Alt går bare galt :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

Alt går bare galt :(
Åhr altså en dårlig uge. I går spiste jeg i store mængder, jeg fik ikke dyrket noget motion, og så var jeg til fest for jeg fik drukket en masse alkohol, spist kage og chips :( havde ellers sat mig som mål at tabe 0,5-1 kg i den her uge. og så ødelægger jeg alt på en dag. jeg ønsker så inderligt at tabe 5 kg, det er det ENESTE jeg kan tænke på i min hverdag. Har evig og altid et kalorieregnestykke i hovedet, jeg tænker ikke på andet et væggttab og mad. jeg bliver sindsyg, fuldstændig sindsyg, jeg frygter weekenderne jeg tør ikke glæde mig til en hyggelig fredag, jeg tør tilmed ikke glæde mig til min fødselsdag om 1 måned eller til min ferier, i frygt for at jeg spiser flere kalorier end jeg for forbrænder. Jeg bliver helt ked bare ved tanken om den mad jeg ved vi skal spise. Jeg har lånt et ton af bøger, og jeg prøver altid at lave planer for hele ugen. Men jeg fejler ALTID, og åhr hvor er jeg træt af det at se mig selv i spejlet, jeg hader når jeg skal i bad for så er jeg tvunget til at se mig på selv... jeg er bare så trist og træt af alt, af altid at have dårlig samvittighed, altid at føle mig klam og ulækker når jeg spiser, af aldrig at kunne nyde at spise uden at tænke på hvor mange kalorier det indeholder. Jeg hader når jeg går i seng om aften, og tænker på alt det jeg har gjort og ikke gjort. og jeg er træt at at spilde min tid, har forsøgt at tabe mig i flere måneder, men der sker bare aldrig noget... havde bare lige brug for at komme ud med det...
14 år6. marts 2010 kl. 16:39
re: Alt går bare galt :(
åh nej. Du er jo ikke tyk. dit bmi er på 21,4.

Det er helt forkert at en fest kan få dig til at gå helt ned i kulkælderen. Du er ung du skal til fester og nyde livet. jeg ved godt at de fleste 16 årige kun kan se fejl ved dem selv, men en normalvægtig ung pige er smuk bare i kraft af sin ungdom. Det er noget man først kan se når man ikke længere er ung. I går var jeg med bussen hvor der var en masse gymnasiepiger med og jeg så ikke en eneste grim. Så op med humøret
14 år6. marts 2010 kl. 18:48
hey hey hey unge dame... du bliver nødt til at stresse udenom at du engang imellem skal til fest, til fødselsdag og i pølsevognen efter en bytur! Forstår godt at man kan få kalorietabeller i hovedet når man har sat sig for at tabe sig! Jeg kan forklare side op og side ned om selvværd, om at være smuk...dameblade, MTV....bla... bla men jeg ved at i din alder synes man at den slags snak er nonsens - (I know) - jeg kunne prøve at forklare dig hvordan jeg som teenager helst selv ville ligge og kigge ind i en væg end gå ud og møde verden. Jeg var ikke tyk, jeg var måske i din vægtklasse, men følte mig som Jordens største og mærkeligste menneske og troede at alle de drenge der synes jeg var smuk, kun var ude på at fornærme mig. Senere tog jeg flere kilo på og selvom jeg vejer mere i dag end dengang - så har jeg tyve gange mere selvsikkerhed - noget jeg ville ønske jeg kunne sende lidt af til mit teenage-jeg. For jeg er både smuk, klog og sjov... Og når jeg kigger tilbage, så har jeg altid været det, men gid jeg havde vidst det noget før... Det handler nemlig ikke om hvor meget jeg vejer, eller hvad andre synes om mig - men om hvad jeg synes om mig selv, og jeg har bestemt mig for at jeg er heeeelt fantastisk - Så det er jeg! Just like that!
Jeg har lige været på en bytur og den kvinde der fik mest opmærksomhed, var ikke den tyndeste, eller smukkeste - og om hun var tynd eller ej er faktisk uendeligt ligegyldigt - hun var bare sig selv og hun smilede og var glad og derfor hamrende smuk.
Denne bytur passer overhovedet ikke ind i min kur - men jeg havde virkelig lyst og det var virkelig sjovt og jeg mødte en masse dejlige mennesker - OG i morgen fortsætter jeg hvor jeg slap, med fornyet styrke, fordi jeg ved det ikke handler om forbud, men om mådehold - ligesom det ikke handler om at være tynd, men om at være sund (psykisk og fysisk). Jeg ønsker at tabe mig - sikkert lige så meget som dig - og jeg lider osse af dårlig samvittighed og stor appetit, men jeg er blot et menneske og jeg kan ikke strukturere min føde ELLER mit liv omkring et skema - men jeg kan bruge disse tabeller til at orientere mig om hvorvidt jeg er på rette kurs mht kosten og hvis jeg 5-6 ud af 7 dage er det ---- så kan jeg ikke klage.
Gid jeg kunne tale til mig selv som 16 årig, men jeg ville nok bare have smækket døren i hovedet på mig selv...
14 år6. marts 2010 kl. 21:05
Det handler med ret stor sandsynlighed ikke om mad, når du skriver det på den måde. Jeg siger det, fordi jeg selv kunne have skrevet nøjagtig det samme for et par år siden - og jeg er spiseforstyrret. Det lyder til at du ikke har det godt med dig selv - og det kommer til udtryk i tanker og bekymring i forhold til mad. Vær god ved dig selv for en gangs skyld og få noget hjælp. Søg på nettet og du vil opdage at du er på vej ind i et mønster, der er forbandet svært at komme ud af igen. En dag er det for sent og så har du langt større problemer end der hvor du er nu. Ment som et kærligt råd fra én, der selv har været en tur i Helvedes forgård og er kommet nogenlunde tilbage igen :-)
14 år7. marts 2010 kl. 14:12
Åh hvor jeg føler med dig. Jeg har det på præcis samme måde. Jeg er plaget af dårlig samvittighed HVER gang jeg får spist noget, jeg ikke burde. Og det værste af det hele er, at min vægt går op. Jeg er på mit absolutte højdepunkt - 71,8, og jeg fatter ikke, hvordan det er muligt. Jeg har så mange gode dage, og så, af en eller anden grund, ødelægger jeg det hele ved at grovæde en dag. Men så igen har jeg i hovedet, at ej - ok, jeg fik spist 3000 kcal i dag. Men hvordan kan man tage 1 kilo på af det? Teoretisk set burde jeg "kun" tage omkring 200 gram på.
Jeg er nu gået til at træne omkring 1 time i fitness 6 dage om ugen, og det hjælper bare heller ikke. Det er bare ikke motiverende, og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at tabe mig. :(
14 år8. marts 2010 kl. 17:57
Nåårh, øv! Det kender jeg godt! Vi spiser alle sammen noget ind imellem, som ikke var planlagt, men det kan jo ikke nytte noget at gå og være nedtrykt over det. Så når du får det sådan, så jag de triste tanker væk med glæde over at du var til fest og slog dig løs. Det er der også værdi i. Der er en tid til fest og en tid til råkost.
Jeg har også haft en weekend med udskejelser, og ja, det koster i et par dage, men det er så det! Vend tilbage til dine gode vaner og dine fornuftige målsætninger de dage du kan det. Du er ikke noget supermenneske, men det er ok alligevel, du skal ikke gå og have det dårligt af den grund, det er der ingen der skal.
Når de negative tanker kommer, så sig til dig selv: Det jeg gør nu, er godt nok nu! For det kan du godt stole på at det er. Og det hjælper at huske på det med sådan en sætning.
14 år8. marts 2010 kl. 20:02
Uhhhh jeg kender det godt, Men op på hesten igen. Tag en dag af gangen. Man ska også have lov til at have det sjovt, også selvom det koster lidt ekstra kalorier.... Bare altid husk at vende tilbage til det sunde dagen efter. så er der absolut ikke noget galt i det!
Læs "k/ærlighed" Indlæg igennem et par gange. Nøj hvor er det inspirerende, og sætter en masse tanker igang. For vi er smukke når vi er os selv, og ikke mindst kan lide os selv....
Jeg håber du kommer igang igen, og lad nu være med at være så hård ved dig selv:o)
14 år15. marts 2010 kl. 17:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });