også foreslår, tage en med på råd. Og ellers tage små mål af gangen og så se hvordan du har det med det, når du når dem. Du kunne jo starte med 65 og så se om det er mere passende.
Tillykke med de første kilo, og held og lykke med resten :-)
Vh Karin
14 år9. april 2010 kl. 12:19
Foss (slettet)
Hej BettinaL
Jeg startede med at trække 100 fra min højde. Det skulle være en god tommelfinger-regel.
Nu tager jeg så 5 kg af gangen for der er godt nok langt.
Din vægt derimod er ikke helt ved siden af.
Har du prøvet at regne din BMI ud ?
(BMI = vægt / højde x højde)
Jeg startede med at trække 100 fra min højde. Det skulle være en god tommelfinger-regel.
Nu tager jeg så 5 kg af gangen for der er godt nok langt.
Din vægt derimod er ikke helt ved siden af.
Har du prøvet at regne din BMI ud ?
(BMI = vægt / højde x højde)
14 år9. april 2010 kl. 12:20
conse (slettet)
Hvis man følger et gammelt husråd, så er man ok hvis man vejer sin højde minus 100, dvs du skal veje 68 kilo. Gør du det ligger din BMI på 24 på en normal bygget person.
Din BMI skal ligge på 19-24, så et par kilo i minus vil jo ikke skade :o)
Mere vil have mere, men hvis du holder dig indefor vejledningen går det nok.
Din BMI skal ligge på 19-24, så et par kilo i minus vil jo ikke skade :o)
Mere vil have mere, men hvis du holder dig indefor vejledningen går det nok.
14 år9. april 2010 kl. 12:21
Girl next door
Om du bliver for tynd ved at veje 59 ved du bedst selv når du når dertil.
Jeg har selv haft samme problem med at jeg troede jeg ville være tilfreds når jeg nåede en bestemt vægt, bare for at opdage at jeg stadig ikke var slank i egne øjne.
Ved at tabe mig lidt mere og (desværre) senere tage lidt på igen, har jeg fundet den vægt, hvor jeg har det bedst med mig selv fysisk og psykisk og det er den jeg nu går efter.
Jeg er 1,70 og har det bedst med at veje ca. 60 kg. For tyk eller tynd - kommer helt an på øjnene der ser, men det er der, hvor jeg har det godt med mig selv :-)
Jeg har selv haft samme problem med at jeg troede jeg ville være tilfreds når jeg nåede en bestemt vægt, bare for at opdage at jeg stadig ikke var slank i egne øjne.
Ved at tabe mig lidt mere og (desværre) senere tage lidt på igen, har jeg fundet den vægt, hvor jeg har det bedst med mig selv fysisk og psykisk og det er den jeg nu går efter.
Jeg er 1,70 og har det bedst med at veje ca. 60 kg. For tyk eller tynd - kommer helt an på øjnene der ser, men det er der, hvor jeg har det godt med mig selv :-)
14 år10. april 2010 kl. 15:29
Louise79 (slettet)
Når jeg har sat mål har jeg forsøgt at være meget realistisk, og sat mål på fx 1½-2 kilo på en måned.
Jeg har så hele tiden prøvet at spise lidt mindre end programmet anbefaler, og på den måde nået mine mål hurtigere.
Jeg har hele tiden haft et overordnet mål i hovedet, men har sat delmål hele vejen.
FX under 90 kilo, BMI under 30, under 85 osv.
Nu er jeg der hvor jeg er godt under 70 og BMI under 25, som var to hovedmål. Jeg har et hovedmål tilbage, og det er at tabe 5 kilo ialt, dvs. ca. 2 kilo mere.
Jeg vil helt klart anbefale meget små delmål, især i starten, så man kan komme godt ind i rytmen. Men tror også det er godt at have et overordnet mål et sted i baghovedet.
Men små skridt, det tror jeg på er en god måde.
Jeg har så hele tiden prøvet at spise lidt mindre end programmet anbefaler, og på den måde nået mine mål hurtigere.
Jeg har hele tiden haft et overordnet mål i hovedet, men har sat delmål hele vejen.
FX under 90 kilo, BMI under 30, under 85 osv.
Nu er jeg der hvor jeg er godt under 70 og BMI under 25, som var to hovedmål. Jeg har et hovedmål tilbage, og det er at tabe 5 kilo ialt, dvs. ca. 2 kilo mere.
Jeg vil helt klart anbefale meget små delmål, især i starten, så man kan komme godt ind i rytmen. Men tror også det er godt at have et overordnet mål et sted i baghovedet.
Men små skridt, det tror jeg på er en god måde.
14 år10. april 2010 kl. 19:02
Jeg vejede næsten 77 kg før jul, og har nu ligget på 69 i nogle uger, det var mit første mål at kommer under 70. Men nu synes jeg alligevel slet ikke jeg er slank, har hurtigt vænnet mig til den nye vægt, og vil nu gerne længere ned, men ved ikke helt hvor langt. Jeg er 168 og kraftigt bygget, så at skulle helt ned på 59 er nok lidt for lidt. Eller hvad? Jeg synes det er svært at vurdere sig selv udefra, hvis I ved hvad jeg mener :)
Det blev lidt rodet, men vil gerne høre hvordan I andre sætter jer mål?