energiforbrug....

Du læser en tråd i debat > vægttab

energiforbrug....
Nu har jeg leget lidt med motions delen på siden her. De fleste dage regner siden ud at jeg forbrænder ca. 2100 kcal på et døgn (her taster jeg dog kun min "rigtige" motion fx: løb osv ind. så jeg ved godt at siden beregner resten ud fra mit aktivitets niveau). Men da jeg så tastede en helt alm. dag ind på denne side (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet) blev mit energi forbrug altså betydelig større 2758 kcal på et døgn, og jeg synes det lyder som temmelig meget, kan det virkelig være sandt? hvis det er sandt hvorfor i alverden taber jeg mig så ikke når jeg til daglig indtager 1200-2000 kcal? forstår det simpelhen ikke, håber i vil hjælpe mig :)
14 år10. marts 2010 kl. 16:00
re: energiforbrug....
Jeg tror simpelthen du spiser for lidt. Ikke kalorie mæssigt men mængde mæssigt.
Prøv det her.
Morgenmad: 300 - 400 g cheasy 0,1 % yoghurt + 30 g müsli med nødder ca. 300 kcal
Formiddag: 2 stykker frugt ca 150 kcal
Frokost: 300 g grøntsager + 1 tsk olie + 100 g kød/fisk/fjerkræ + 250 ml skummet eller minimælk ca. 300 - 400 kcal
Eftermiddag: 2 stk frugt ca 150 kcal
Aften: 300 g grøntsager + 1 tsk olie + 150 g kød/fisk/fjerkræ + 250 ml skummet eller minimælk ca. 400 - 500 kcal
Ialt 1300 - 1600 kcal. Spis ca hver tredje time og vær helst færdig med at spise tre timer før sengetid. Spis forskellige frugter og grøntsager, max en af hver slags så det bliver til 4 forskellige frugter og 5 - 6 forskellig grøntsager. Drik mindst 2 liter vand.
14 år11. marts 2010 kl. 08:38
re: energiforbrug....
Når du har spist sådan her en til to uger kan du genindføre de stivelsesholdige fødevarer. Til de tre hovedmåltider kan du da spise enten 15 g fuldkornsknækbrød, 30 g fuldkornsrugbrød, 100 g kartoffel, 75 g kogte ris (helst brune eller vilde) eller 75 g kogt fuldkornspasta.
Genindfør det langsomt således at du tilføjer det til et måltid om ugen.
14 år11. marts 2010 kl. 08:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });