Forbrænding hjæælp

Du læser en tråd i debat > vægttab

Forbrænding hjæælp
Jeg har sat min aktivitetsniveau til det laveste, men der står at jeg hver dag har samlet forbrændt 2.193 kcal!! uden at jeg har tastet min motion ind, kan dette virkelig passe?? og er dette min basal stofskifte?? troede det var langt lavere, er virkelig forvirret...

håber det er postet rigtig :)
14 år2. marts 2010 kl. 20:51
re: Forbrænding hjæælp
Dit basale stofskifte ER lavere. Det er den energimængde der skal til at din krop kører, når du er i hvile og vågen. Men selv med det laveste energiniveau, skal du stå op, klæde dig på, gøre toilette, spise og have dagen til at gå med at lægge puslespil og læse avis. :-) Og det er allerede betydeligt mere end hvis du ligger i coma.
14 år2. marts 2010 kl. 21:39
Så hvis jeg forstår det ret, kan jeg altså godt have en energi underskud på 1393 kcal??
( 2193 + 500 - 1200 = 1393)
ved blot at forbrænde 500 kcal via. motion og spise for 1300 kcal?:D
14 år2. marts 2010 kl. 22:00
Det er en teoretisk mulighed. Men når du forbrænder mere, vil din krop også have brug for mere energi, for at du ikke kører træt. Jeg ville lægge mig på et energiindtag på omkring 1500 kcal på motionsdagene. Husk at spise noget protein og kuhydrat lige efter træningen, ellers nedbrydes muskelmasse i stedet for at opbygges.
14 år3. marts 2010 kl. 08:48
okay tak! :)
jeg spsier også normalt mere på motionsdagene!
14 år3. marts 2010 kl. 10:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });