#2 af bruger slettet
ØØØØØVVVVV!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: ØØØØØVVVVV!!!
Op med humøret! Du er garanteret ved at opbygge muskler. Jeg har selv været igennem det mange gange - sådan et plateau, hvor man bare bliver såå skuffet fordi man synes man kæmper og kæmper og gør alt det rigtige - og så sker der bare ingenting!! Men stol på mig; hvis du holder ud og bliver ved skal vægten nok begynde at gå nedad igen. Jeg har nu tabt i alt ca. 10 kg, og har flere gange undervejs følt at min krop bare ikke ville længere ned - men det kommer den!
Så vidt jeg kan huske er du kvinde - prøv og kig på din menstruationscyklus. Jeg taber aldrig noget den sidste uge før mens. men så ryger der til gengæld mere af ugen efter; det har altsammen med væske i kroppen at gøre.
Så bliv ved! Vi kan godt!
Så vidt jeg kan huske er du kvinde - prøv og kig på din menstruationscyklus. Jeg taber aldrig noget den sidste uge før mens. men så ryger der til gengæld mere af ugen efter; det har altsammen med væske i kroppen at gøre.
Så bliv ved! Vi kan godt!
18 år20. februar 2006 kl. 18:25
Kirsten P (slettet)
Jeg vil tilslutte mig , med op med humøret, jeg ved også godt hvordan du har det.
jeg havde tabt mig til torsdagsvejningen, og det jeg havde gjort anderledes var jeg spiste MERE (men sundt,) de dage jeg motionere og de dage jeg ikke fik motion holdt jeg mig på 1200 kal. Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men det får vi se på torsdag.
Jeg kan også tilslutte mig det med at kigge på cyklussen. Jeg vil endda udvide det til at jeg ikke taber mig 14 dage op til menses, men så den dag det kommer har jeg tabt mig.
Ha`tålmodighed (det er lige så meget mig selv, jeg skriver det til) for selvfølgelig kan vi
jeg havde tabt mig til torsdagsvejningen, og det jeg havde gjort anderledes var jeg spiste MERE (men sundt,) de dage jeg motionere og de dage jeg ikke fik motion holdt jeg mig på 1200 kal. Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men det får vi se på torsdag.
Jeg kan også tilslutte mig det med at kigge på cyklussen. Jeg vil endda udvide det til at jeg ikke taber mig 14 dage op til menses, men så den dag det kommer har jeg tabt mig.
Ha`tålmodighed (det er lige så meget mig selv, jeg skriver det til) for selvfølgelig kan vi
18 år20. februar 2006 kl. 18:36
cmf
re: re: ØØØØØVVVVV!!!
Tak for opmuntringen. Jeg er nok bare for utålmodig. Bare fordi jeg mit hoved er fast besluttet og meget motiveret til at tabe de kilo NU, så er det ikke sikkert at kroppen lige kan følge med i det tempo. Jeg fortsætter ufortrødent. Men det var nu godt med lidt opbakning. Det hjalp på humøret.
Jeg har i øvrigt en rettelse, for jeg kom til at skrive, at jeg ikke får en glad smily ved kalorieindtaget, hvilket selvfølgelig er forkert eftersom mit kalorieindtag ligger 600-800 kcal under mit daglige behov. Det er udfor energifordelingen at smily´en ikke er glad, fordi jeg får for lidt fedt og for meget protein i forhold til adt.
Jeg har i øvrigt en rettelse, for jeg kom til at skrive, at jeg ikke får en glad smily ved kalorieindtaget, hvilket selvfølgelig er forkert eftersom mit kalorieindtag ligger 600-800 kcal under mit daglige behov. Det er udfor energifordelingen at smily´en ikke er glad, fordi jeg får for lidt fedt og for meget protein i forhold til adt.
18 år20. februar 2006 kl. 20:15
Kirsten P (slettet)
re: re: re: ØØØØØVVVVV!!!
Jeg får også for lidt fedt og for meget protein. Jeg tror nok jeg har været for fedtforskrækket, vi skal jo have af det rigtige fedt. Det ed proteinen er også med vilje for ikke at tabe muskelmasse.
Hvis dit vægttab er gået i stå fordi du opbygger muskler som marcipangrisen er inde på er det måske en god ide at måle dig.
Hvis dit vægttab er gået i stå fordi du opbygger muskler som marcipangrisen er inde på er det måske en god ide at måle dig.
18 år20. februar 2006 kl. 21:28
cmf
re: re: re: re: ØØØØØVVVVV!!!
Jeg har målt mig og har også tabt noget der ligner 17 cm rundt fordelt på kroppen sammen med de ca. 3½ kg det er blevet til på den 1½ måned, hvilket jeg selvfølgelig glæder mig over.
Før jeg blev mor for 3½ år siden trænede jeg ekstremt meget.... har vel nærmest været det man kunne kalde træningsnarkoman.
Jeg har først genoptaget træning for 1½ måned siden, da jeg besluttede at smide de 8-10 kilo, jeg tog på i forbindelse med mit rygestop for 6 år siden.
Efter jeg havde læst jeres svar i går, satte jeg mig ned med en lommeregner for at tjekke facts, og beregnede at udfra mit samlede kalorieunderskud, burde jeg have tabt 1 kilo mere end min vægt viser, at jeg reelt har. Set i det perspektiv er det måske ikke så galt endda. Foreløbig slår jeg mig til tåls med, at det nok er fordi mine slappe, slumrende muskler er ved at være "struttende" og stærke igen ; )
Midt i januar, da jeg definerede mit mål for vægttabet, sørgede jeg i øvrigt også for at mit vægttab skulle have en så realistisk tidsramme, at jeg stadig, på trods af stilstanden, befinder mig på den rigtige side af vægt-kurven, hvilket også stiver min selvtillid lidt af.
Jeg krydser fingre for at jeg kan præstere bare et lille bitte vægttab til torsdagsvejningen.
Endnu engang: tak for opbakningen : )
Før jeg blev mor for 3½ år siden trænede jeg ekstremt meget.... har vel nærmest været det man kunne kalde træningsnarkoman.
Jeg har først genoptaget træning for 1½ måned siden, da jeg besluttede at smide de 8-10 kilo, jeg tog på i forbindelse med mit rygestop for 6 år siden.
Efter jeg havde læst jeres svar i går, satte jeg mig ned med en lommeregner for at tjekke facts, og beregnede at udfra mit samlede kalorieunderskud, burde jeg have tabt 1 kilo mere end min vægt viser, at jeg reelt har. Set i det perspektiv er det måske ikke så galt endda. Foreløbig slår jeg mig til tåls med, at det nok er fordi mine slappe, slumrende muskler er ved at være "struttende" og stærke igen ; )
Midt i januar, da jeg definerede mit mål for vægttabet, sørgede jeg i øvrigt også for at mit vægttab skulle have en så realistisk tidsramme, at jeg stadig, på trods af stilstanden, befinder mig på den rigtige side af vægt-kurven, hvilket også stiver min selvtillid lidt af.
Jeg krydser fingre for at jeg kan præstere bare et lille bitte vægttab til torsdagsvejningen.
Endnu engang: tak for opbakningen : )
18 år21. februar 2006 kl. 09:24
grankogle (slettet)
Hejsa Cmf
Ja der er ikke noget og sige til du er lidt kedaf det, men jeg vil tilslutte mig de andre og sige jeg tror også du opbygger muskler og de vejer jo som sagt mere ind fedtet i kroppen, og det kan også være de krop er ved og være der hvor den skal og så ommøblere den det sidste fed i kroppen i stedet for, så hold ud det sidste skal nok komme, kroppen skal bare lige have tid til det.
Hilsen Grankogle
Ja der er ikke noget og sige til du er lidt kedaf det, men jeg vil tilslutte mig de andre og sige jeg tror også du opbygger muskler og de vejer jo som sagt mere ind fedtet i kroppen, og det kan også være de krop er ved og være der hvor den skal og så ommøblere den det sidste fed i kroppen i stedet for, så hold ud det sidste skal nok komme, kroppen skal bare lige have tid til det.
Hilsen Grankogle
18 år21. februar 2006 kl. 10:47
Baby (slettet)
re: re: ØØØØØVVVVV!!!
Hejsa
Jeg kender præcis det med at stå stille, når man allerhelst vil se en ret nedad gående kurve ;-(
De sidste 2 uger har min vægt gået lidt op og endnu mindre ned igen.
Men det er ganske korrekt, at muskler vejer mere end fedt og kroppen skal have tid til at få flyttet rundt, så man kan komme i gang med et reelt vægttab.
Et godt råd er at måle sig ( jeg måler bryst, under bryst, talje, mås, lår og overarm) så ser man, at der sker ting og sager.
Hilsen
Baby
Jeg kender præcis det med at stå stille, når man allerhelst vil se en ret nedad gående kurve ;-(
De sidste 2 uger har min vægt gået lidt op og endnu mindre ned igen.
Men det er ganske korrekt, at muskler vejer mere end fedt og kroppen skal have tid til at få flyttet rundt, så man kan komme i gang med et reelt vægttab.
Et godt råd er at måle sig ( jeg måler bryst, under bryst, talje, mås, lår og overarm) så ser man, at der sker ting og sager.
Hilsen
Baby
18 år21. februar 2006 kl. 10:57
lomm (slettet)
re: re: re: ØØØØØVVVVV!!!
Soerg for at faa noget sundt fedt indenbords: kroppen har brug for sundt fedt for at forbraende usundt fedt!
Proev fx:
1 tsk olivenolie paa salat eller kogte groentsager
Avocado
Noedder (fx paa morgenmadsprod.)
Fed fisk
Udover at forbraende fedt, kan kroppen ogsaa bedre optage vitaminer fra maden hvis den faar det sunde fedt.
Maengden skal selvfoelgelig holdes paa et minimum saa man ikke overstiger sit energi-behov.
Mvh Lone
Proev fx:
1 tsk olivenolie paa salat eller kogte groentsager
Avocado
Noedder (fx paa morgenmadsprod.)
Fed fisk
Udover at forbraende fedt, kan kroppen ogsaa bedre optage vitaminer fra maden hvis den faar det sunde fedt.
Maengden skal selvfoelgelig holdes paa et minimum saa man ikke overstiger sit energi-behov.
Mvh Lone
18 år21. februar 2006 kl. 11:50
cmf
Yesss !i!i!
Hej alle.
Efter nu i 3 uger at have befundet mig på det +67-plateau skete der endelig noget. Min krop gav op og smed ca. et kilo i nat!
Okay, bevares det er nok ikke fedt det hele...men det er da underligt.
Nu ser jeg frem til næste plateau med rejst pande. Tak for den søde opbakning.
Mvh Camilla
Efter nu i 3 uger at have befundet mig på det +67-plateau skete der endelig noget. Min krop gav op og smed ca. et kilo i nat!
Okay, bevares det er nok ikke fedt det hele...men det er da underligt.
Nu ser jeg frem til næste plateau med rejst pande. Tak for den søde opbakning.
Mvh Camilla
18 år22. februar 2006 kl. 14:29
Men jeg fatter ikke hvad der sker i min krop.
Det er somom min krop bare nægter at komme under den magiske grænse 67 kg.
- Jeg rører ikke slik, chips, kager, sukker i drikke eller for den sags skyld andre steder end det sukker der indgår naturligt i kosten.
- Jeg får i gennemsnit 600-800 kalorier i underskud hver dag.
- Jeg løber 3 gange om ugen, mellem 20 og 30 km.
- Jeg bruger min cykel som transportmiddel, ca. 50 km om ugen pt.
-Jeg spiser sundt og varieret og har glad smily ud for alt pånær kalorieindtaget hver dag i oversigten.
- Jeg er meget omhyggelig med at taste alt hvad jeg spiser ind, så det er ikke fordi jeg snyder migselv. I øjeblikket spiser jeg langt de fleste måltider hjemme, så jeg vejer stortset al min mad.
-Jeg skejer ikke ud i weekenden, ingen dage siden den 14. januar 2006, hvor jeg opdagede denne side har jeg fået for mange kalorier.
- Den første måned tabte jeg 3 kilo. Nu er det gået helt i stå.
Er der nogle der ved hvad der sker ? Kan det have noget at gøre med at basal-stofskiftet går ned. Eller er det fordi jeg er begyndt at motionere....
Hjælp!!!
Mvh.
Cmf