Logbog - tirsdag

Du læser en tråd i debat > vægttab

Logbog - tirsdag
En god maddag...
.. bortsel fra eftermiddagsmaden, hvor min store datter kom hjem fra gymnasiet og var ramt af veninde fnidder. Imens jeg forsøgte at trøste hende fik jeg spist hele tre småkager, som jeg ikke selv var herre over.

Jeg har plads til en lille sød ting hver dag i mit kalorieregnskab, så det er ikke et stort problem så længe jeg kan begrænse det. Men jeg frygter lidt for udsigten til pludselig at spise hele kikseruller, når jeg bliver træt eller stresset. Jeg forsøger at begrænse det ved at spise meget grønt - findes der monandre gode råd mod stress spisning?
18 år8. marts 2006 kl. 09:22
re: Logbog - tirsdag
Hej Asta

Det vigtigste råd er, at dit blodsukker skal være i orden. Det vil sige, 5-6 måltider om dagen. Så oplever du ikke at være sulten eller få et pludseligt drop i blodsukkeret, så du føler fysisk trang til en hel masse mad på én gang.

Og så er du nok nødt til at tænke over, hvorfor det lige er du får lyst til at spise hele kikseruller. Bruger du mad som trøst? Eller når du keder dig? Når du ved hvorfor, kan du bedre takle problemet og få gjort noget ved det. Du kalder det selv stress spisning. Spiser du, når du er stresset? Er der andre ting, du kunne gøre i stedet for at spise? Lave dig en god kop te? Eller?

Anna
18 år8. marts 2006 kl. 14:08
re: re: Logbog - tirsdag
Tak for rådet: Jeg kan se at jeg gør det rigtigt i at spise mange små måltider, og jeg har heller ikke haft problemer med alvorlig overspisning i lang tid.
18 år9. marts 2006 kl. 08:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });