#2 af snartslank (slettet)
Hesten er løbet væk... jeg kan i hvert fald ikke komme op på den
Du læser en tråd i debat > vægttabsnartslank (slettet)
re: Hesten er løbet væk... jeg kan i hvert fald ikke komme op på den
Hej Marianne.
Godt at høre jeg ikke er ene om ikke at kunne få fod i egen stigbøjle.
Jeg forstår ikke at jeg ikke kan tage mig sammen. Jeg har rygrad som en vandmand (ingen) Det driver mig til vandvid. Om 5 uger skal jeg have mit maveskind skåret til i rette størelse efter en stor graviditet. Synes selv det ville være fint at tabe 5 kilo inden da, når nu jeg har chancen for at få en fin fin mave - men.......... Måske vi kan støtte hinanden? Jeg kan mærke dette forum er godt - føler det hjælper mig når jeg skal stå til regneskab - Jeg har holdt mig væk fra WW siden uge 1 fordi jeg ikke kan få gang i mit vægttab - hvor vattet!!
Jeg håber indeligt vi får styr på vægten ( og vores spisetrang)
knus snartslank
Godt at høre jeg ikke er ene om ikke at kunne få fod i egen stigbøjle.
Jeg forstår ikke at jeg ikke kan tage mig sammen. Jeg har rygrad som en vandmand (ingen) Det driver mig til vandvid. Om 5 uger skal jeg have mit maveskind skåret til i rette størelse efter en stor graviditet. Synes selv det ville være fint at tabe 5 kilo inden da, når nu jeg har chancen for at få en fin fin mave - men.......... Måske vi kan støtte hinanden? Jeg kan mærke dette forum er godt - føler det hjælper mig når jeg skal stå til regneskab - Jeg har holdt mig væk fra WW siden uge 1 fordi jeg ikke kan få gang i mit vægttab - hvor vattet!!
Jeg håber indeligt vi får styr på vægten ( og vores spisetrang)
knus snartslank
18 år7. februar 2006 kl. 19:37
cmf
Jeg har engang fået et råd som skulle fremme vægttab og syre-/basebalance, samtidig med at det er med til at øge væskeindtaget. Man skal drikke et glas vand med een spise-skefuld æblecider-eddike i, på fastende hjerte og før hvert måltid.
Måske værd at forsøge med. Underalle omstændigheder er der plads til mindre mad, når man lige har drukket et stort glas vand :- )
Måske værd at forsøge med. Underalle omstændigheder er der plads til mindre mad, når man lige har drukket et stort glas vand :- )
18 år8. februar 2006 kl. 09:24
Asta Elise (slettet)
Kære Marianne
Jeg har gerne ville svare før, men det er først nu der er ro i huset og ti minutter til tastaturet.
Jeg har bemærket at du skriver sliksult - altså ikke sult efter en tomatmad eller et par kartofler. Det får mig til at tro, at du måske har et svingende blodsukker, det er nemlig meget almindeligt.
Imens jeg var gravid, fik jeg en samtale med en diætist for at lære at holde mit blodukker i ro, og der lærte jeg en masse.
Jeg vil foreslå dig at lægge lidt om på din kost om eftermiddagen for at undgå aftensulten. Når du kommer hjem fra arbejde (eller lige før du forlader arbejdspladsen, hvis du har lang vej hjem) kan du spise et halvt stykke rugbrød med pålæg og nogle grønsager. Hvis du kan klare at spise 300 til 400 g grøntsager (feks gulerødder eller en råkostsalat) til din eftermiddagsmad og aftensmad, vil fibrene hjælpe med at holde dit blodsukker i ro og sørge for at, du ikke får så stor sliktrang. (Det svare til 120 kalorier eller 2 ww point)
Jeg synes det er en rigtig god ide at få slik og kager ud af huset. Det er simpelthen for galt hvor mange tilbud der findes på kage og slik i reklamerne. Det kan ikke være meningen at vi alle skal æde os tykke og syge,mens slikproducenterne scorer kassen!
Hilsen Asta Elise
Jeg har gerne ville svare før, men det er først nu der er ro i huset og ti minutter til tastaturet.
Jeg har bemærket at du skriver sliksult - altså ikke sult efter en tomatmad eller et par kartofler. Det får mig til at tro, at du måske har et svingende blodsukker, det er nemlig meget almindeligt.
Imens jeg var gravid, fik jeg en samtale med en diætist for at lære at holde mit blodukker i ro, og der lærte jeg en masse.
Jeg vil foreslå dig at lægge lidt om på din kost om eftermiddagen for at undgå aftensulten. Når du kommer hjem fra arbejde (eller lige før du forlader arbejdspladsen, hvis du har lang vej hjem) kan du spise et halvt stykke rugbrød med pålæg og nogle grønsager. Hvis du kan klare at spise 300 til 400 g grøntsager (feks gulerødder eller en råkostsalat) til din eftermiddagsmad og aftensmad, vil fibrene hjælpe med at holde dit blodsukker i ro og sørge for at, du ikke får så stor sliktrang. (Det svare til 120 kalorier eller 2 ww point)
Jeg synes det er en rigtig god ide at få slik og kager ud af huset. Det er simpelthen for galt hvor mange tilbud der findes på kage og slik i reklamerne. Det kan ikke være meningen at vi alle skal æde os tykke og syge,mens slikproducenterne scorer kassen!
Hilsen Asta Elise
18 år9. februar 2006 kl. 07:56
Asta Elise (slettet)
Tilføjelse
Hov - Jeg glemte at nævne at du selvfølgelig skal spise aftensmad som du plejer, blot supplere med grøntsagerne. Det er nemlig kombinationen af almindelig mad og grøntsager som giver det rolige blodsukker.
Hvis du alligevel falder i med slik - så spis en gulerod eller et stykke fuldkornsrugbørd sammen emd slikket. Det vil også holde dit blodsukker i ro og dermed bremse din sliksult.
hilsen Asta Elise
Hvis du alligevel falder i med slik - så spis en gulerod eller et stykke fuldkornsrugbørd sammen emd slikket. Det vil også holde dit blodsukker i ro og dermed bremse din sliksult.
hilsen Asta Elise
18 år9. februar 2006 kl. 08:02
Asta Elise (slettet)
Endnu en tilføjelse
Hej Marianne
Det kan også hjælpe på sliktrangen med lidt rolig motion. Når det bliver lidt bedre vejr, kan du slukke fjernsynet og gå en lille aftentur - måske bare en halv time. Det hjælpe også på at holde blodsukkeret i ro.
Hilsen Asta Elise
Det kan også hjælpe på sliktrangen med lidt rolig motion. Når det bliver lidt bedre vejr, kan du slukke fjernsynet og gå en lille aftentur - måske bare en halv time. Det hjælpe også på at holde blodsukkeret i ro.
Hilsen Asta Elise
18 år9. februar 2006 kl. 08:12
Muldebeerg
Hej Marianne
Allerførst, dejligt at se dig igen...;o) Du plejer at have en god og motiverende virkning på mig, så det håber jeg vi måske kan have på hinanden denne gang. Jeg vil MEGET gerne være med til at støtte dig (og selvfølgelig også Jer andre) herinde.
Jeg knokler på med motionen, men der sker desværre ikke meget med vægten, må jeg indrømme. Det har jo nok noget med mit madindtag at gøre, det er jeg ikke i tvivl om, så jeg må forsøge at ta' mig selv lidt i nakken igen. Jeg har tabt 1½ kg. her i januar måned og her i starten må det være min kæphest, at de bliver væk! Dernæst håber jeg at der snart forsvinder lidt mere, -men nu må vi se. Har lige lavet en aftale med en veninde i dag om ,at vi i næste uge (for mit vedkommende fra imorgen, da jeg skal til Langeland på arb. de næste 5 dage) IKKE må spise slik, kager, chips eller choko. Først gælder det i en uge og så må vi lige revurdere derefter...Er der andre der er med?
Marianne, du plejer at være så GOD til at komme op på hesten igen og få sparket kiloene afsted, -jeg håber snart du finder gejsten, ellers sig til, så skal jeg forsøge at "presse" dig lidt (på den gode måde..)
Masser af knus fra Muldebeerg
Jeg knokler på med motionen, men der sker desværre ikke meget med vægten, må jeg indrømme. Det har jo nok noget med mit madindtag at gøre, det er jeg ikke i tvivl om, så jeg må forsøge at ta' mig selv lidt i nakken igen. Jeg har tabt 1½ kg. her i januar måned og her i starten må det være min kæphest, at de bliver væk! Dernæst håber jeg at der snart forsvinder lidt mere, -men nu må vi se. Har lige lavet en aftale med en veninde i dag om ,at vi i næste uge (for mit vedkommende fra imorgen, da jeg skal til Langeland på arb. de næste 5 dage) IKKE må spise slik, kager, chips eller choko. Først gælder det i en uge og så må vi lige revurdere derefter...Er der andre der er med?
Marianne, du plejer at være så GOD til at komme op på hesten igen og få sparket kiloene afsted, -jeg håber snart du finder gejsten, ellers sig til, så skal jeg forsøge at "presse" dig lidt (på den gode måde..)
Masser af knus fra Muldebeerg
18 år10. februar 2006 kl. 15:01
Ja det er længe siden jeg har skrevet herinde, det var kun de 2 første uger der gik godt, og siden er det gået knap så godt. Jeg kan simpelthen ikke finde gesten til at følge weightwatchers programmet lige nu. Jeg synes stadig det er et kanon godt program, og jeg følger det da også hver eneste dag. Lige indtil efter aftensmaden, der bliver jeg totalt slikslulten og kan slet ikke styre mig. Så nu har jeg taget det skridt at der slet ikke findes noget som helst slik i mit hjem. Hvis jeg skal falde i bliver det i rigtig mad.
Jeg kan også meget bedre styre mig når jeg er sammen med min kæreste, så har jeg slet ingen problemer. Det er når jeg er alene. Og jeg ved jo godt, at det kun er mig selv det går ud over. Og jeg bonker da også mig selv rigtig meget (selvom det ikke hjælper spor). Som dr. Phil plejer at sprøge: "Virker det for dig?" ... Og NEJ det virker ikke spor.
Idag tror jeg at jeg kan holde mine point. Jeg har i hvert fald planlagt hele dagens måltider, + at kæresten kommer til aftensmad. Og jeg har også planlagt nogle af de restende dage af ugen hvad aftensmad angår. Morgenmad og frokost er jo næsten det samme hver dag alligevel. Og det er mellemmåltiderne også.
Jeg kæmper med at drikke nok vand. Jeg får drukket nok i 2-3 dage i træk, og så er det som om det glipper igen. Og det kan ses på vægten, for så sker der ikke spor.
Og så hjælper det jo heller ikke, at jeg stadig kæmper mod mine "julekilo", det er godt nok trælst. Men jo før jeg får taget mig rigtig grundigt sammen, jo bedre. Jeg tror jeg vil til at skrive herinde noget oftere, så får jeg trods alt luft for alle mine tanker, og får lidt mere styr på hvad jeg skal gøre, når jeg skriver det ned.
Tak fordi I ville læse. Håber I har det godt.
Knuz Marianne