Gået i stå

Du læser en tråd i debat > vægttab

Gået i stå
jeg er gået lidt i stå i mit vægttab, selvom jeg holder mig under den mængde kJ jeg forbruger.

Og jeg tænker derfor om det måske ville gavne med en enkelt dag hvor jeg spiser så meget som jeg bruger, så kroppen ikke tror at den sulter?

jeg er naturligvis klar over at jeg ikke taber mig lige hurtigt hele tiden, men at gå i stå allerede efter 2½ uge?
Faktisk har jeg endda taget lidt af det på igen, og jeg har ringe selvdisciplin så et godt råd ville måske kunne booste moralen lidt :)
14 år1. februar 2010 kl. 20:07
re: Gået i stå
Det er måske en meget god ide. Jeg har bemærket at min krop kun vil tabe sig hvis jeg dyrker motion self skal jeg også være i energi underskud men der sker ikke rigtig noget hvis jeg ikke motionere. Og her taler vi ikke om at gå eller cykle en tur. Det er styrketræning og spinning der skal til.

Jeg veksler lidt mellem mit kcal indtag men hvis man motionere bare nogenlunde så kan man også tillade sig at spise en del mere de dage og stadig holde sit kcal underskud.

Jeg ved ikke om det virker på dig men du kan da prøve. Held og lykke.
14 år1. februar 2010 kl. 23:45
jeg løber også tre gange om ugen, men er ny begynder så det er ikke så lange ture endnu
14 år2. februar 2010 kl. 06:38
Måske du spiser for lidt. Du skal minimum have hvad dit basal stofskifte bruger, der er fler formler og hjemmesider på nettet hvor der er udregnere. Får du nok fedt og protein. Du kan ikke tabe dig hvis du ikke får nok fedt og den rigtige fedt syre fordeling, ikke at du behøver at være fanatic.
14 år2. februar 2010 kl. 12:40
jeg syntes heller ikke jeg sådan er fanatisk, men jeg får ikke nok fedt nej - får en masse rugbrød og grønt, men fedtet er jeg ikke så god til. er dog begyndt at spise fed ost på mit brød for at få lidt mere

mht. kJ så får jeg mellem 6-7000 hver dag, ligesom madital anbefaler. men det kan selvfølgelig ske at det ikke er nok
14 år2. februar 2010 kl. 15:06
ifølge motion-online er mit basalstofskifte lige omkring 7100 kJ, så må prøve at holde den der nogle dage og se om der sker noget :)
14 år2. februar 2010 kl. 15:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });