#2 af Sannew (slettet)
Hjælp min vægt svinger helt vildt
Du læser en tråd i debat > vægttabSannew (slettet)
re: Hjælp min vægt svinger helt vildt
Måske ville det være en ide at du taster din vægt ind daglig i en månedstid for at se, om der er et mønster? Jeg kan godt svinge op til 1,5 kg fra dag til dag, og over en periode ligger jeg stabilt på den samme vægt.
Der kan være flere grunde, men mest sandsynligt er det at du binder væske - det kan man gøre på forskellige tidspunkter i sin cyklus, eller hvis man har trænet hårdt eller hvis man har fået for lidt søvn for eksempel.
Der kan være flere grunde, men mest sandsynligt er det at du binder væske - det kan man gøre på forskellige tidspunkter i sin cyklus, eller hvis man har trænet hårdt eller hvis man har fået for lidt søvn for eksempel.
14 år19. februar 2010 kl. 13:21
Noire (slettet)
måske skulle du prøve at teste din vægt ??
Stil dig op på den 5 gange i træk og hvis den viser det samme er den god nok.
Stil dig op på den 5 gange i træk og hvis den viser det samme er den god nok.
14 år19. februar 2010 kl. 14:21
Keefo2610 (slettet)
Jeg har netop testet vægten, seks gange i træk, og begge gange var den kun cirka 200 g off, så det burde ikke være den, der er noget galt med. Suk og suk og suk.
14 år19. februar 2010 kl. 16:06
Spacy
Tag det helt roligt, selvom det er svært.
Det er væske og netop efter en dag hvor du ikke har lavet noget særligt - f.eks. træning er det meget normalt at vægten går meget ned selvfølgelig særlig hvis du plejer at dyrke motion. Måske fik du dagen før heller ikke meget salt i din mad hvilket jo også er med til at slippe væsken.
Men det er vildt hvormeget vægten kan svinge fra dag til dag - lidt irreterende måske, men normalt.
Det er væske og netop efter en dag hvor du ikke har lavet noget særligt - f.eks. træning er det meget normalt at vægten går meget ned selvfølgelig særlig hvis du plejer at dyrke motion. Måske fik du dagen før heller ikke meget salt i din mad hvilket jo også er med til at slippe væsken.
Men det er vildt hvormeget vægten kan svinge fra dag til dag - lidt irreterende måske, men normalt.
14 år20. februar 2010 kl. 23:00
Men i dag var jeg på vægten, og så sagde den 62,5 kg!!!! Det er altså tre kilo på en dag!!! Jeg havde fri fra arbejde i går og lå derfor på sofaen det meste af dagen og spiste ikke ret meget, kun salat og kylling og drak masser af te med honning (ja jeg ved det godt at honning ikke er godt ;-) Lagde da godt mærke til, at jeg skulle tisse mere end normalt men tre kilo... jeg er målløs.
Det er ikke engang den tid på måneden, så jeg kan ikke forklare vægttabet med noget. Er der andre end mig, der har prøvet at svinge vildt meget uden grund? Og hvilken vægt skal jeg nu taste ind for i dag? Det kan jo nemt ske, at jeg i morgen har taget kiloene på igen, og så VED jeg bare, at jeg bliver nedslået igen igen.
Flere i samme situation?