Overskud til at tabe sig

Du læser en tråd i debat > vægttab

Overskud til at tabe sig
Hvis der er et HVORFOR, er der også altid et HVORDAN

Imens jeg var gravid, spiste jeg sundt for en anden. Nu hvor jeg har født ,skal jeg spise sundt for mig selv.

Jeg ved, at der er en del sundhedsgevinster ved at tabe sig. Kommer mit BMI ned på 22, vil jeg ikke være i risikozonen for sukkersyge og forhøjet blodtryk. Alligevel er det svært at tage sig sammen til at sige nej til kage nu, når jeg ikke regner med at blive syg i morgen.

Jeg har tænkt over det, og mit egentlige HVORFOR er ikke at blive sundere, men at blive smukkere. Derfor vil jeg belønne mig selv med en ny frisyre eller noget lækkert tøj, efterhånden som vægten går ned.

Hilsen Asta Elise
18 år14. februar 2006 kl. 11:21
re: Overskud til at tabe sig
Hej igen Asta - jeg har lige svaret på dit indlæg til mit indlæg.

Jeg synes det er en rigtig god idé at have nogle små bonuser på vejen igennem et vægttab. Det har jeg selv haft (før jul), og det var alt fra en guldvedhæng til min halskæde, en film jeg gerne ville se og noget til akvarel maling. Så det er bare med at have noget at se frem til, selv en lille bitte ting.

Knuz Marianne
18 år14. februar 2006 kl. 12:37
re: Overskud til at tabe sig
hejsa
sådan et mål har jeg mig også. Jeg skal tabe mig mellem 16 til 20 kg og har besluttet at når jeg når de 10 kg vil jeg ha en ny frisure og det er næsten ligemeget hvad frisøren beslutter den skal se ud... Har dog nogle "krav" til den.... Jeg har pt smidt 6 kg... så det skal SNART ske...

Knus Anne
18 år14. februar 2006 kl. 14:35
re: re: Overskud til at tabe sig
Hej med Jer!

Ja, belønning er altid en god motivationsfaktor, ikke sandt..Og Buster, til dig vil jeg da sige STORT TILLYKKE med de 6 kg, du allerede har smidt. -Det bliver spændende at få en ny frisure inden længe.. ;o)

Knus Mulde
18 år16. februar 2006 kl. 10:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });