Logbog - tirsdag

Du læser en tråd i debat > vægttab

Logbog - tirsdag
Hej alle!

Jeg kunne godt tænke mig lidt daglig feedback - hvordan har vi det? - hvad spiser vi? - hvad tænker vi på?

Jeg lægger ud med at skrive om min mandag og så må vi se om andre også har lyst til at skrive om mandag i denne tråd...

Morgen - havregrød, rosiner og minimælk
Formiddag - ½rugbrød med pålæg, gulerøøder og te
Frokost - tre halve, gulerødder og æble
Eftermiddag - æble og småkager
Aften - suppe, biksemad, spejlæg, salat og en masse ristede brødterninger

Dagen startede fint madmæssigt, men hen over middag begyndte den at gå i vasken. Om aftenen var jeg frygtelig sulten efter det underlødige aftensmåltid. Heldigvis klarede jeg skærene uden at begynde at spise en masse aftenskage oveni.

Hilsen
Asta Elise
18 år28. februar 2006 kl. 15:35
Min maddag - tirsdag
Idag havde jeg svigerforældrene på besøg og fik rundstykker med tandsmør til formiddagskaffe og rødbedekage til eftermiddagskaffe. Resten af dagen gik fint madmæssigt - men det går ikke med alt det sociale kage.

I dag vil jeg holde mig væk fra sukker. Jeg har startet dagen med havregrød med pære i tern og et glas mælk. Jeg har suppleret min morgenmad med et par skefulde HUSK (fibertilskud) - det vil jeg prøve igen i aften før maden og se om gør nogen forskel vægtmæssigt.

Hilsen Asta Elise
18 år1. marts 2006 kl. 08:20
re: Min maddag - onsdag
Havde ondt i maven det meste af dagen. Av! Jeg vil aldrig spise fibertilskud igen.

Dagen forløb ellers helt fint madmæssigt. Ideen med at lægge frugt i tern på havregrøden gav god mæthed, så jeg kunne nøjes med at halvt rugbrød til formiddagsmad. Spiste en god frokost og klarede skærene lige til efter aftensmaden.

Noget var mest held, da jeg var med min mand på bogudslag om eftermiddagen. Vi plejer at stoppe ved en cafe, når vi shopper, men lige i går var vi for sent på den og måtte nøjes med et æble i bilen på hjemvejen. Jeg skal lære at sige - "En kop kaffe tak" når tjeneren kommer, hvis jeg nogensinde skal blive slank igen. Da jeg var ung, var det pengene der satter en stopper for hygge i det daglige, nu skal jeg selv lære at sige stop - Uha det er svært.

Hilsen Asta Elise
18 år2. marts 2006 kl. 09:06
re: re: Min maddag - onsdag
jeg synes det er en god ide med sådan en logbog især i de perioder hvor det er lidt svært. Jeg ved bare ikke lige om jeg skal forsætte på din tråd, eller jeg skal lave en ny.
Forløbig forsætter jeg her.
Min onsdag forløb fint . Jeg fik ialt 1400 kal. og motioneret en del. Jeg havde fridag. Men det var også dagen hvor jeg skulle finde hesten igen.
Morgenmad.: Bær med cheasy A-38 og mùsli
Derefteri motioncenteret hvor jeg sørst var til spinning, derefter sundhed og velvære(en form for gymnastik der har focus på vejrtrækning og udtrækning)

Kaffepause hvor jeg spiste 1 æble og drek ½l proteindrik
20 min på løbebåndet skiftevis 1 min gang 2½min løb og derefter min styrketræningsprogram.

hjem til frokost
karrykål
½tk rugbrød med makrel i tomat
½ rugbrød med brie 11%

Eftermiddag: 1 appelsin

Aften: Lakse/spinat lasagne (opskrift fundet på fedtfattig.dk)

aften: 1 appelsin
18 år2. marts 2006 kl. 11:43
re: re: re: Min maddag - onsdag
Hvis vi er flere, der gider skrive logbog, synes jeg godt vi kan tillade os at starte en ny tråd til hver dag.
18 år2. marts 2006 kl. 17:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });