logbog torsdag

Du læser en tråd i debat > vægttab

logbog torsdag
Fridag.Også i dag har det kørt madmæssigt. Fået 1100 kal. Det er måske lige i underkanten.
Var i motioncenteret til puls og styrke,

Har været til frisør og fået ny smart frisure. Jeg ved der er nogle der har lovet sig selv det som præmie, men nu skulle der ske noget , for nyt tøj skal jeg ikke have før jeg har nået mit mål.

Var på biblioteket i går og lånte Dr. Phil Mcgraw "aldrig mere vægtproblemer" som jeg så småt er gået i gang med.
18 år2. marts 2006 kl. 22:46
re: logbog torsdag
Jeg kender flere, som har været rigtig glade for Dr Phil. Jeg er desværre ikke faldet over bogen, så jeg ved ikke om den ville passe til mig.

Jeg har tilmeldt mig jubiis slanketips og her er jeg stødt på en noget overset slankeguru, nemlig John Buhl. Han har skrevet flere gode bøger, som må kunne lånes på biblioteket og nogle meget kloge artikler på sin hjemmeside normedica.dk

Min maddag
morgen: havregrød med pære i tern og et glas mælg
formiddag: et æble og en weetabix
frokost: tre halve og gulerødder
eftermiddag: æble, gulerødder og en lille hjemmebagt cookie
aften: suppe og dream is

Med et par skønhedspletter en god kostdag.

Jeg så Meretes Mave om aftenen. Jeg er ret vild med de udsendelser. Man kommer så tæt på at det nærmest er som om man kender denne meget specielle pige personligt.

Hvordan tager man 50 kilo på i løbet af et år? Hvis man spiser efter tilbudsaviserne fristende kiks og kager, er det nok at spise 200g hobnobs om dagen for at tage et kilo på om ugen. Jeg tror at Merete spiser når hun er ensom eller keder sig - og at det kan have så katastrofale følger, som hos Merete, hvor hun næsten er ved at spise sig ihjel.

Jeg tror ikke, at man kan løse sine vægtproblemer en gang for alle. Med alle de fristende madtilbud er det nødvendigt at følge sin vægt dagligt, så man kan justere kosten, før et lille vægtproblem bliver et livstruende sundhedsproblem.

Hilsen Asta Elise
18 år3. marts 2006 kl. 09:07
re: logbog torsdag
Jeg kan godt anbefale Dr. Phils bog, jeg har læst noget af den (er ikke blevet færdig endnu), men har dog fået styr på at jeg spiser på følelserne.

Jeg tror jeg skal igang med den igen, der må være nogle fif jeg har glemt og en masse jeg ikke har fået læst endnu.

Og jeg vil da også ind på John Buhls hjemmeside, alle gode råd skal læses.

Knuz Marianne
18 år3. marts 2006 kl. 14:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });