#2 af bruger slettet
Om igen....
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Om igen....
Hej du
Hehe det havde sgu været rart med et par afsnit i den omgang der, men jeg kom da igennem xD
Velkommen tilbage og al held og lykke til :-)
Du har da godt nok også været uheldig med jobs og ryg og sygdom, der er vist ikke noget at sige til at opmærksomheden har været andre steder end på vægttab.
Ligger selv med lungebetændelse og har gjort det i tre uger og der er intet så irriterende som sådan noget sygdom der bare afholder en fra al fysisk aktivitet...
Men nu hvor du er ovenpå igen, så er jeg sikker på at du nok skal få givet den en skalde! Du klarede det jo flot sidst, så du skal bare finde den gamle råstyrke frem, så er du sikkert hurtigt tilbage i de gode vaner :-)
Hehe det havde sgu været rart med et par afsnit i den omgang der, men jeg kom da igennem xD
Velkommen tilbage og al held og lykke til :-)
Du har da godt nok også været uheldig med jobs og ryg og sygdom, der er vist ikke noget at sige til at opmærksomheden har været andre steder end på vægttab.
Ligger selv med lungebetændelse og har gjort det i tre uger og der er intet så irriterende som sådan noget sygdom der bare afholder en fra al fysisk aktivitet...
Men nu hvor du er ovenpå igen, så er jeg sikker på at du nok skal få givet den en skalde! Du klarede det jo flot sidst, så du skal bare finde den gamle råstyrke frem, så er du sikkert hurtigt tilbage i de gode vaner :-)
14 år9. april 2010 kl. 10:20
Jegkanogjegvil (slettet)
Velkommen tilbage! Sikke en omgang, men alene det at du har taget en aktiv beslutning om at gøre noget ved det, er en ordentlig kickstart! Og det at være i det her forum er jo dybt motiverende må jeg sande - så der går ingen tid inden du er tilbage i samme gode stil som før! :)
14 år9. april 2010 kl. 12:09
lilja (slettet)
Velkommen tilbage - det er en god hjælp at være her.
Jeg har selv tidligere tabt 13 kilo ved at være her på siden, men et stresset arbejde og efterfølgende alvorlig stressreaktion med længerevarende sygemelding sætte mig lige tilbage til udgangspunktet = +13 kilo så nu er jeg her igen og skal tabe kiloene igen.
De skal nok ryge - bare man bliver ved at spise lidt mindre i lang tid nok :)
Jeg har selv tidligere tabt 13 kilo ved at være her på siden, men et stresset arbejde og efterfølgende alvorlig stressreaktion med længerevarende sygemelding sætte mig lige tilbage til udgangspunktet = +13 kilo så nu er jeg her igen og skal tabe kiloene igen.
De skal nok ryge - bare man bliver ved at spise lidt mindre i lang tid nok :)
14 år9. april 2010 kl. 22:52
Calle (slettet)
Tak for svarene - en "hård" weekend med gæster fremmer ikke projektet, men har ikke haft problemer her i dag med at leve sundt - så det går den rigtige vej.
@Lilja: sikke træls med sådan en stress-sygemelding - har selv prøvet det for 9 år siden - det tager nogle kræfter - og bar også det der fik mig til at droppe at træne og spise sundt op til der hvor jeg lagde mig syg. Heldigvis ingen varige mén... ;o)
@Lilja: sikke træls med sådan en stress-sygemelding - har selv prøvet det for 9 år siden - det tager nogle kræfter - og bar også det der fik mig til at droppe at træne og spise sundt op til der hvor jeg lagde mig syg. Heldigvis ingen varige mén... ;o)
14 år12. april 2010 kl. 01:41
Calle (slettet)
@14u69kg: Har læst din profil-tekst - fine mål du har sat dig - synes belønningsideen er rigtig fin - har selv brugt lignende dengang jeg raslede ned i vægt - især godt fordi det man belønner sig selv med måske ikke er noget man eller ville gå med når man vejer mere.
Håber du når dit første mål til tiden - hvad sker der hvis du evr. først nåede det nogle dage senere?? Ville du så stadig belønne dig eller springe over?
Håber du når dit første mål til tiden - hvad sker der hvis du evr. først nåede det nogle dage senere?? Ville du så stadig belønne dig eller springe over?
14 år12. april 2010 kl. 01:48
Jegkanogjegvil (slettet)
hehe, det er et godt spørgsmål! Men jeg har det sådan at det handler om at tabe mig, mere end at overholde en tidsfrist! Så når jeg når et nyt vægttrin udløser det en præmie :D Skal eksempelvis justere mit første mål da jeg har sat det lidt ambitøst med 1 1/2 kilo om ugen. Vil for eftertiden regne med 1/2 - 1 kilo, så det bliver sejre og ikke nederlag når jeg overholder fristen :D
14 år12. april 2010 kl. 03:53
Calle (slettet)
Enig - det handler om at vi taber os - og selvfølgelig skal vi belønne os selv ;o)
14 år12. april 2010 kl. 19:42
Oprindeligt tabte jeg mig fra 112 kg til 85 - tog en tre-fire kg på og startede så herinde i foråret 2008 for at komme ned på mit BMI på 25 (81 kg). Forummet og funktionerne virkede meget motiverende og i løbet af foråret nåede jeg mit mål på 81 kg. Var så på ferie i Frankrig hvor raceren var med, men pga. et styrt hjemme i DK var der kommet en defekt som jeg først opdagede dernede. Resultat: ingen motion i 2 uger - afløst af lidt for meget is og øl/vin. Efter ferien kom der tre-fire ekstra kilo på, og dem sloges jeg med hele efteråret. Pga. jobskift fik jeg ikke længere min daglige cykeltur på 50 km til og fra job, og det røg der lidt ekstra på af - dog ikke noget alarmerende - kun et kilo eller 2 - og dem taber man snildt henover sommeren - troede jeg. Firmaet jeg var skiftet til gik konkurs og jeg pendlede lidt rundt mellem jobs indtil august 2009. Det var en lidt omskiftelig tilværelse og der fladt jeg lidt tilbage i gamle mønstre, så kiloen blev siddende. I et halvt års tid havde jeg et job hvor jeg kunne genoptage min cykling, men skiftede så igen i august og har 47 km hver vej - ikke mere end at der godt kan køres en 2-3 gange om ugen, hvis tiden ellers tillader det. Mne, men, men - så fik jeg en rygskade, der holdt mig af både cyklen og spinningcyklen i 3 mdr. - og dette sammenholdt med nyt job, irritation over at ligge inaktiv med dårlig ryg, en gang influenza A osv osv. gjorde desværre at jeg for alvor fik de dårlige vaner tilbage (undskyldninger er der nok af, men det var det der skete) og henover vinteren, der så også var urimelig lang, nåede jeg at runde de 100 kg.... over 10 kg. på henover efterår og vinter. Det værste var at jeg nåede til et punkt hvor jeg nærmest var ligeglad ("Herregud, jeg kan jo sagtens tabe mig"). Herefter kom der den periode hvor jeg indså at jeg ikke blot vejede mere men tydeligt kunne se jeg var blevet tykkere - og tøjet begyndte at blive et problem - alt det gamle var jo kasseret. Begyndte at opdage at mange af de ting der var blevet lette af at tabe sig (f.eks, en banal ting som at bukke sig ned og snøre skoene) var blevet besværlige igenDet gjorde mig sur på mig selv - og dét burde jo sådan set få mig til at stramme ballerne og leve mere disciplineret, men af en eller anden grund gjorde det det modsatte - følte en form for resignation. Har et par gange taget tilløb til at komme igang med vægttabet - har tabt en tre kilo og tænkt: det går fint og så er jeg faldet tilbage igen. Det værste er at jeg ikke kan genkende mig selv i dét. Jeg havde i flere år nemt ved at motivere mig til at spise sundt og dyrke masser af motion - nu giiiiiiider jeg ikke rigtigt, men ved godt at man bare skal i gang så kommer lysten og motivationen igen, men det giiiiider jeg heller ikke.
Nu er jeg så blevet SÅ træt af det at jeg mener jeg har strammet ballerne - godt hjulpet af foråret der indbyder til cykelture. Har tabt de første 3 kg - så nu er det NU jeg skal holde ved - ved at når de første 5-6 kg er rundet så vil jeg kunne se og mærke det, så nu skal det sgu være.
Således fik jeg re-introduceret mig til dette forum og fik hældt lidt vand ud af ørene....