Logbog - torsdag

Du læser en tråd i debat > vægttab

Logbog - torsdag
Morgen: havregrød m pære i tern, et glas mælk
Formiddag: ½ rugbrød m ost og et æble
Frokost: 3 halve m pålæg og gulerødder
Eftermiddag: to halve m ost og gulerødder
Aften: tomat og reje forret - pasta hovedret
Sen aften: familie rådsmøde m fem stykker slik.

Problem: Jeg spiser 400g gulerødder i løbet af dagen og har lagt det meste af mit brødindtag over til rugbrød eller fiberknækbrød. Det betyder at maden bliver fordøjet på en anden måde, så jeg er lidt utilpas i maven. Jeg drikker rigeligt vand, som jeg håber på vil hjælpe på problemet. Hvor lang tid kan der mon gå, før maven har omstillet sig til den nye kost?

Hilsen Asta Elise
18 år10. marts 2006 kl. 08:29
re: Logbog - torsdag
Hej Asta Elise

Jeg synes, det ser rigtig fornuftigt ud. Der kan godt gå en uges tid, hvor maven omstiller sig. Det er i hvert fald min erfaring. Da jeg begyndte at spise anderledes - mere fuldkorn (brune ris, pasta osv). skabte min mave sig i 4-5 dage. Og så var det overstået. Nu skaber den sig, hvis jeg spiser usundt :-)

Måske du skulle nøjes med ½ skive rugbrød om formiddagen og ikke et halvt brød, nej jeg pjatter bare :-)

Jeg synes, du klarer det flot. Og at du kunne nøjes med 5 stykker slik. Det er flot. Der kan jeg godt synes det er svært.

Anna
18 år10. marts 2006 kl. 10:46
re: re: Logbog - torsdag
Hej Anna

I dag har jeg drukket et par glas vand før hvert måltid og nu har jeg det bedre. Det er et af de rigtig gamle slankeråd, som også ser ud til at berolige maven. Jeg plejer at drikke meget til maden pga amningen. I de næste par dage vil jeg være opmærksom på at drikke mere før.

Jeg har lært ikke at spise slik under graviditeten, kun torsdag aften hvor vi planlægger næste uge med børnene. Det er nemmere at styre slikforbruget, når det kun er fremme i kort tid og man er sammen med andre.

Hilsen Asta Elise
18 år10. marts 2006 kl. 12:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });