#2 af gtfh (slettet)
Kvinde-spørgsmål!
Du læser en tråd i debat > vægttabgtfh (slettet)
re: Kvinde-spørgsmål!
Uha! - her burde jeg så ikke blande mig, men som hankøn undrer jeg mig tit over hvorfor man, når man nu ved at problemet opstår, ikke vejer sig oftere.
Selv er jeg på vægten hver eneste dag netop for at undgå at en uge eller månedsvejning falder på en af de dumme dage - dem har vi jo alle. Jeg kunne ikke tænke mig at gå og være nede en hel uge eller måned fordi man lige rammer møgdagen.
Selv er jeg på vægten hver eneste dag netop for at undgå at en uge eller månedsvejning falder på en af de dumme dage - dem har vi jo alle. Jeg kunne ikke tænke mig at gå og være nede en hel uge eller måned fordi man lige rammer møgdagen.
14 år2. februar 2010 kl. 21:35
Gine (slettet)
Hejsa påvejtil60
Personligt stiger min vægt 500-1000 g lige inden, men falder så idagene efter med det samme eller mere. og faktisk denne gang siger vægten 1½ kg inden og desværre ikke tabt lige dagen efter som jeg plejer.... for mig svinger det meget... mine p-piller har også påvirket mig meget de sidste 5 mdr ved at skubbe min mens 3 dage frem...
Så der sker helt kalrt noget i dagene op til... :o(
Kan du slet ikke mærke noget på tøjet eller måske målebåndet?
Hilsen
Gine
Personligt stiger min vægt 500-1000 g lige inden, men falder så idagene efter med det samme eller mere. og faktisk denne gang siger vægten 1½ kg inden og desværre ikke tabt lige dagen efter som jeg plejer.... for mig svinger det meget... mine p-piller har også påvirket mig meget de sidste 5 mdr ved at skubbe min mens 3 dage frem...
Så der sker helt kalrt noget i dagene op til... :o(
Kan du slet ikke mærke noget på tøjet eller måske målebåndet?
Hilsen
Gine
14 år3. februar 2010 kl. 09:43
påvejtil60
Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan mærke en forskel, men det kan godt være at jeg er lidt mere "oppustet" i midterregionen end normalt.. det er ikke noget jeg tænker over. Og jeg tør ikke stole på spejlet, for jeg har det med faktisk at se mig selv tyndere end jeg er. En form for omvendt anorektisk selvopfattelse, skulle man tro :)
Og det fortæller mig også lige nu, at jeg har tabt mig mere end de 300 gram.
Men jaja, jeg må jo bare holde ud :) før eller siden (Helst før!!) bliver vægten jo nødt til at dale.
Mht. mål, måler jeg 1 gang om måneden lår og talje. Intet var tilsyneladende smuttet på låret, men 3 cm i taljen. Hvilket jo er dejligt, men heller ikke meget efter en hel måneds anstrengelser.
Og det fortæller mig også lige nu, at jeg har tabt mig mere end de 300 gram.
Men jaja, jeg må jo bare holde ud :) før eller siden (Helst før!!) bliver vægten jo nødt til at dale.
Mht. mål, måler jeg 1 gang om måneden lår og talje. Intet var tilsyneladende smuttet på låret, men 3 cm i taljen. Hvilket jo er dejligt, men heller ikke meget efter en hel måneds anstrengelser.
14 år3. februar 2010 kl. 15:26
simba81 (slettet)
dagene op til tager jeg 2 kg på men har tabt dem igen når det er slut igen og de fleste gange har jeg tabt yderligere 1 kg....jeg bruger godt nok ikke p-piller....
14 år7. februar 2010 kl. 20:41
Knirke82 (slettet)
Altså når du har tabt 3 cm i taljen må det være mere end 300 gr. Hvis jeg taber 1 cm i taljen svare det groft sagt til et lille kilo for mig (169 høj). Dette er dog blevet lidt mindre efter jeg er begyndt at styrketræne to gange om ugen.
Så hvis du træner en del samtidigt med, kan det jo også delvist være noget at svaret på det føles som det går langsomt.
Som en af de andre vil jeg også primært anbefale målebåndet frem for vægten
Men godt spørgsmål :)
Så hvis du træner en del samtidigt med, kan det jo også delvist være noget at svaret på det føles som det går langsomt.
Som en af de andre vil jeg også primært anbefale målebåndet frem for vægten
Men godt spørgsmål :)
14 år17. februar 2010 kl. 10:54
bruger slettet
Hej påvejtil60!
Jeg kan dælme godt forstå dine frustrationer, og jeg vil også råde dig til at veje dig noget oftere. Det er simpelthen for surt at få ødelagt en hel måned, fordi vejningen falder lige oveni en dårlig dag - lige meget om det er på grund af menses eller noget andet. Jeg vejer mig en gang om ugen, og det synes jeg fungerer fint. På den måde kan jeg ofte "justere", hvis der er noget, der ikke fungerer.
For det andet synes jeg du skal tage din kost op til overvejelse også. Spiser du måske for sjældent eller for lidt? Når du motionerer meget, er det vigtigt at få ret meget protein, så du holder dine muskler ved lige. Stærke muskler = en høj forbrænding! Og du holder yderligere din forbrænding i gang ved at spise ofte - altså bare et stykke fiberrigt knækbrød med fedtfattigt kødpålæg mellem måltiderne ville sikkert gøre underværker!
Jeg kan dælme godt forstå dine frustrationer, og jeg vil også råde dig til at veje dig noget oftere. Det er simpelthen for surt at få ødelagt en hel måned, fordi vejningen falder lige oveni en dårlig dag - lige meget om det er på grund af menses eller noget andet. Jeg vejer mig en gang om ugen, og det synes jeg fungerer fint. På den måde kan jeg ofte "justere", hvis der er noget, der ikke fungerer.
For det andet synes jeg du skal tage din kost op til overvejelse også. Spiser du måske for sjældent eller for lidt? Når du motionerer meget, er det vigtigt at få ret meget protein, så du holder dine muskler ved lige. Stærke muskler = en høj forbrænding! Og du holder yderligere din forbrænding i gang ved at spise ofte - altså bare et stykke fiberrigt knækbrød med fedtfattigt kødpålæg mellem måltiderne ville sikkert gøre underværker!
14 år17. februar 2010 kl. 11:44
Rov (slettet)
Jeg vejer mig personligt næsten hver dag, men taster kun ind her når vægten er gået ned. På den måde gør det ikke så meget hvis den svinger, det er jo normalt.
Som de andre siger, tast dine mål ind også, under profil-vægt-cm, nogle måneder har jeg tabt 5 cm, om maven for eksempel, men ikke så meget kg vis, fordi jeg har trænet. Det er da ikke at kimse af :)
Som de andre siger, tast dine mål ind også, under profil-vægt-cm, nogle måneder har jeg tabt 5 cm, om maven for eksempel, men ikke så meget kg vis, fordi jeg har trænet. Det er da ikke at kimse af :)
14 år17. februar 2010 kl. 17:08
Noia (slettet)
P-piller er roden til alt ondt for mig. Har siden jeg kom på dem for godt 3 år siden ikke været i stand til at tabe mig det mindste, og humørsvingerne kommer og går.
Syntes dog ikke jeg har bemærket at min vægt skulle ændre sig når den månedlige nærmer sig eller er i gang. Jeg drikker til gengæld heller ikke meget andet end bare rent vand, så ved ikke om det har betydning for væskeophobninger
Syntes dog ikke jeg har bemærket at min vægt skulle ændre sig når den månedlige nærmer sig eller er i gang. Jeg drikker til gengæld heller ikke meget andet end bare rent vand, så ved ikke om det har betydning for væskeophobninger
14 år21. februar 2010 kl. 11:54
rikkeh87 (slettet)
Jeg kender det godt. Det er så frustrerende. Jeg er lige startet herinde og er ligesom dig på p-piller. Jeg startede med at tabe mig fint og var foran mit mål på kort tid. Havde tabt 1,6 kg på under en uge, men så var det tid til det månedlige. 2,1 kg røg på fra den ene dag til den anden. Jeg var godt klar over, at jeg voksede lidt ifm. menstruationen, men ikke at det var så meget og så hurtigt. Desværre forsvinder det ikke helt så hurtigt som det kommer, men vægten er dog på vej ned igen.
Jeg ved ikke om det er p-pillerne der samler væske i kroppen, men det kunne godt lyde sådan.
Jeg synes det var svært at acceptere den pludselige vægtstigning, og fik rigtig meget lyst til at droppe det hele igen. Det er rart at se, at jeg ikke er den eneste det sker for:)
Jeg ved ikke om det er p-pillerne der samler væske i kroppen, men det kunne godt lyde sådan.
Jeg synes det var svært at acceptere den pludselige vægtstigning, og fik rigtig meget lyst til at droppe det hele igen. Det er rart at se, at jeg ikke er den eneste det sker for:)
14 år23. februar 2010 kl. 12:37
For dælen, jeg er SUR.. Jeg har motioneret og spist ynkeligt lidt hele januar, og hvad er takken? 300 gram tabt!!!
Jeg havde aftalen med mig selv, at jeg kun ville veje mig 1 gang om måneden. Men jeg snød! Derfor ved jeg at jeg midt i måneden havde tabt mig 1½ kg. Og siden jeg ikke har lavet meget om siden, tænker jeg - mon det er min cyklus der virkelig får vægten til at svinge så meget?
Så ladies - hvad er jeres erfaringer omkring vægtudsving op til jeres uge? Især vil jeg gerne høre fra de af jer der bruger p-piller, da jeg tror de har stor effekt på væskeophobninger i min krop..