tænker konstant på mad...

Du læser en tråd i debat > vægttab

tænker konstant på mad...
Eftersom jeg forsøger at tabe mig og vil gøre alt for at få det til at lykkedes. Jeg har fuldstændig styr på min kost og motion, men jeg tænker på KONSTANT PÅ MAD!!! det er ikke fordi jeg ikker mæt overhovedet ikke. Men jeg kan ikke få mad mad mad mad mad mad, kalorierregnskaber ud af hovedet, hver gang jeg har spist glæder jeg mig til næste måltid! desuden spiser jeg mine mellem måltider alt for tidligt og når jeg så kommer hjem fra skole ja så spiser jeg igen!!! jeg bliver sindsyg!! er der nogen som har det på samme måde? evt. nogen som har nogle gode råd? ønsker virkelig at have et mere normalt forhold til mad... :(
14 år23. februar 2010 kl. 17:45
re: tænker konstant på mad...
ja jeg må jo nok sige at mad fylder en del mere i hovedet - hvilket kan føre til at jeg bliver unødvendigt fristet.

nu ved jeg ikke om du smører madpakke og laver madplaner. ellers kunne det måske være en ide. så er det hele planlagt, og så behøver du ikke tænke så meget over det.
14 år23. februar 2010 kl. 18:21
Jeg har lavet madplan og pakker min mad hver morgen.. der er både til frokost OG til gode og mættelige mellem måltider..
14 år23. februar 2010 kl. 18:34
Jeg synes det er helt naturligt i en periode hvor der er fokus på at spise fornuftigt. Nyd det, for det er faktisk værre at spise ubevidst, og det skal nok afbalancere sig, hvis du slapper lidt af.

Den bedste måde at undgå at tænke på noget er at tænke på noget andet. Så hvad vil du gerne tænke på i stedet? Fyld din dag med det.
14 år24. februar 2010 kl. 08:45
Jeg kender det så godt! Jeg tabte mig for 4-5 år siden cirka 20 kg og siden da har jeg tænkt på mad konstant. Det eneste, der hjælper mig, er at lave noget andet. Jeg danser, kigger på tøj, er sammen med mine veninder etc for at finde på noget andet at lave, men synes det er svært!
14 år24. februar 2010 kl. 14:34
Kender det også godt. Men for mig er det ikke ensbetydende med, at jeg spiser mere. Synes bare generelt det fylder meget netop fordi man ved, hvad man skal have at spise og så glæder man sig til det.

Jeg ser det som noget positivt. Så længe jeg altså kan holde mig på måtten, det går ikke for godt for tiden.
14 år24. februar 2010 kl. 17:17
Jeg synes at det hjælper at have kl. for hvornår man skal spise fx. Morgen mad kl 7, mellemmåltid kl 10, frokost kl 12, mellemmåltid kl 15, aftensmad kl 19, mellemmåltid kl 21.

For mig er det nemt, fordi vi har kaffe pause kl 10 hvor jeg spiser et stk. frugt og kl 12 frokost, kl 15 er jeg på vej til træning der spiser jeg frugt igen, evt en bolle. og kl 18-19 spiser jeg så aftensmad. Senere spiser jeg tit noget frugt, en gulerod eller noget knækbrød. Men tidspunkterne gør det lettere for mig at holde planen, faktisk har jeg kun lyst til snold om aftenen og er der ikke ngoet i huset, så er det dejligt nemt.
14 år25. februar 2010 kl. 22:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });