#1 af simba81 (slettet)
spiser og spiser
Du læser en tråd i debat > vægttabsimba81 (slettet)
spiser og spiser
hej jeg er begyndt at spise for meget om aftenen pga kedsomhed er der nogle der har en god ide til at jeg ikke for spist for meget om aftenen.....
14 år10. februar 2010 kl. 20:56
Mivsel (slettet)
re: spiser og spiser
hvis det er kedsomhed kunne du evt. finde en hobby.
du kan læse, gøre rent, spille spil eller hvad du nu kan lide at lave
du kan læse, gøre rent, spille spil eller hvad du nu kan lide at lave
14 år10. februar 2010 kl. 21:44
SiriS (slettet)
Smiler over den med at gøre rent. Jeg har nemlig opdaget at når jeg er nervøs hjælper det mig meget at lave mad, det er utroligt beroligende, men hvad der er lige så beroligende er at gøre rent. Men måske nok liiidt kedeligt! Når man læser kan der nemt ryge snacks indenbords. Men det var nu ikke for at kritisere dine forslag, Mivsel! :-)
Sæt fantasien i sving med en liste over hvad du selv kunne tænke dig at foretage dig, simba! Jeg kan godt selv bruge den slags overvejelser ind imellem, så her er min til inspiration:
Sy
Male
Tegne
Surfe på nettet
Planlægge
Skrive
Gå en tur
Svømmehal
Fodbad
Skønhedspleje
Strikke
Bage
Men generelt synes jeg altid der er noget jeg er bagefter med, som jeg lige skal tage mig af: Regnskaber, oprydning, tøjvask, korrespondance, og jeg har sjældent tid til at kede mig.
Er du bundet til hjemmet af sovende børn, eller kan du tage ud, fx i svømmehallen eller gå på et salsahold eller noget?
Sæt fantasien i sving med en liste over hvad du selv kunne tænke dig at foretage dig, simba! Jeg kan godt selv bruge den slags overvejelser ind imellem, så her er min til inspiration:
Sy
Male
Tegne
Surfe på nettet
Planlægge
Skrive
Gå en tur
Svømmehal
Fodbad
Skønhedspleje
Strikke
Bage
Men generelt synes jeg altid der er noget jeg er bagefter med, som jeg lige skal tage mig af: Regnskaber, oprydning, tøjvask, korrespondance, og jeg har sjældent tid til at kede mig.
Er du bundet til hjemmet af sovende børn, eller kan du tage ud, fx i svømmehallen eller gå på et salsahold eller noget?
14 år11. februar 2010 kl. 08:45
gtfh (slettet)
Uha - det lyder præcis som mig. Jeg kan være nok så dygtig hele dagen, men mellem 20 og sengetid kan det nemt kikse.
Et middelmådigt råd som dog kan hjælpe en gang i mellem:
Drik stærk te (uden sukker og mælk, selvfølgelig) lakrids og kanel er der masser af smag i hvis det trækker lidt ekstra.
Gå tidligt i seng! Mentalt er det svært men DET virker og man er endda også frisk næste morgen.
Et middelmådigt råd som dog kan hjælpe en gang i mellem:
Drik stærk te (uden sukker og mælk, selvfølgelig) lakrids og kanel er der masser af smag i hvis det trækker lidt ekstra.
Gå tidligt i seng! Mentalt er det svært men DET virker og man er endda også frisk næste morgen.
14 år11. februar 2010 kl. 09:06
simba81 (slettet)
tak for de gode forslag jeg er desværre bundet til hjemmet da mine børn sover,og manden er på arbejde. men jeg er glad for at det ikke kun er mig der har lyst til at spise inden sengetid,jeg har haft tænkt på at gå tidligt i seng så det tror jeg at jeg prøver i dag.....
14 år11. februar 2010 kl. 20:09
brokke_bolle (slettet)
I de perioder hvor det går godt, drikker jeg vand i stedet for snacks. I mindre gode periode ryger jeg en masse cigaretter. Når det går skidt sørger jeg for kun/også at have gode snacks liggende (soltørrede tomater, frugt, råkost, müslibarer etc.).
14 år11. februar 2010 kl. 21:20
bruger slettet
Et godt råd , lav en regel om at man intet spiseligt indtager efter fx. kl.20.30, og spis inden da enten lidt frugt eller et stk. knækbrød med skrabet syltetøj, det tager lige toppen af den søde tand... Eller fx. Ribena light med kogende vand, rigtig god i forhold til kulden pt. og giver også lidt sødme uden det "koster" for meget i calorier.
14 år13. februar 2010 kl. 11:27
Sannew (slettet)
Jeg synes at der er kommet nogle rigtig gode ideer frem. Jeg tror også jeg vil lave en liste som SiriS's.
Min erfaring er dog, at nogen gange er man simpelt hen i en periode, hvor man må gufle, og at det kan være en god ide at indrette sig på det, og dvs finde noget guf, der er lavt i kalorier. Ellers ender man let med at komme til at spise lidt, og når man så har "syndet" giver man helt slip.
På min liste over "nu-må-der gufles" står:
isis-is
isis chokoladekage
brownie bagt efter opskrift fra diabetes foreningen
æblemos med lidt fibersund og pisket cremefine
nellie-dellies - men for din egen skyld ikke så mange!
græsk yoghurt 2 % med sukkerfri hindbærmarmelade
Hvis du planlægger det og serverer det for dig selv - med en god kop te, så smager det godt og du får ikke dårlig samvittighed
Min erfaring er dog, at nogen gange er man simpelt hen i en periode, hvor man må gufle, og at det kan være en god ide at indrette sig på det, og dvs finde noget guf, der er lavt i kalorier. Ellers ender man let med at komme til at spise lidt, og når man så har "syndet" giver man helt slip.
På min liste over "nu-må-der gufles" står:
isis-is
isis chokoladekage
brownie bagt efter opskrift fra diabetes foreningen
æblemos med lidt fibersund og pisket cremefine
nellie-dellies - men for din egen skyld ikke så mange!
græsk yoghurt 2 % med sukkerfri hindbærmarmelade
Hvis du planlægger det og serverer det for dig selv - med en god kop te, så smager det godt og du får ikke dårlig samvittighed
14 år13. februar 2010 kl. 12:04
hfriis (slettet)
Kende alt for godt det med at spise om aftenen. Jeg har god erfaring med en håndfuld havrefras. De er sprøde, knaser og er en lille smule søde. De tæller ikke så meget i regnskabet.
14 år16. februar 2010 kl. 08:39
Mivsel (slettet)
Siri S - bare rolig, det blev ikke opfattet som kritik.
Jeg er selv glad for at gøre rent, jeg bliver faktisk helt munter af det.
Og når jeg læser bliver jeg altid så fanget af det at jeg hverken spiser eller drikker samtidig - så for mig ville det virke.
Men det er klart det er forskelligt fra person til person :)
Jeg er selv glad for at gøre rent, jeg bliver faktisk helt munter af det.
Og når jeg læser bliver jeg altid så fanget af det at jeg hverken spiser eller drikker samtidig - så for mig ville det virke.
Men det er klart det er forskelligt fra person til person :)
14 år16. februar 2010 kl. 08:41