Hvad med... ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvad med... ?
Hejsa.

Jeg er ny på dette forum, og har læst mig til at der er lidt stille herinde. HVad om vi får lidt mere gang i den.?
En ting er at skrive, hjælpe og støtte mht at tabe sig, da det jo er det vi er her for, men hvad med at skrive lidt mere om os selv.. Fortælle hvad vi laver på arbejde og i fritiden og den slags.
Det kan jo nogle gange gøre folk klogere eller inspirere til at prøve noget nyt.
Og hvad med at dele gode fedtfattige opskrifter?

Jeg vil gerne starte. Jeg bor i Østjylland sammen med min kæreste. Har et dejligt job hvor jeg arbejder med dyr og mennesker, men desværre er det ikke så aktivt(motionsmæssigt) .
Jeg prøver at komme ud at løbe så tit som muligt og går til ridning en gang om ugen. Desværre er overskuddet bare ikke så stort til motion efter en arb. dag på 9 timer.. (8-17)

Håber de fleste som er aktive herinde skriver i denne tråd, så kan vi samtidig få et overblik over hvem der er her :)

MVH Qui
18 år10. februar 2006 kl. 10:25
re: Hvad med... ?
Hejsa

ja, jeg er også frisk på lidt mere gang i den herinde.

Jeg er 38 bosat i det nordlige jylland med yngre kæreste og 1 hjemmeboende barn, som skla konfirmeres. ( Har en søn mere på knap 20)

Kæresten læser til lærer, og jeg er ny førtidspensionist pga arbejdsskade.
Min tid går bl.a med motion, musik, strik ( til min hjemmeside) prøver på at læse ( ikke nemt uden korttidshukommelse) Og så surfer jeg en del på nettet.

Vi har hund og en stak katte og bor på et gammelt faldefærdigt nedlagt landbrug - men der skal nok komme bedre tider, tror vi :-)

Hilsen
Baby
18 år10. februar 2006 kl. 11:49
re: Hvad med... ? - Marianne
Jamen så vil jeg da også være med.

Jeg er jo ikke ny - tror nok jeg har været med herinde lige siden starten.

Jeg bor i - tja - jeg ved egentlig ikke om det er nordsjælland eller københavns området - lige midt imellem i Værløse. Jeg er 33 år, bor alene, men har en skøn kæreste (som dog ikke ved om han vil være far - mit største projekt/problem). Jeg er "kontornusser" inden for Forsvaret, hvor jeg sidder og registrere post, betaler regninger mm. Så motionen kan også ligge på et lille sted for mig dagligdagen.

Kæresten og jeg træner/motionere ca. 2 gange om ugen med vægte/løbebånd og kondicykel. Jeg prøver at overbevise mig selv om, at jeg sagtens kan nå at cykle noget mere hjemme - hvor jeg også har en kondicykel stående. Og alt hjælper jo.

Og I har jo nok læst mine andre indlæg, så jeg vil ikke rode mig ud i den store "Jeg vil ha´ et barn"-snak igen. Fritiden går jo for det meste med kæresten og Weightwatchers hvor jeg er medhjælper. Det hjælper jo med til at jeg ikke falder helt i, jeg SKAL jo på vægten hver eneste onsdag. Konsulenten lader mig ikke spriner over *griner*. Jeg har dog også mange hobbies, jeg holder meget af at lave papirklip / lap på lap, decoupage, akvarelmaling, ja kort sagt jeg kan godt lide at lave noget med hænderne.

Hmm... nu må jeg vist heller slutte for denne gang. Jeg er i hvert fald meget glad for at jeg kom igang herinde igen. I er bare SÅ skønne allesammen.

Knuzer til alle.

Marianne
18 år10. februar 2006 kl. 12:22
Jeg er 48 år, så jeg er der i livet hvor børnene er flyttet hjemmefra. Jeg har 4 af dem. Det har så givet mig tid som jeg kan bruge på mig selv. Derfor er jeg en flittigt bruger af det lokale motionscenter. Jeg arbejder med voksne udviklingshæmmede på et bosted så der er skiftende arbejdstider, og arbejde hveranden weekend. Det giver til gengæld fri på hverdage. De formiddage jeg har ledige bruger jeg så i motionscenteret, det bliver mindst 3 gange om ugen.

Jeg tabte 10 kg. sidste år ved at tælle kalorier, men jeg fandt først denne side i efteråret. Mit vægttab er dog fuldstændigt gået i stå nu, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, men det kender I jo til.
Jeg bor på vestfyn.
18 år10. februar 2006 kl. 13:36
Jeg er 48 år, så jeg er der i livet hvor børnene er flyttet hjemmefra. Jeg har 4 af dem. Det har så givet mig tid som jeg kan bruge på mig selv. Derfor er jeg en flittigt bruger af det lokale motionscenter. Jeg arbejder med voksne udviklingshæmmede på et bosted så der er skiftende arbejdstider, og arbejde hveranden weekend. Det giver til gengæld fri på hverdage. De formiddage jeg har ledige bruger jeg så i motionscenteret, det bliver mindst 3 gange om ugen.

Jeg tabte 10 kg. sidste år ved at tælle kalorier, men jeg fandt først denne side i efteråret. Mit vægttab er dog fuldstændigt gået i stå nu, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, men det kender I jo til.
Jeg bor på vestfyn.
18 år10. februar 2006 kl. 13:37

Jeg bor på vestfyn.
18 år10. februar 2006 kl. 13:37
Hej hej.

Jeg er en kvinde på 43 år. Jeg bor i det skøønne Nordjylland, tæt på skoven. Desværre bliver det til alt for få ture i skoven på denne årstid - lige nu er det en temmelig pløret fornøjelse at gå der. Ikke engang hunden gider gå der ;-)

Jeg arbejder som pædagog, hvilket kan være stillesiddende. Det søger jeg at kompensere for ved at stå ef bussen et par stoppesteder før , ca 2,5 km bliver det til fra bussen til jobbet og på hjemturen bliver det til ca. 2 km
Se det burde jo være motion nok, men tilsyneladende er min krop ikke tilfreds - det rokker i hvert fald ikke så meget ved vægten for tiden. Jeg forsøger i øvrigt at tælle WW points. Men noget må jeg jo gøre galt.

Om 5 uger skal jeg have reduseret mit maveskind - det har ikke trukket sig sammen efter min graviditet for 15 år siden, og nu gider jeg ikke mere mine to "ekstra bryster", der hænger under maven - så jeg burden have stor motivation, men . . .

Håber vi på denne side kan indpiske lidt mod og entusiasme i hinanden.
Jeg vil derfor gerne ønske jer alle held og lykke samt en stor portion viljestyrke.

Knus snartslank
18 år10. februar 2006 kl. 13:50
re: re: Hvad med... ?
Hejsa!
Jamen jeg er jo Muldebeerg. Har været med lige så længe herinde som Marianne og var før med på et forum på Mad og Sundhed (det var godt dengang :o().
Jeg bor i Østjylland med min kæreste, er 31 år og tabte mig for godt 1 år siden 5 kg. og var på vej ned mod mit endelige mål 66 kg. Men en halebensskade satte en stopper for motion og vægttab i en periode og siden da, har jeg simpelthen ikke kunne smide kg, til gengæld har jeg taget godt 8 kg. på. ÆV æv æv, men jeg kæmper videre. Har skiftende arb.tider og er ikke den store tilhænger af de forskellige "livsstilskure", da de ikke passer ind i mit liv og mine arb.tider. Ved siden af mit faste job er jeg livredder i en svømmehal og svømmer til tider også rigtigt meget.
Mit største problem er nok kosten, selvom jeg ikke selv synes den er helt gal *gg*. Men motion er der i hvert fald nok af..

Knus fra Muldebeerg
18 år10. februar 2006 kl. 15:23
Hvor er det dejligt så mange allerede har svaret :)
Jeg glemte iøvrigt at skrive min alder - Jeg er 23.

Har I forslag til hvordan man, her over nettet kan støtte og følge lidt op "på hinanden"?
Jeg går ikke til noget WV og den slags, så ville gerne man alligevel en gang om ugen f.eks kunne "stå til regnskab" overfor de andre ved en vejning.
18 år10. februar 2006 kl. 16:47
Hej!
Jeg er en kvinde på 26, bor i København og mangler lige at smide de sidste kilo. Men det er svært!
Jeg synes det kunne være en god ide hvis vi lavede status over vores vægttab en gang om ugen, f.eks. mandag. Så kunne man fortælle lidt om hvordan det går og følge med i hvordan det går for de andre.
18 år10. februar 2006 kl. 21:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });