mistet motivation

Du læser en tråd i debat > vægttab

mistet motivation
Jeg syntes virkelig jeg har mistet al motivation til alt der hedder motion og kalorie-tælning.
Denne ferie har været synd på synd fordi jeg ikke syntes jeg kommer nogen vejne.

de fleste uger taber jeg måske 200 gram, og hver gang jeg syntes at nu taber jeg mig endelig i en periode så følger en periode hvor jeg tager det meste på igen.

Har her i ferien taget alt det på jeg har tabt i de sidste 2½ uge selvom jeg har talt kalorier og kun har haft overskud en enkelt gang.

Hvordan holder i motivationen når det går skidt?
Jeg har mit mål, men har været nød til at rykke det to gange fordi jeg kun har tabt 1/4 af hvad madital har beregnet af tab for mig.
ifølge madital skal jeg have et underskud på 1600 kj pr dag for at nå mit mål, men taber mig kun de dage hvor jeg har 5-6000 kj i underskud - og det holder altså lidt hårdt når jeg ikke har motivationen til motion.

suk suk suk, ja, en masse brok blev det til, men ud skulle det altså
14 år4. april 2010 kl. 08:53
re: mistet motivation
Hej med dig :-)
Op med humøret, du har da tabt dig knap 5 kg!
Men jo, det er utroligt hårdt indimellem, med mange op - og nedture.
Helt præsist hvordan jeg holder motivationen kan jeg vist slet ikke svare på, men det er noget med at jeg simpelthen IKKE vil være overfed igen. Min BMI ligger stadig langt over 25 så mon ikke det er det som i høj grad giver mig et spark + at jeg meget gerne vil være tyndere/slankere/lettere.

Mht til motion så er det jo sundt uanset om man skal tabe sig eller ej og selvom det er træls at svede i et motionscenter el. hvad man nu laver så lønner det sig jo i sidste ende og ikke al motion er lige surt - en rask gå- el. cykeltur giver også motion ;-)
Tro på at det bliver nemmere - at du finder en god kombination af kost og motion og det med at rykke sit mål her på Madital - ja det kan du tro er noget jeg har været nødt til mange gange og det er helt lovligt, hehe.

Håber at det kunne opmuntre dig lidt. Fortsat god påske :-)
14 år4. april 2010 kl. 12:17
Ja motivation er en underlig ting - nogle gange går tingene vældigt stærkt og motivationen er i top og andre gange går alt bare i stå.
Nu har jeg da holdt ved fitnesstræning i 3 måneder - 3 gange om ugen - uden svinkeærinder. MIn fidus overfor mig selv er at jeg prøver at variere min træning mest muligt. Hvis jeg laver de samme øvelser og bruge det samme udstyr hver eneste gang, så begynder jeg at kede mig, og min motivation falder. Nu har jeg så kastet mig over holdtræning - der skal jeg betale 30 kr, hvis jeg ikke møder op, og det er jeg for nærig til! Samtidig er der en, der sparker mig i gang og holder mig i gang i hvert fald en time - det fungerer helt godt.
Men som sagt - prøv at hive digselv ud af rutinen - måske er det en løsning.
14 år4. april 2010 kl. 20:37
Jeg har været inde og lure lidt i din dagbog og kan se du taster en masse aktiviteter ind. Jeg læste på et tidspunkt her på madital at enten så skal man taste ind for alle 24 timer, ellers skal man kun indtaste decideret motion ellers ville ens aktivitetsniveau blive for højt i forhold til hvad det reelt er.
Hvis du føler du får for lidt at spise, så prøv at find mere kalorielette alternativer. Skift f.eks fløde harvartien ud med en mager ost max 20 +, vælg magert kød, fjerkræ og fisk. Og spis en masse grøntsager. Tomat, agurk, peberfrugt, salat er meget kalorielette. Af frugt er især melon og jordbær billige i kalorieregnskabet.
Hvis du skal smovse i snacks, så er saltstænger og pop corn et rigtig godt alternativ til chips og man føler man får en del mere end man egentlig gør.
Hvis du spiser surmælksprodukter, vælg da også af de helt magre.
Mht motion, så find noget du synes der er sjovt. Tag trappen, i stedet for elevator hver gang du har muligheden, cykel istedet for bil og bus. Køb et sjippetov og sjip et par gange hver dag, det giver altså virkeligt godt.
14 år4. april 2010 kl. 20:54
Jeg synes altså, at du klare det rigtig fint, du har næsten tabt halvdelen af det du har sat dig for, og der er lang tid tilbage til at dit mål udløber. Du skal nok nå det du gerne vil!

Måske er det måden du anskuer det på? -Er glasset halvfuldt eller halvtomt? -Prøv at ros dig selv for de ting du gør godt.

Jeg synes også at det ser fornuftigt ud med det du spiser og det antal kalorier du indtager.
Måske kunne du sætte dig for at dyrke en eller anden form for motion, som passer til dig og dit liv (jeg kan se at du læser, så kan det jo være svært at finde tiden til det...)

Jeg håber at du får motivationen tilbage, og skidt pyt med lidt synd op på hesten igen og så fortsæt med din sunde livsstil :o)

-Held og lykke!
14 år4. april 2010 kl. 20:55
Hvor kan jeg godt følge dig.

Den sidste tid har jeg heller ikke kunnet holde gejsten oppe, og her i påsken har jeg ladet stå helt til, så frygter hvad vægten siger i morgen :-/

Men nu tager jeg skeen i den anden hånd!!

Fra onsdag starter jeg den berømte suppekur, for at se om det kan kickstarte noget.

Har ikke haft mod på den før, da der stort set kun står negativt om den, uanset hvor man læser, men prøver sgu alligevel, kan højst blive skuffet ;-)

Nå, men op på hesten igen Mivsel....du kan godt klare det, selvom målet er rykket lidt. Det er jo mest et spørgsmål om at nå det, end hvornår ikke?? :-)

Vh Karin
14 år5. april 2010 kl. 21:35
Også her går det helt galt. Det går ikke at jeg ikke kan komme på nettet derhjemme. Lige nu sidder jeg på arbejde og har logget mig på.

jeg er også fristet til engang suppekur men må nok hellere vente til efter den 8 maj for at have kræfter til at træne
14 år6. april 2010 kl. 22:20
Jeg har igennem de sidste aar tabt mig 25 kg. Foruden min træning, som jeg er afhængig af, saa hjælper det mig at se paa det foto, som startede hele processen for mig.
For mig er det utrolig motiverende at se mig selv 25 kg tungere samt tænke paa, hvor ked af det jeg var af min vægt paa det tidspunkt. Holde fast paa den tanke og sige til mig selv ALDRIG MERE.
14 år7. april 2010 kl. 04:25
hvor er det dejligt at se de mange svar :)

mht. at skifte osten ud så er det umuligt da jeg er kræsen så det gør noget, det er den eneste ost jeg kan lide.
Det er nu heller ikke den 'normale' mad jeg ryger i på, det er chips osv.

Nu jeg er kommet i skole igen er det heldigvis begyndt at gå ned af (vægten) igen, men motivationen til motion er der stadig ikke.
jeg føler dog det er lettere at være 'striks' med maden i hverdagen.

Jeg tager alle de trapper jeg kan komme til, selvom vi har elevatorer på skolen og jeg skal op på fjerde. men med 6 timers undervisning og en times bus-kørsel skal der faktisk meget til at hive aktivitets niveauet op på det ønskede niveau.

Jeg er nået langt i forhold til mit mål, men når man ikke selv kan se at der sker noget og andre heller ikke kan se resultater, så er det jo næsten ligemeget hvor langt jeg er - det er det kosmetiske der motiverer mig.

Nå, det går nok det hele - jeg skal nok nå mit mål!
14 år8. april 2010 kl. 07:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });