#2 af Kirsten P (slettet)
så er man på den igen..
Du læser en tråd i debat > vægttabKirsten P (slettet)
re: så er man på den igen..
tjah hvad vi andre gør. Det afhænger lige lidt af viljestyrken. Der er perioder hvor jeg kan tage til fødselsdag uden at tage noget som helst og så er der perioder hvor jeg gør det samme som dig. jeg kan godt følge dig i at når man har spist noget usundt at så buler det ud.
Nyd din ferie
Nyd din ferie
14 år4. marts 2010 kl. 22:20
Mivsel (slettet)
Jeg fik et enkelt stykke wienerbrød i går da min bedstemor fyldte år og gav kaffe og kage. Så snart det var kommet ind gav det dårlig samvittighed...
Men det sker jo, tror det er de færreste der kan følge en kastplan/slankekur/whatever helt slavisk.
Bare op på hesten igen, så skal det nok komme på et tidspunkt
Men det sker jo, tror det er de færreste der kan følge en kastplan/slankekur/whatever helt slavisk.
Bare op på hesten igen, så skal det nok komme på et tidspunkt
14 år5. marts 2010 kl. 06:20
bruger slettet
Jeg gør for det meste lige som dig, får spist alt for meget selv om det ikke lige var min plan, for det smager jo godt det skidt og som regel er der ikke noget sundt alternativ. Måske virker man også lidt uhøflig hvis man ikke spiser det.
Jeg synes mange gange, at der mangler sunde alternativer, når man kommer ud til fødselsdage og andre ting. For egentlig ville jeg lige så gerne spise gulerodsstænger og æblestykker og drikke vand.
-Min plan er derfor selv at tage frugt med og forklare værten og de andre gæster, at det ikke er for at være uhøflig, men at det er bedre for mig at spise sådan. (Jeg håber at det holder, for jeg skal nemlig til fødselsdag på lørdag)
Selv serverer jeg ikke usunde ting for mine gæster, måske synes de at det er lidt mærkeligt at sodavand er skiftet ud med vand med frosne bær og desserten er skiftet ud med frugtfade. Men sådan er det hos os, vi trænger til at tabe os, og vi vil gerne være et godt forbillede for vores søn :o)
Jeg synes mange gange, at der mangler sunde alternativer, når man kommer ud til fødselsdage og andre ting. For egentlig ville jeg lige så gerne spise gulerodsstænger og æblestykker og drikke vand.
-Min plan er derfor selv at tage frugt med og forklare værten og de andre gæster, at det ikke er for at være uhøflig, men at det er bedre for mig at spise sådan. (Jeg håber at det holder, for jeg skal nemlig til fødselsdag på lørdag)
Selv serverer jeg ikke usunde ting for mine gæster, måske synes de at det er lidt mærkeligt at sodavand er skiftet ud med vand med frosne bær og desserten er skiftet ud med frugtfade. Men sådan er det hos os, vi trænger til at tabe os, og vi vil gerne være et godt forbillede for vores søn :o)
14 år5. marts 2010 kl. 08:48
rdrd (slettet)
Jeg forsøger at planlægge mig ud af det. Hvis jeg f.eks skal til fødselsdag til eftermiddagskaffe, så spiser jeg en frugtsmoothie til morgenmad, en stor portion grøntsager med lidt fisk til frokost og gemmer de kalorier jeg har i overskud til kræset. Man ved som regel nogen lunde hvad der bliver serveret, en halv bolle er ca 30 - 45 g og så er der ca 5 g smør på ( for det er jo gerne smurt tykt på, et stykke skærekage er 30 - 40 g det stor uspecificeret i indtast mad og så mangler bare lagkagen, hvis man tager et lille stykke så vejer det ca 50 g. Så er tricket at spise laaangsooomt.... og snakke alt hvad man overhovedet kan, så er der ikke en sjæl der ligger mærke til at man ikke har spist ret meget for man har jo taget det hele! Jeg er så heldig at de fleste fødselsdage i vores familie og omgangskreds ligger mens der er godt vejr, så hvis man kan få alle med på en omgang rundbold bagefter så kan man også få forbrændt nogle af de kalorier man har indtaget.
14 år5. marts 2010 kl. 09:24
Det har ikke gjort det bedre at der lige nu er rigtig mange fødselsdage og fester plus jeg skal på ferie i næste uge hvor uheldigvis er all inclusive, altså alt det slik, kage og is man kan spise :s.
Jeg ville gerne have været nede på 60 kg til denne ferie, men det gik ikke og da jeg var to kilo fra min kurve ændrede jeg målet til 63. Men stadig sidder jeg helt fast.
Jeg kan i dag fortælle at jeg (fuldstændig tankeløst!!) har spist en stor pose slik, 3-4 hjemmebagte boller og 3 store stykker kagemand :( og jeg føler mig så ulækker og synes igen jeg buler ud alle steder.
Jeg skriver egentlig kun det her for at komme af med mine klager, men jeg vil også gerne høre hvad i andre gør for at holde modet oppe til fødselsdage hvor alle andre sidder med kage, boller og kakao?