Logbog - weekend

Du læser en tråd i debat > vægttab

Logbog - weekend
I denne uge vil jeg fokuse på tre ting:

Vand: Jeg vil drikke to glas vand før hvert måltid. (Jeg ammer)

Småspisning: Jeg vil ikke spise mellem mellemmåltiderne - plejer ellers at gnave hele tiden.

Mental træning: Vil tænke "Slank, Rank og Smuk "og se om det kan ændre min selvopfattelse til det mere positive og hvilken betydning det så har for spisemønsteret.

Hilsen Asta Elise
18 år13. marts 2006 kl. 08:42
re: Logbog - weekend
Hej med dig

Ved du hvor meget væske man helst skal indtage når man ammer? Og er der overhovedet forskel på hvad man skal indtage om man ammer eller ej?
18 år13. marts 2006 kl. 10:45
re: re: Logbog - weekend
Jeg tror, et spædbarn drikker to deciliter for hvert kilo det vejer, så man skal nok have en liter mere når man ammer end man ellers ville drikke. Måske kan man se hvor meget et barn drikker på en pakke modermælkserstatning?

Jeg er ikke så vild med at drikke alt for meget - bare fordi nogle mener man skal drikke to liter hver dag. Men jeg har haft ondt i maven af det sunde fiberrige slankemad og derfor drikker jeg, så maven bliver beroliget.

Hilsen Asta Elise

Jeg
18 år13. marts 2006 kl. 13:40
re: re: re: Logbog - weekend
Jeg aner ikke om der er forskel på hvor meget man skal drikke når man ammer eller ej .(Det er mange år siden. NYD DET) , men jeg hørte til aerobic den anden dag at vi skulle have 1/3 af vores kropsvægt i dl.
Så jeg som vejer 63 kg. skal drikke 2.1 liter om dagen
18 år13. marts 2006 kl. 15:51
re: re: re: re: Logbog - weekend
Lige for at følge op på det vanddrikkeri.

Asta Elise når du vil drikke 2 glas vand før du spiser er det så for at fylde maven op, eller er det for at huske at drikke?

Hvis det det sidste er det ikke nogen god ide. Nyrerne kan kun bearbejde 2½ dl vand på et kvarter. Derfor er det bedst at smådrikke. Især hvis man dyrker motion for så ligger vandet bare og skvulper rundt i maven.

Du kan evt. have et glas/flaske vand stående et sted hvor du kommer meget forbi, hvad med der hvor babyen er?
Hvad med et glas vand indenfor rækkevidde når du ammer?
18 år14. marts 2006 kl. 12:50
re: re: re: re: re: Logbog - weekend
Hej Kirsten!

Tak for din bekymring over vanddrikkeriet. Jeg ved at der er forskellige meninger om hvor meget vand man egentligt har brug for, så det er fint at diskutere det.

Jeg drikker vand før maden, for at min mave skal have det godt. Kan det være at mavesækken trækker sig lidt sammen ved det kolde vand og derfor mindsker appettitten? Hvis jeg ikke ammede ville et glas vand sikkert være tilstrækkeligt, men nu har jeg faktisk lyst til to lige før jeg spiser. Det plejer sådan set at passe med at jeg ammer omkring måltiderne, min lille datter bliver vist også sulten ved lugten af mad.

Jeg skal nok være opmærksom på, om jeg begynder at skvulpe eller få det dårlig af vandet. Tak for din omsorg!

Hilsen Asta Elise
18 år14. marts 2006 kl. 13:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });