#2 af sanne38 (slettet)
Hvordan skærer jeg ned på kalorierne?
Du læser en tråd i debat > vægttabsanne38 (slettet)
re: Hvordan skærer jeg ned på kalorierne?
Du mangler lige at gøre linket til din profil offentligt :-)
Ellers kan man ikke 'besøge' dig..
Ellers kan man ikke 'besøge' dig..
14 år16. marts 2010 kl. 21:18
taina (slettet)
De dage, hvor jeg spiser færrest kalorier, er der et mønster: Jeg har spist masser af grøntsager, meget lidt brød og intet pasta, kartofler eller ris. Det er en dårlig ide at skære det helt ud af kostplanen - men afhængigt af hvor meget du spiser, kan du måske skrue ned?
mvh. tina
mvh. tina
14 år16. marts 2010 kl. 22:11
SiriS (slettet)
Ja, grønsager fylder meget lidt i kostregnskabet. En stor portion råkost til frokost kan ikke stå alene, så får man sur smiley! :-)
Jeg bruger oversigterne over det jeg har spist til at rette ind og nogen gange til at planlægge efter. Hvad sker der, hvis jeg tager et stykke laks, et æble, en gulerod, skifter ris ud med bønner, spiser en mindre protion havregryn osv.
Jeg bruger oversigterne over det jeg har spist til at rette ind og nogen gange til at planlægge efter. Hvad sker der, hvis jeg tager et stykke laks, et æble, en gulerod, skifter ris ud med bønner, spiser en mindre protion havregryn osv.
14 år17. marts 2010 kl. 09:39
KatChr (slettet)
For mig handler det helt sikkert om hvad jeg spiser til aften... Min morgenmad lægger omkring 450 kcal (lige i underkantet), og min frokost på ca. 550-650 kcal (alt efter om jeg er på arbejde eller ej)...
Måske du skal kigge dine tal igennem, for at se om det specifikt er et måltid hvor du spiser ekstra på eller ej?
Til aften spiser jeg lige omkring 100g protein og følger så op med grøntsager....
Hvis du undrer dig over mine tal, så er det fordi jeg må spise 1600 kcal om dagen og nogle dage mere da jeg dyrker meget idræt. Det kunne jo være en anden mulighed for dig, simplethen at øge din motion. Så må du jo nemlig spise lidt mere ;)
Måske du skal kigge dine tal igennem, for at se om det specifikt er et måltid hvor du spiser ekstra på eller ej?
Til aften spiser jeg lige omkring 100g protein og følger så op med grøntsager....
Hvis du undrer dig over mine tal, så er det fordi jeg må spise 1600 kcal om dagen og nogle dage mere da jeg dyrker meget idræt. Det kunne jo være en anden mulighed for dig, simplethen at øge din motion. Så må du jo nemlig spise lidt mere ;)
14 år18. marts 2010 kl. 13:21
Jeg har kigget lidt på andre offentlige dagbøger, og jeg begriber simpelthen ikke hvordan i formår at indtage så få kalorier. Spiser selv sundt - har for ca. en måned siden boycuttet sukker (undtagen til fødselsdage) - og spiser efter kostrådene, drikker en masse og motionerer. Jeg prøver også at holde mig til små portioner. Alligevel når jeg op på de 1800 kcal i gennemsnit! mit mål er at indtage 1400, men hvad skal jeg gøre for at sænke det? Har gjort min dagbog offentlig, så I er meget velkomne til at kommentere på den.
Kh. DetErMig