#2 af Asta Elise (slettet)
Her er jeg
Du læser en tråd i debat > vægttabAsta Elise (slettet)
re: Her er jeg
Min erfaring er at hvis man får for lidt om formiddagen er det praktisk talt umuligt at blive mæt om eftermiddagen. Frugt er meget sundt, men giver desværre et højt blodsukker og ikke så meget mæthed. Hvad med at spise en lille portion havregryn/grød og en smule rugbrød med grønt pålæg om formiddagen? Så kunne du jo lave noget frisk frugtsalat til om eftermiddagen, hvor du er lækkersulten.
Hilsen Asta Elise
Hilsen Asta Elise
18 år9. marts 2006 kl. 12:33
Kirsten P (slettet)
Du lyder meget ambitiøs, men også sikker i din sag så held og lykke.
Jeg vil give Asta Elise ret. Bliver du mæt nok om formiddagen.?
Er det en metode du selv har fundet på eller er det efter Lene Hansson metode, for så kan du nok få inspiration i hendes bog.? Hvis ikke du har den, så lån den på bibliotektet.
Jeg vil give Asta Elise ret. Bliver du mæt nok om formiddagen.?
Er det en metode du selv har fundet på eller er det efter Lene Hansson metode, for så kan du nok få inspiration i hendes bog.? Hvis ikke du har den, så lån den på bibliotektet.
18 år9. marts 2006 kl. 13:19
Muldebeerg
re: re: Her er jeg
Hejsa "Anonym"...
Umiddelbart tror jeg måske du går lidt efter "Fit for life, spis dig i Form"-principperne, -har jeg ikke ret i det? Hvis det er rigtigt, så er det jo fint det du spiser om formiddagen, men du skal stadig huske at få nogle grøntsager ind i løbet af resten af dagen + ikke at forglemme nogle proteiner.
Ideer ud over gulerodsstave? Hhmm...jamen hvis vi snakker grøntsager m.m., så laver jeg også agurkestænger, peberfrugtstænger og spiser små cherrytomater. Det er selvfølgelig meget vandbaserede grøntsager og hvis du skal ha' noget mættende, skal du over i de mere fiberrige dele, som broccoli, kål og ja...gulerødder..
1-2 stk. knækbrød (groft med min. 16 gram kostfiber/100gram) kan du også spise med lidt Cheasy smøreost, 1 stk. fedtfattig ost på eller lign..
Ja, det var bare lidt forslag fra mig. I øjeblikket forsøger jeg at undgå alt for mange søde sager. Den sidste uge har jeg holdt mig fra sodavand og slik o. lign. Og når jeg tænker tilbage, har jeg ikke haft trangen til det. Faktisk har jeg et stk. chokolade i min taske og ½ l. cola light i køleskabet, -og begge dele har ligget der siden tirsdag..
Hhhmm...ja, håber du kan bruge ovennævnte til noget, jeg tror du skal undgå at spise noget der er alt for sødt om eftermiddagen og så måske gøre som Asta foreslår, nemlig at spise havregryn eller lign. til morgenmaden..
Knus og pøj pøj fra Muldebeerg
Umiddelbart tror jeg måske du går lidt efter "Fit for life, spis dig i Form"-principperne, -har jeg ikke ret i det? Hvis det er rigtigt, så er det jo fint det du spiser om formiddagen, men du skal stadig huske at få nogle grøntsager ind i løbet af resten af dagen + ikke at forglemme nogle proteiner.
Ideer ud over gulerodsstave? Hhmm...jamen hvis vi snakker grøntsager m.m., så laver jeg også agurkestænger, peberfrugtstænger og spiser små cherrytomater. Det er selvfølgelig meget vandbaserede grøntsager og hvis du skal ha' noget mættende, skal du over i de mere fiberrige dele, som broccoli, kål og ja...gulerødder..
1-2 stk. knækbrød (groft med min. 16 gram kostfiber/100gram) kan du også spise med lidt Cheasy smøreost, 1 stk. fedtfattig ost på eller lign..
Ja, det var bare lidt forslag fra mig. I øjeblikket forsøger jeg at undgå alt for mange søde sager. Den sidste uge har jeg holdt mig fra sodavand og slik o. lign. Og når jeg tænker tilbage, har jeg ikke haft trangen til det. Faktisk har jeg et stk. chokolade i min taske og ½ l. cola light i køleskabet, -og begge dele har ligget der siden tirsdag..
Hhhmm...ja, håber du kan bruge ovennævnte til noget, jeg tror du skal undgå at spise noget der er alt for sødt om eftermiddagen og så måske gøre som Asta foreslår, nemlig at spise havregryn eller lign. til morgenmaden..
Knus og pøj pøj fra Muldebeerg
18 år10. marts 2006 kl. 03:19
Anonym
Ja, jeg har hentet inspiration i Lene Hanssons bog, men gør det lidt på min egen måde, da den ikke passer helt til mig :-) Og min succesrate bliver nok lavere, hvis jeg synes det er surt...
God idé med knækbrød!
I går havde jeg meget travlt (og ikke mere rugbrød i køleskabet), så jeg levede af frugt og grønt indtil kl. 20.30, og jeg mærkede slet ingen sult! Min eftermiddagssult, gætter jeg på, er heller ikke ægte sult, mere gammel dårlig vane, fordi jeg "i gamle dage" spiste sukker der! Så måske er det også en lille smule kedsomhed?
Men tak for jeres svar og opbakning - det er jo fantastisk!
God idé med knækbrød!
I går havde jeg meget travlt (og ikke mere rugbrød i køleskabet), så jeg levede af frugt og grønt indtil kl. 20.30, og jeg mærkede slet ingen sult! Min eftermiddagssult, gætter jeg på, er heller ikke ægte sult, mere gammel dårlig vane, fordi jeg "i gamle dage" spiste sukker der! Så måske er det også en lille smule kedsomhed?
Men tak for jeres svar og opbakning - det er jo fantastisk!
18 år10. marts 2006 kl. 09:57
Jeg er en kvinde på 22, hvis mål er 18 kg. på 18 uger. Jeg tror på mig selv, og er sikker på, at det lykkes denne gang.
Jeg spiser kun frugt indtil middag, og der spiser jeg brød og grønt. Min aftensmad er nogenlunde normal (men i den sunde ende med grønt osv.), men jeg tager kun én gang.
Min allerstørste udfordring er eftermiddagene. Der er jeg alene hjemme og sulten. Lækkersulten. Jeg har prøvet at spise frokost med rugbrød, godt bastant noget, men det er ikke nok. Er der nogle, der har ideer til sund snack, som ikke lige er gulerodsstave etc.?
Håber på at få svar og opbakning herinde.