#2 af angelique (slettet)
Hjælp til motion/underskud
Du læser en tråd i debat > vægttabangelique (slettet)
re: Hjælp til motion/underskud
Det burde det sagten kunne. Det kommer self an på hvor meget du vil drikke når du drikker og hvor meget junkfood der kommer med i købet der. Men det er på ingen måde urealistisk at være 700 kcal i underskud.
Det vigtigte er self at du rør dig nok men osse at du spiser nok. Nu kan jeg ikke se hvad du vejer men 1200 kcal er alt for lidt for rigtig mange mennesker og især folk der vejer mere end de burde. Man skal spise for at kunne tabe sig.
Prøv at taste alt hva du laver ind på en dag og alle dine fødevarer så får du et bedre overblik over hva maden "koster" men også hva dine normale fysiske aktiviteter bruger, fx din cykling og dit arbejde. Derfra kan du bedre vurdere hvor meget motion du ellers skal dyrke for at være i underskud. Og så er det vel også vigtigt at huske at motion også skal dyrkes for ens sundhed og ikke kun for at tabe sig. Når man opnår sin ideal vægt er det jo stadig vigtigt at blive ved med at styrketræne og lave cardio :)
Det vigtigte er self at du rør dig nok men osse at du spiser nok. Nu kan jeg ikke se hvad du vejer men 1200 kcal er alt for lidt for rigtig mange mennesker og især folk der vejer mere end de burde. Man skal spise for at kunne tabe sig.
Prøv at taste alt hva du laver ind på en dag og alle dine fødevarer så får du et bedre overblik over hva maden "koster" men også hva dine normale fysiske aktiviteter bruger, fx din cykling og dit arbejde. Derfra kan du bedre vurdere hvor meget motion du ellers skal dyrke for at være i underskud. Og så er det vel også vigtigt at huske at motion også skal dyrkes for ens sundhed og ikke kun for at tabe sig. Når man opnår sin ideal vægt er det jo stadig vigtigt at blive ved med at styrketræne og lave cardio :)
14 år3. februar 2010 kl. 22:01
Kusmi (slettet)
re: Hjælp til motion/underskud
tusind tak for svaret! :)
jeg er 173 høj og vejer ca. 65-66 kg. (min vægt driller lidt)
jeg er 173 høj og vejer ca. 65-66 kg. (min vægt driller lidt)
14 år4. februar 2010 kl. 16:58
Jeg har sat mig det mål at tabe 5,5 kg på 2 måneder altså d. 2 april. Hjemmesiden her "fortæller" mig så at jeg skal have et dagligt underskud på omkring 700 kcal. Og uha her er jeg helt lost. Er dette overhovedet realistisk? jeg cykler til dagligt min. 10 km, ellers går jeg en rask gåtur på 5-6 km! derudover løber jeg et par gange om ugen og så laver jeg ofte en del styrketræning hjemme.Men hvor meget motion behøver jeg at dyrke hver dag? jeg indtager normalt omkring 1.200 - 1.500 kcal (dog kan har jeg tendens til at indtage lidt mere om fredagen). Jeg holder af at feste, men jeg har holdt mig fuldstændig fra alkohol siden nytår idet jeg jo kæmper med et vægttab. Kan det lade sig gøre at tabe sig hvis jeg drikker en gang om måneden? (jeg drikker kun vodka)
håber i vil hjælpe mig!! :)