Vægttab og målsætninger
Du læser en tråd i debat > vægttabCb2920
re: Vægttab og målsætninger
Hi Dangereaux
Du kan ved at sætte forskellige mål op se hvad dit kcal. underskud skal være for at ramme målet. Så er det bare at regne lidt på motionsforbrænd./madindtag, så har du (ca) svaret.
Jeg har selv tabt 8,6kg på lidt under to måneder ved et kcal underskud på ca 1000 om dagen.
Jeg har spist fornuftigt med et indtag på ca 2000kca. Jeg har skåret alt unødvendigt (læs: øl, slik, chips etc.) væk og skåret ned på portionsstr. ud i hverdagen men har så tilladt mig selv at nyde det i week-ender med et glas vin el. lign. Desuden har jeg dyrket motion (Spinning og løb) 5x om ugen.
Mvh
Cb2920
Du kan ved at sætte forskellige mål op se hvad dit kcal. underskud skal være for at ramme målet. Så er det bare at regne lidt på motionsforbrænd./madindtag, så har du (ca) svaret.
Jeg har selv tabt 8,6kg på lidt under to måneder ved et kcal underskud på ca 1000 om dagen.
Jeg har spist fornuftigt med et indtag på ca 2000kca. Jeg har skåret alt unødvendigt (læs: øl, slik, chips etc.) væk og skåret ned på portionsstr. ud i hverdagen men har så tilladt mig selv at nyde det i week-ender med et glas vin el. lign. Desuden har jeg dyrket motion (Spinning og løb) 5x om ugen.
Mvh
Cb2920
14 år25. februar 2010 kl. 09:58
bruger slettet
re: Vægttab og målsætninger
Hej Dangeraux
1 kg fedt(det. som har tendens tid at sidde på kroppen..) indeholder 7000 kcal.
Dvs, for at tabe 1 kg, skal du have et underskud på 7000 kcal.
Du siger, du vil tabe 9 kg.
Med et dagligt underskud på 400 ..
7000 x 9(kg) = 63.000.
= Du skal have et underskud på 63.000 kcal før du har nået dit mål.
63.000 / 400 = 157(,5, hvis man skal være helt præcis xD)
Du skal være igang i 157døgn og 12 timer, før du har nået dit mål. Det er lidt under et halvt år.
Ps: Du kan vælge at skrive det antal kcal, du mangler, ned på en blok ved din seng. Hver aften, når du skal til at sove, kan du trække dit underskud fra det tal(63.000).
På den måde er det også nemmere at være konsekvent, hvis man ''falder i'' - Og selvom 63.000 er et forholdsvis stort tal, kan det virke som om, det går hurtigere, end hvis du for eksempel vejede dig. Vægten kan man nemlig ikke altid regne med.
Go' tur ^^
1 kg fedt(det. som har tendens tid at sidde på kroppen..) indeholder 7000 kcal.
Dvs, for at tabe 1 kg, skal du have et underskud på 7000 kcal.
Du siger, du vil tabe 9 kg.
Med et dagligt underskud på 400 ..
7000 x 9(kg) = 63.000.
= Du skal have et underskud på 63.000 kcal før du har nået dit mål.
63.000 / 400 = 157(,5, hvis man skal være helt præcis xD)
Du skal være igang i 157døgn og 12 timer, før du har nået dit mål. Det er lidt under et halvt år.
Ps: Du kan vælge at skrive det antal kcal, du mangler, ned på en blok ved din seng. Hver aften, når du skal til at sove, kan du trække dit underskud fra det tal(63.000).
På den måde er det også nemmere at være konsekvent, hvis man ''falder i'' - Og selvom 63.000 er et forholdsvis stort tal, kan det virke som om, det går hurtigere, end hvis du for eksempel vejede dig. Vægten kan man nemlig ikke altid regne med.
Go' tur ^^
14 år26. februar 2010 kl. 09:26
Jeg er en mand på 18 år, der gerne vil smide nogle kilo. Jeg er 195 cm høj, og vejer pt ca 95 kilo, og forholdsvis kraftigt bygget. Dog er jeg nået til det punkt, hvor vægten er i overkanten, og den skal derfor gerne ned omkring de 86 kilo.
Jeg løber, når sneen tillader det, gerne 3 gange om ugen. Gennemsnitligt ca 4 km.
Selve problemet er utvivlsomt det jeg spiser - der ryger for ofte ting ind, som jeg ikke burde spise :)
Mit spørgsmål er så:
Hvor lang tid vil i tro det vil tage for mig at tabe 9 kilo, med sund kost, samme løbevaner og et dagligt kalorieunderskud på ca 400 kalorier? Jeg har ikke tidligere været på kur, og jeg ved derfor ikke hvor meget jeg kan forvente mig at tabe - derfor tænkte jeg, at der var nogle af jer der har været igennem samme tur, og derfor ved det.
På forhånd tak for hjælpen :)