Mit drømme mål
Du læser en tråd i debat > vægttabcmf
re: Mit drømme mål
Hej Asta Elise,
Maden er det vigtigste når man ønsker at tabe sig, har jeg læst. Motion bliver mere vigtig, når man har nået sin idealvægt og ønsker at holde den. Motion er med til at gøre kroppen selvregulerende, så den ikke er så følsom overfor kalorie indtag.
Jeg synes det var svært at få en god motionsrytme efter jeg fik barn, så det er fint, hvis du kan slippe ud en gang imellem og få pulsen op. For mig betyder det utroligt meget for humøret og min SUNDE appetit at jeg motionerer. Det er medvirkende til at holde min motivation og mit mod oppe.
Jeg håber du når dit drømmemål.
Bedste hilsner cmf
Maden er det vigtigste når man ønsker at tabe sig, har jeg læst. Motion bliver mere vigtig, når man har nået sin idealvægt og ønsker at holde den. Motion er med til at gøre kroppen selvregulerende, så den ikke er så følsom overfor kalorie indtag.
Jeg synes det var svært at få en god motionsrytme efter jeg fik barn, så det er fint, hvis du kan slippe ud en gang imellem og få pulsen op. For mig betyder det utroligt meget for humøret og min SUNDE appetit at jeg motionerer. Det er medvirkende til at holde min motivation og mit mod oppe.
Jeg håber du når dit drømmemål.
Bedste hilsner cmf
18 år6. februar 2006 kl. 10:14
Asta Elise (slettet)
re: re: Mit drømme mål
Hej Cmf
Tak for dit svar - det var meget opmuntrende. Det er nemlig ikke nemt at dyrke en masse motion, når jeg ikke har sovet, så jeg bliver nødt til at sætte mine motionsmål lavt.
Jeg laver nogle stabiliserende øvelser i forbindelse med amning, for talje, ryg og bækkenbund - så min facon er ved at vende tilbage - Det er hvad jeg kan overkomme regelmæssigt lige nu.
Og så prøver jeg at spise fornuftigt - og byde min kæmpe appetit trods
Hilsen Asta
Tak for dit svar - det var meget opmuntrende. Det er nemlig ikke nemt at dyrke en masse motion, når jeg ikke har sovet, så jeg bliver nødt til at sætte mine motionsmål lavt.
Jeg laver nogle stabiliserende øvelser i forbindelse med amning, for talje, ryg og bækkenbund - så min facon er ved at vende tilbage - Det er hvad jeg kan overkomme regelmæssigt lige nu.
Og så prøver jeg at spise fornuftigt - og byde min kæmpe appetit trods
Hilsen Asta
18 år6. februar 2006 kl. 10:38
Det gør ikke noget vi ikke er så mange - bare der er nogen derude "i nettet" - og det kan jeg se der er.
Mit drømmemål er at komme til at veje omkring 60 kilo - men det regner jeg ikke med at nå foreløbig. Lige nu vil jeg gerne have et BMI tal på 25 og komme til at måle 80 cm omkring maven.
Jeg vil gerne dyrke lidt motion - men desværre bor jeg lidt ude på landet, så vejene er for glatte til at trave eller løbe. Når det bliver tø, vil jeg til at gå/løbe 20 minutter et par gange om ugen - mens min mand passer den lille, og så vil jeg gå en tur ind til byen med mine to små børn hver formiddag.
Jeg har talt med en diætist mens jeg var gravid, så jeg har ret godt styr på maden. Jeg har lært at spise så mit blodsukker er i ro og det giver en god mæthed.
Hilsen Asta Elise