Nogle der har erfaring med at tabe mavefedt?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Nogle der har erfaring med at tabe mavefedt?
Hejsa. Jeg har set en bog der hedder "taljekuren" der går ud på at man taber 1 kg om ugen. Man spiser 5 måltider om dagen på den, og den forløber over 6 uger. Den siger: tab 6 kilo på 6 uger. Den er sigtet mod at tabe fedt fra maven, og i den er også nogle ugentlige øvelser man skal bruge. Jeg er umiddelbart lidt fristet af den, men ved også godt at kure og mig er en uhyre dårlig cocktail, der oftest ender ud med at jeg får ædeflip i 1 måned efter jeg har været på kur, og så skal starte forfra. Er der nogle der har prøvet den? Eller nogle der har erfaring med at få sin talje igen og tabe fedt fra maven? Hvordan har I gjort og hvordan er det gået?
14 år8. februar 2010 kl. 14:44
re: Nogle der har erfaring med at tabe mavefedt?
Min erfaring og viden siger mig, at det er engang fis.
Hvor på kroppen man tager på og taber sig er genetisk bestemt - det tror jeg ikke man kan ændre på med kost. Ligesom man heller ikke kan punktforbrænde med motion.
Eneste løsning er et generelt vægttabt så skal mavefedet nok følge trop før eller siden.
Og når du har dårlige erfaringer med kure, synes jeg da helt bestemt, at du skal holde dig fra den.
Gør det der virker (kost og motion) på den måde der virker for dig!
Held og lykke med det! :-D
14 år8. februar 2010 kl. 19:03
Drop det, drop det, drop det!
Der findes ikke nogen mirakelkur, og man kan ikke, uanset hvordan man spiser, bestemme hvilket fedt på hvilke dele af kroppen man taber sig.

Stort set alle kure virker - man taber sig når man er på dem. Men er det et liv - at være på den ene mærkværdige kur efter den anden? Og som du selv siger, blot for at ende i et ædeflip når man slipper tøjlerne en smule, fordi kroppen skriger på normal mad.

Slut fred med din kropsform, den er som den er, og du vil tabe dig jævnt over det hele, ikke pludselig ændre form.

God fornøjelse

mvh
Bøge

14 år8. februar 2010 kl. 19:11
jeg har engang læst i iform, at fuldkornsgruppen tabte mere fedt på maven end, ikke fuldkornsgruppen selvom kalorierne er de samme.
men man kan ikke punkttræne...
14 år21. februar 2010 kl. 10:44
Hej.
Min erfaring siger mig, at der kun er en vej frem til at tabe fedt på maven, og det er mavebøjninger en mas. Den benytter jeg mig selv af, så rigtig god fornøjelse:-)
14 år21. februar 2010 kl. 17:57
Yo, jeg tog 20 kg på under sygdom, og da jeg var stillesiddende og havde spist virkelig fedt, var det meste på maven. Sådan lidt gravid look.

Det er sandt at man ikke kan decideret punkttræne, man kan tabe sig, og stramme op.

Jeg har nu trænet Tracy Anderson Post Pregnancy (og hendes andre dvd'er) i 1/2 år og jeg har næsten fået strammet det hele ind igen. Den er superhård, en masse mave øvelser som jeg aldrig havde prøvet før, men det er det eneste jeg har prøvet der virkelig er effektivt. Allerede efter første gang kunne jeg se og føle forskel. Jeg elsker virkelig den dvd. Købte den via Amazon.
14 år21. februar 2010 kl. 18:18
Skal lige tilføjes, jeg har tabt indtil videre 9 cm om maven med mine første 10 kg af.
14 år21. februar 2010 kl. 18:22
jeg tror på at man taber sig først der hvor der sidder mest fedt men, man kan godt få flad mave ved at lave mavebøjninger jeg har god erfaring med DVD ( flad mave og stærk ryg) fra Iform af......
14 år22. februar 2010 kl. 09:04
Jeg er færdig med at tabe mig og er nu ved at tone op. Jeg har gode resultater ved at lave maveøvelser. Det er rigtigt, at man ikke kan bestemme, hvor fedtet ryger af, men man kan stramme op nedenunder og få det til at sidde pænere
14 år22. februar 2010 kl. 13:05
lige en kommentar herfra, man vil alt andet lige får en pænere og mere stramt look , hvis man træner sine mavemuskler, så korsettet indenunder ihvertfald er stramt.
JEg kan sig at da ejg for mange år siden vejede omrking 60 kilo og dyrekde sport 6 gange om ugen, havde jeg stadig en mavedelle.....
14 år22. februar 2010 kl. 15:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });