Basalstofskifte

Du læser en tråd i debat > vægttab

Basalstofskifte
Nu har jeg prøvet at finde ud af hvad jeg helt basalt bruger, men de forskellige steder jeg har regnet det ud har det svinget mellem 6700-8100 kJ

det er en ret stor forskel, særligt når man nu forsøger at tabe sig.

Hvilken metode kan i anbefale, hvis man vil have det så præcist som muligt?
14 år3. februar 2010 kl. 13:49
re: Basalstofskifte
Nu har du jo ikke oplyst hvor du har fundet de forskellige beregnere henne så det er lidt svært at vurdere. Hvis du vil være sikker på ikke at sulte din krop rent kcal indtags mæssigt kan du jo altig gå efter den høje og så motionere det mere.

Er du mand/kvinde, hvor gammel er du, hva vejer du og hvor meget bevæger du dig?
14 år3. februar 2010 kl. 22:08
Det er meget simpelt...

Du ganger din vægt med 24, så har du dit basalstofskifte, for et eller andet sted har jeg læst at man forbrænder sin egen vægt i kalorier hver time..

Så fx vejer jeg 60kg, så hver time brænder jeg 60kcal hvis jeg bare ligger og sover... dvs 60x24 = 1440kcal
14 år3. februar 2010 kl. 23:04
angelique - de forskellige beregnere fandt jeg ved en enkelt søgning på google. og prøvede så et par stykker for at se hvor enige de var.

Og det var nu ikke fordi i skulle regne det ud for mig, ville bare gerne finde en præcis regne metode :)

Poisen - ifølge din metode skal jeg have lige omkring 1600 kcal, eller 6900 kJ. det lyder jo sådan set meget fornuftigt
14 år4. februar 2010 kl. 08:34
Grunden til at jeg spurgte til din krops størrelse er at de forskellige beregnere på nettet er baseret på videnskabelige undersøgelser med forskellige typer forsøgspersoner og derfor skal man self bruge det data der passer til din krop. Der er i forvejen altid forskel på hvad undersøgelserne men de flest der er lavet på kaukasiske mennesker der ikke er svært overvægtige afviger ikke på voldsomt meget fra hinanden.
14 år7. februar 2010 kl. 23:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });