Intet vægttab ???

Du læser en tråd i debat > vægttab

Intet vægttab ???
Har været medlem i 5 dage, men været på kur siden 1. januar. Har i den periode tabt 3,2 kg uden vejledning af nogen art - kun sund fornuft. De sidste 5 dage har jeg fulgt Madital´s vejledning, og tastet alt mad ind i beregneren. Jeg har ikke tabt mig et gram - selv om jeg ifølge madital skulle have tabt 600 gr. ????. Jeg giver ikke op - men er vildt frustreret. Andre der prøver det samme ????
14 år15. februar 2010 kl. 08:50
re: Intet vægttab ???
Hej Louise

Det er meget svært at give dig nogle råd uden at få nogle flere oplysninger.
Fx: hvad vejer du og hvormeget skal du tabe dig?
Hvad er forskellen på din sunde fornuft og Maditals anbefalinger? = hvad gør du anderledes nu?
Dyrker du motion?
Hvor gammel er du?
Osv.

Mht det vægttab madital angiver du vil få, så er det en *mekanisk* beregning, som kun tager hensyn til kalorieunderskud. I virkeligheden er der en række andre faktorer, der også spiller ind: tidspunktet i din cyklus, om du er stresset, får sovet nok etc. Du kan altså ikke bruge det til at fordusige dit vægttab fra dag til dag.

MEN min erfaring er, at det passer over tid. Så i løbet af en måned fx vil du have tabt nogenlunde hvad maditals beregning siger, selvom du faktisk har svinget op og ned.

Jeg ved ikke hvor klart det blev, men i hvert fald vil det være godt, hvis du giver nogle flere oplysninger
14 år15. februar 2010 kl. 10:34
Hvad har du gjort anderledes?

Ellers er det også ret normalt at have perioder, hvor der ikke sker så meget på vægten. Så må man slå sig med tålmodighed og bare blive ved - der skal nok sker noget før eller siden. :-D

Jeg har perioderne ind i mellem - sidste gang gik der næsten 2 uger, hvor jeg bare stod på samme vægt. Men jeg kunne dog mærke vægttabet på tøjet :-)
14 år15. februar 2010 kl. 13:53
Ja, det kender jeg godt! Det sker tit at man ender i en periode, hvor er intet sker på vægten selvom man burde tabe 100-500 g! Men der er jo mange ting, der spiller ind. Det kan være man har trænet meget og har dannet muskelvæv i stedet...eller man har ændringer i væskebalancen pga alkohol, menstruation eller andet...Men ja, jeg kan sagtens gå i stå 14 dage eller noget iden stil...og så kan det være svært at holde ud. Men hold ud. Vægttabet skal nok kommer! :)
14 år15. februar 2010 kl. 19:06
Jeg spiser stort set det samme som inden jeg meldte mig til Madital - måske lidt mindre - men drikker ihvertfald noget mere vand. Jeg må med skam erkende at jeg ikke dyrker motion, og aldrig har gjort det... (har siden jeg var 15 år haft mange begrænsninger mht. motion, da jeg er opereret for en kronisk lidelse i begge knæ 3 gange). Jeg har dog også anført mit aktivitetsniveau til lavt. Jeg er 37 år, vejer 72 kg, 170 cm høj, og vil gerne lande på 67-68 kg. Startede 1. januar på 75 kg. Det er heller ikke kun de sidste 5 dage vægten har stået stille - nærmere 10.
Ellers mange tak for Jeres opmuntrende svar :-)
14 år15. februar 2010 kl. 19:20
Hvis du gerne vil i gang med at dyrke motion så kan jeg anbefale pilates, hvor du ligger ned stort set hele tiden.
14 år15. februar 2010 kl. 20:39
jeg har også indimellem bandet lidt af madital - fordi det havde lovet mere end jeg kunne se på vægten, men så ligepludselig passede det sammen alligevel, min krop tog bare et par dage ekstra.

Hvis du drikker mere - hvilket kun er godt - kan det jo også være at du bare har lidt mere væske i kroppen.

Så tror bare du må være tålmodig, og blive ved med at følge anvisningerne.
14 år16. februar 2010 kl. 08:36
Hey... det hjælper at brokke sig..... Morgenvejning viser minus 600 gr !!! - det er så fedt. Vægten har ikke rørt sig i næsten 10 dage, og så fra den ene dag til den anden smider man 600 gr. Håber ikke den laver samme nummer i morgen, med modsat fortegn. OK - tålmodighed betaler sig :-)
14 år16. februar 2010 kl. 08:52
Der er rigtig mange ting som spiller ind, jeg har haft et vægttab på ca 100 gram om dagen i de sidste to uger, men igår havde jeg så pludselig taget 1 kg på. Da jeg vejede mig i morges havde jeg tabt 1 kg + 100 gram. Så det kan både være badevægten som opfører sig underligt pga luftfugtighed, varme/kulde osv, og det kan være din cyklus/væskeophobning som nogen gange driller..
14 år17. februar 2010 kl. 14:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });