#1 af Dorothea (slettet)
Ikke godt for moralen/manglende vægttab trods motion...
Du læser en tråd i debat > vægttabDorothea (slettet)
Ikke godt for moralen/manglende vægttab trods motion...
Min mandagsvejning viser et vægttab på kun 400 gram,det samme som i sidste uge. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke taber mere,jeg spiser som jeg skal..ca 1300 kcal hver dag...masser af grøntsager både til frokost og aften. Skriver lige m9in motion for sidste uge ind: Man. lb 30 min.Tirs. Styrketræning 60 min. Onsdag rengøring 2 timer,cykle 20 min. Powerwalk 35 min. Torsdag styrkeltræning 40 min. Fredag.Powerwalking 35 min. Løørdag løb 30 min. søndag. holde fri. Jeg kan simpelthen ikke forså hvorfor vægten ikke rykker sig lidt mere ??? NOgen gode råd?
14 år22. februar 2010 kl. 10:58
Superwoman
re: Ikke godt for moralen/manglende vægttab trods motion...
Et godt råd: tålmodighed.
Nu ved jeg ikke lige hvor du er i processen, men hvis du lige er begyndt på motion kan du sagtens være begyndt at bygge muskler op. Og det vejer, men heldigvis taber man fedt.
Ellers kan der være mange faktorer der spiler ind - måske indtager du i virkeligheden for lidt. Hvis man spiser for lidt holder kroppen på næringen (fedet) og det er sværere at tabe sig.
Iøvrigt synes jeg da at et vægttab på 400 gram er flot og godt gået. Husk at glæde dig over det du har opnået!
Jeg taber mig heller ikke så maget på vægten som jeg "burde" . Tilgengæld kan jeg mærke at tøjet sidder bedre :-D
Held og lykke og klø bare på :-)
Nu ved jeg ikke lige hvor du er i processen, men hvis du lige er begyndt på motion kan du sagtens være begyndt at bygge muskler op. Og det vejer, men heldigvis taber man fedt.
Ellers kan der være mange faktorer der spiler ind - måske indtager du i virkeligheden for lidt. Hvis man spiser for lidt holder kroppen på næringen (fedet) og det er sværere at tabe sig.
Iøvrigt synes jeg da at et vægttab på 400 gram er flot og godt gået. Husk at glæde dig over det du har opnået!
Jeg taber mig heller ikke så maget på vægten som jeg "burde" . Tilgengæld kan jeg mærke at tøjet sidder bedre :-D
Held og lykke og klø bare på :-)
14 år22. februar 2010 kl. 11:41
Dorothea (slettet)
Hejsa superwoman...
Tak for dit svar.
Jeg har lige konfereret med min kalender:
Jeg har løber siden før jul.Jeg har styrketrænet i 3 uger.
så det er nok der forklaringen ligger...skal man indstille sig på at styrketræning formindsker vægttabet? eller er det noget der "retter" sig hen ad vejen?.....jeg er gået fra 76 kg til 73 kg på 3 uger...og det er jeg superglad for,vil dog gerne under de 70 kg,og så er tålmodighed ikke min stærkeste side....
Tak for dit svar.
Jeg har lige konfereret med min kalender:
Jeg har løber siden før jul.Jeg har styrketrænet i 3 uger.
så det er nok der forklaringen ligger...skal man indstille sig på at styrketræning formindsker vægttabet? eller er det noget der "retter" sig hen ad vejen?.....jeg er gået fra 76 kg til 73 kg på 3 uger...og det er jeg superglad for,vil dog gerne under de 70 kg,og så er tålmodighed ikke min stærkeste side....
14 år22. februar 2010 kl. 12:56
Sannew (slettet)
Jeg vil også lige sige, at 400 g er flot! det er næsten et halvt kilo om ugen. Hvis du er træt af det, så prøv at lave følgende øvelse:
Forestil dig, at du giver op nu. Tænk frem til den 22 februar 2011: så sidder du der og vejer (mindst) det samme og ærgrer dig over, at du ikke bare fortsatte. Og så skal du til den på det tidspunkt. Modsat, hvis du bliver ved nu, taber ca 400 g om ugen bare 30 ud af årets 52 uger, så er du 16 kg lettere...
I øvrigt: Nu skriver du ikke noget om, hvor høj du er, hvor meget du skal tabe dig, hvad du vejer eller hvor gammel du er. Men du laver faktisk ikke nødvendigvis nok motion til at forbrænde voldsomt meget. Du laver et snit på 30 minutter om dagen (hvis du ser bort fra rengøringen), og det er ikke alt sammen der er umiddelbart kalorieforbrændende.
Du skal forbrænde over 6000 kcl (tror jeg - I andre kan bare rette mig, for jeg kan ikke lige huske det) for at forbrænde 1 kg fedt.
Men - tilbage til udgangspunktet: 400 g er faktisk ret flot!
Forestil dig, at du giver op nu. Tænk frem til den 22 februar 2011: så sidder du der og vejer (mindst) det samme og ærgrer dig over, at du ikke bare fortsatte. Og så skal du til den på det tidspunkt. Modsat, hvis du bliver ved nu, taber ca 400 g om ugen bare 30 ud af årets 52 uger, så er du 16 kg lettere...
I øvrigt: Nu skriver du ikke noget om, hvor høj du er, hvor meget du skal tabe dig, hvad du vejer eller hvor gammel du er. Men du laver faktisk ikke nødvendigvis nok motion til at forbrænde voldsomt meget. Du laver et snit på 30 minutter om dagen (hvis du ser bort fra rengøringen), og det er ikke alt sammen der er umiddelbart kalorieforbrændende.
Du skal forbrænde over 6000 kcl (tror jeg - I andre kan bare rette mig, for jeg kan ikke lige huske det) for at forbrænde 1 kg fedt.
Men - tilbage til udgangspunktet: 400 g er faktisk ret flot!
14 år22. februar 2010 kl. 13:02
Kirsten P (slettet)
du har tabt 3 kg på 3 uger. det er da flot. Jeg ved godt at tålmodigheden gerne vil at det er mere, men for din egen skyld må du ikke tabe mere.
14 år22. februar 2010 kl. 13:04
Superwoman
Hej igen.
Ja min erfaring er, at det retter sig igen. Og at træningen gør at din krop bliver flottere og du bliver mere glad for den uanset om vægten lige siger 72 eller 70 kg.
Men som Kirsten siger 400 gram på en ugen er ganske fint for det er nemlig et sundt vægttab og så er der større sandsynlighed for, at det bliver et varigt tab.
Ja min erfaring er, at det retter sig igen. Og at træningen gør at din krop bliver flottere og du bliver mere glad for den uanset om vægten lige siger 72 eller 70 kg.
Men som Kirsten siger 400 gram på en ugen er ganske fint for det er nemlig et sundt vægttab og så er der større sandsynlighed for, at det bliver et varigt tab.
14 år22. februar 2010 kl. 19:04
CamillaC1 (slettet)
Jeg kan se du dyrker en del motion, styrketrænig osv... Så må du jo os regne med du opbygger nogen muskler, som , selvfølgelig, også vejer noget... Så måske du skulle prøve at måle cm i stedet for...
Men 3 kg på 3 uger er rigtig godt :D
Men 3 kg på 3 uger er rigtig godt :D
14 år22. februar 2010 kl. 20:07