Det er helt korrekt at en for lav fedtprocent / lav vægt kan føre til at man stopper med at menstruere.
Det er et tegn fra kroppen om at den ikke har det godt som den har det, og jeg vil virkelig anbefale dig at lytte til både din krop og din kæreste.
Det virker jo også til at du ved det selv.
Selvom du ikke kender din nye læge særligt godt, kunne det være en god ide at tage en samtale med vedkommende omkring det.
#2 af Mivsel (slettet)
Jeg er 171 cm høj, og ved godt, når jeg tager de objektive briller på, at det ikke er for meget jeg vejer. Måske for lidt, når alt kommer til alt. Men jeg er virkelig så forfærdeligt styret af, at kontrollere alt hvad jeg putter i munden.
Jeg lagde mine p-piller på hylden for 6 mdr siden, og har kun haft to menstruationer siden. Jeg har hørt, at for lav vægt og udebleven menstruation kan hænge sammen. Er der nogen, der ved noget om det?
På den ene side vil jeg jo meget gerne ha' min menstruation tilbage (God knows why) og på den anden, synes jeg jo, at det er helt fantastisk, at være såååååå tynd. Min fantastiske kæreste gør alt, hvad han kan for at få mig til at forstå, at han helst så, at jeg tog et par kg på, men af en eller anden grund siver det bare ikke ind... Jeg er bare så træt af, at være styret af det her. Og har ikke lyst til at tale med min læge om det. Har lige skiftet læge, og kender ikke rigtig vedkommende. Men jeg synes bare, at det hele er noget rigtig røv (ja, undskyld min sprog)
Jeg går pt hjemme (starter på arbejde efter påske) og det er i den tid, jeg har taget de 2,5 kg på. Jeg har virkelig brug for hjælp, f.eks i form af objektive øjne.... Anyone..?!??!